قیمت شبکه 5G مهم تر از توسعه آن است!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بعضی کارشناسان فعال در حوزه فناوری و ارتباطات بر این باورند که قیمت مناسب شبکه نسل پنجم اینترنت 5G از پوشش دهی سراسری آن در کشورهای مختلف از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

قیمت شبکه 5G مهم تر از توسعه آن است!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه دنیای برای مشخص نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر دنیا هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می نمایند.

حالا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات با انتشار گزارشی جدید در وب سایت سی نت، خاطرنشان نموده اند که توسعه و ارائه شبکه نسل پنجم اینترنت 5G باید در تمامی کشورهای دنیا به گونه ای در دسترس کاربران و مشترکان قرار بگیرد که قیمت بالایی نداشته باشد و به راحتی توسط عموم مردم مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد در غیر این صورت حتی در صورتی که اپراتورهای مخابراتی تمامی زیرساخت های لازم برای توسعه و برقراری اینترنت 5G را نیز راه اندازی نمایند، شهروندان و مشترکان قادر نخواهند بود از خدمات اینترنت پرسرعت 5G بهره مند شوند.

کشورهای بسیاری در سراسر دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای دنیا در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در دنیا نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می گردد.

یکی از بزرگترین موانعی که بر سر راه توسعه و برقراری اینترنت پرسرعت 5G وجود دارد، قیمت بالا و هزینه های هنگفتی است که پیش روی شرکت های توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و اپراتورها قرار گرفته است که باید به منظور همگانی و عمومی شدن استفاده از شبکه 5G بیشتر از پیش مورد توجه آنها قرا ر بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قیمت شبکه 5G مهم تر از توسعه آن است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شبکه 5G مهم تر از توسعه آن است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید