مقایسه آریو 1600 با خودروهای دنا پلاس توربو و برلیانس H330

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، در میان سدان های موجود در بازار که تا اردیبهشت 98 قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان دارند دنا، دنا پلاس، دنا پلاس توربو و برلیانس H330 را می توان رقبای آریو 1600 به حساب آورد. در این مطلب، به مقایسه آریو 1600 با خودروهای دنا، دنا پلاس، دنا پلاس توربو و برلیانس H330 می پردازیم.

مقایسه آریو 1600 با خودروهای دنا پلاس توربو و برلیانس H330

مقدمه ای بر مقایسه آریو 1600

آریو 1600 یک سدان خانوادگی است که در مقایسه با دیگر خودروهای فراوری داخل، قیمت مناسب تری دارد و این برگ برنده این خودروی چینی با ظاهری ژاپنی و فراوری ایران به حساب می آید. در اینجا به آنالیز ویژگی ها، قیمت و رونق بازار فروش شان می پردازیم.

مقایسه آریو 1600 با دنا و دنا پلاس و دنا پلاس توربو

دنا محصول ایران خودرو است که از سال 1393 وارد بازار شد و قرار بود جایگزین خودروهای قدیمی مثل سمند و پژو پارس گردد، اما درنهایت این اتفاق نیفتاد. موتور استفاده شده در دنا همان EF7 سمند است که 1.7 لیتر حجم و 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد و می تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور فراوری کند؛ درحالی که آریو 1600 دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1600 سی سی است. این پیشرانه 112 اسب بخار در 6 هزار دور و گشتاور 151 نیوتن متر در 4 هزار دور فراوری می نماید.

نمای داخلی آریو 1600 سی سی

در خودروی دنا از دنده دستی 5 سرعته استفاده شده است. در مجموع، می توان گفت دنا خودروی سریعی نیست و برای تردد در شهر و مسیرهای معمولی مناسب است. دنا می تواند در مدت 13.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و در مقایسه آریو 1600 که دارای ابعاد بزرگ تر و وزن بیشتر است، از سرعت و شتاب زیادی برخوردار باشد. هر 2 خودرو ازنظر امکانات ایمنی و رفاهی تقریباً در یک سطح هستند. دنا در فروردین 98 در بازار قیمتی حدود 110 میلیون تومان داشت.

دنا پلاس از نظر فنی مشابه دنا است؛ اما فیس لیفت شده و علاوه بر چراغ های کوچک تری که مجهز به چراغ روز هم شده اند، بدنه هم ظاهری نرم تر و ظریف تر نسبت به دنا پیدا نموده است، اما فضای داخلی هر دو خودرو مشابه یکدیگر است. این خودرو در فروردین 98 حدود 130 میلیون تومان در بازار قیمت داشت.

دنا پلاس نسبت به دنا آپشن های بیشتری ازجمله سانروف، سیستم مولتی مدیای نو، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای دارد. بعلاوه در بخش ایمنی خودرو هم تغییراتی داده شده و برای سرنشینان جلو 4 عدد کیسه هوا در نظر گرفته شده است که 2 کیسه هوا از روبه رو و 2 کیسه هوای دیگر از 2 طرف باز می شوند. البته از اواخر سال 1397، نصب کیسه هوای جانبی در گروه دنا پلاس منتفی شد.

دنا پلاس توربوشارژ آخرین نسخه دنا است که موتور EF7 توربوشارژ روی آن نصب شده است و البته هنوز از جعبه دنده دنده ای 5سرعته استفاده می نماید. به لطف موتور توربو، توان خودرو از 115 اسب بخار به 150 اسب بخار افزایش یافته و گشتاور خودرو 60 نیوتن متر بیشتر شده است که این مورد باعث می گردد تجربه رانندگی با دنا پلاس توربوشارژ لذت بخش تر باشد.

این خودرو شتاب بیشتری دارد و می تواند فاصله صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 10 ثانیه طی کند و بنزین کمتری هم مصرف می نماید، درحالی که شتاب اولیه آریو 1600 تا حدودی ضعیف است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن در محدوده 14 تا 15 ثانیه قرار می گیرد. قیمت دنا پلاس توربو در فروردین 98 حدود 150 میلیون تومان بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه دنا پلاس با تندر 90 پلاس و سورن و برلیانس H330

نمای داخلی آریو 1600 سی سی

مقایسه آریو 1600 با برلیانس H330

برلیانس H330 هم خودرویی چینی است که پارس خودرو آن را مونتاژ می نماید. این خودرو با ظرفیت موتور 1650 سی سی و جعبه دنده اتوماتیک، رقیب آریو 1600 اتوماتیک به شمار میرود که موتور آن هم 1600 سی سی است.

این خودرو در سال 2013 معرفی شده است، نسبت به خیلی از خودروهای چینی طراحی متفاوت تر و مجذوب کننده تری دارد. جلوپنجره آن شباهت زیادی با محصولات ب ام و دارد و از نمای کناری هم انحناها و شکستگی های منحصربه فردی دارد که آن را تبدیل به یک سدان جوان پسند می نماید؛ هرچند طراحی نمای عقب آن چنگی به دل نمی زند و درون اتاق هم با طراحی قدیمی، ساده و نه چندان زیبایی روبه رو هستید. البته به هرحال ظاهر برلیانس در مقایسه آریو 1600 بیشتر موردپسند قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه برلیانس H330 با جک J5 و دنا

نمای پشتی آریو 1600 سی سی

موتور برلیانس 1.65 لیتری حدود 114 اسب بخار نیرو و 156 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید؛ درحالی که موتور آریو 112 اسب بخار در 6 هزار دور فراوری می نماید. مصرف سوخت برلیانس به صورت ترکیبی 5.6 لیتر است که در مقایسه آریو 1600 شرایط به مراتب بهتری دارد. این خودرو جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک دارد که عملکرد آن تاحدودی شبیه به آریو 1600 اتوماتیک است، اما مثل آریو به علت داشتن پیشرانه ضعیف در سربالایی ها یا وقتی خودرو سنگین است، عملکرد خوبی ندارد.

برلیانس H330 اتوماتیک دارای سیستم تهویه الکتریکی، سنسور دنده عقب، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در 8 جهت، آینه های کناری برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت بدون سوییچ است. در مدل های 96 به بعد نمایشگر و سیستم مولتی مدیای 7اینچی و فرمان کمکی برقی به کار رفته است. برلیانس درواقع در مقایسه آریو 1600 آپشن های جالب تری دارد.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه آریو 1600 است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ اخبار جدید آگهی های خرید و فروش آریو 1600 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ اخبار جدید در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه آریو 1600 با خودروهای دنا پلاس توربو و برلیانس H330" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آریو 1600 با خودروهای دنا پلاس توربو و برلیانس H330"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید