مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، بازار کراس اوورها و هاچ بک های کراس در ایران غالباً بازار قابل توجه ای است. به همین علت، برندهای مختلف سعی می نمایند تجربه ای در این حوزه داشته باشند و خودروهایی را فراوری و روانه بازار نمایند. در این میان، رنو ساندرو استپ وی را معمولاً با خودروهایی همانند دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس کراس C3، ام.جی 360، چانگان CS35 و بسترن B30 مقایسه می نمایند. در ادامه این مطلب، ما به مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35 خواهیم پرداخت و این محبوب فرانسوری را با رقبای چینی اش در گود می اندازیم.

مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35 نمای پشت رنو ساندرو استپ وی

مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3

وقتی که خودرویی به تازگی وارد بازاری می گردد، یک یا دو رقیب اصلی و سنتی دارد و باقی رقبایش، غالباً رقبای معمول و اصلی محسوب نمی شوند. از همین منظر، رقیب معمول و همیشگی رنو ساندرو استپ وی را می توان برلیانس کراس C3 دانست.

درواقع، در یک سوی این مقایسه ترکیبی از خودروسازی ایران و فرانسه واقع شده است و در سوی دیگر، ترکیبی از خودروسازی ایران و چین و ب ام و، چینی ها سعی نموده اند که برای جبران عقب ماندگی خود در بازار خودرو، روی ظاهر و آپشن ها و تا حدودی مشخصات فنی خودروهایی که فراوری می نمایند، تمرکز بیش تری داشته باشند.

به همین خاطر است که خودرویی چون برلیانس کراس C3، از نظر ظاهر و آپشن ها، مشتری پسندتر از رنو ساندرو استپ وی به نظر می رسد، هرچند استپ وی نیز سعی نموده است با باربند فابریک و ضربه گیرهای بالای چرخ ها و … کمی از طراحی ساندروی معمولی فاصله بگیرد و برای خود هویتی مدرن تر کسب کند.

با مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 از نظر فضای داخلی کابین، باید شرایط برلیانس کراس C3 را باید بهتر دانست. متریال به کاررفته در استپ وی بهتر است، هرچند که طراحی اش ساده و خسته نماینده به نظر می رسد. در مقابل، طراحی داخل کابین برلیانس کراس C3 بهتر و چشم نوازتر است، ولی متریال به کاررفته در آن کیفیت مبه وسیلهی دارد.

از نظر فنی نیز دو خودرو شباهت های زیادی به یکدیگر در قدرت و گشتاور فراوری شده دارند. البته چینی ها در نسخه های جدیدتر برلیانس کراس C3 اقدام به افزایش حجم موتور نموده اند تا قدرت بیش تری به وسیله پیشرانه خودرو فراوری گردد.

در مقایسه نهایی، باید برند رنو و ساندرو استپ وی را محترم تر و باکیفیت تر دانست و استهلاک پایین قطعات فنی و غیرفنی آن نیز مزید بر دلیل می گردد تا کفه ترازوی انتخاب به سمت این خودرو سنگینی کند.

پیشتر به طور مفصل به مقایسه برلیسانس کراس C3 با خودروهای مشابه پرداخته ایم که شاید بد نباشد آن را مطالعه کنید.

نمای داخلی رنو ساندرو استپ وی

مقایسه رنو ساندرو استپ وی با چانگان CS35

مقایسه رنو ساندرو استپ وی با چانگان CS35، مقایسه ای میان دو اتومبیلی است که هر دو به وسیله خودروسازان داخلی مونتاژ می گردد. چانگان CS35 را سایپایی ها چند سالی است که فراوری می نمایند و ساندرو استپ وی هم به وسیله پارس خودرو به فراوری رسیده که البته این شرکت هم جزو زیرمجموعه های سایپاست.

اگر دنبال یک کراس اوور شهری به معنای واقعی کلمه هستید باید سراغ چانگان بروید، چون ساندرو استپ وی به نوعی ساندرویی محسوب می گردد که تغییر قیافه داده است و در نهایت می توان آن را یک هاچ بک کراس اوو دانست. البته این امر مرسومی در دنیا است که خودروهای هاچ بک را با کمی تغییر قیافه به هاچ بک کراس اوور تبدیل نمایند. در نهایت چانگان حدود 100 کیلوگرم هم وزنش از ساندرو استپ وی بیشتر است.

شاید بگویید که طراحی ظاهری یک سلیقه است و نتوان خیلی رقبا را در این زمینه با یکدیگر مقایسه کرد، اما کارشناسان اتومبیل معتقدند که استایل شرقی چانگان باعث شده این اتومبیل از نظر ظاهری مجذوب کننده تر از ساندرو استپ وی به نظر برسد.

اگر داخل رنو ساندرو استپ وی شوید، تقریبا انگار وارد ال 90 شده اید. همین سادگی بسیاری از دارندگان این اتومبیل را آزار می دهد. در این زمینه هم دست برتر با چانگان است که فراوری نمایندگان چینی در داخل آن سنگ تمام گذاشته اند تا آپشن های متنوعی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهند.

خب نوبتی هم که باشد نوبت مقایسه رنو ساندرو استپ وی با چانگان CS35 از نظر فنی است. چانگان CS35 یک موتور 1600 سی سی دارد که می تواند 122 اسب بخار قدرت فراوری کند، اما ساندرو استپ وی با وجود داشتن همان موتور 1600 سی سی، در نهایت 105 اسب بخار قدرت را به شما تقدیم می نماید. هر دو اتومبیل دارای جعبه دنده چهارسرعته اتوماتیک هستند.

اگر هنوز بین این دو خودرو مردد هستید، پیشنهاد می کنیم که مطلب مقایسه چانگان CS35 با خودروهای مشابه خودش را هم مطالعه کنید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از رنو ساندرو استپ وی در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودروی آگهی های سایت وبلاگ اخبار جدید، از آخرین قیمت خرید و فروش رنو ساندرو استپ وی آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودروها را دارید؟ نظرات و تجربیات تان را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ وبلاگ اخبار جدید در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3 و چانگان CS35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید