دنیا خودرو؛ هشدار رولزرویس به مشتریان اولین مدل الکتریکی کارخانه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، این هفته در دنیا خودرو: هشدار عجیب مدیر رولزرویس به مشتریان اولین مدل الکتریکی کارخانه، رونمایی از مدل تقویت شده ای از سوپر کار فراری، دومین مدل الکتریکی فیات و نسل تازه کوپه بنز

دنیا خودرو؛ هشدار رولزرویس به مشتریان اولین مدل الکتریکی کارخانه

فهرست سیاه رولزرویس

مدیر رولزرویس به خریداران اولین مدل الکتریکی اش هشدار داده که اگر ماشینشان را بفروشند، برای همواره از خرید محصولات کارخانه منع خواهند شد.

تورستن مولر، در مصاحبه با مجله آمریکایی کار دیلر گفت که رولزرویس قبل از قبول سفارش مشتریان، پیشینه و انگیزه آنها را آنالیز می نماید.

اسپکتر (Spectre) اولین مدل کاملا الکتریکی رولزرویس، از پاییز به مشتریان تحویل داده می گردد. استقبال خریداران از این مدل به حدی بوده که رولزرویس اعلام نموده افزایش فراوری این ماشین را آنالیز می نماید.

اولین مدل الکتریکی رولزرویس از پاییز به مشتریان تحویل داده می گردد

قیمت پایه اسپکتر حدود 450 هزار دلار است، اما بیشتر ماشین ها با اضافه شدن امکانات سفارشی با قیمتی بیش از 550 هزار دلار فروخته می گردد. رولزرویس می گوید 40 درصد خریداران برای اولین بار است که از این کارخانه خرید می نمایند.

رولزرویس اسپکتر دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 584 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4.5 ثانیه است و با هر بار شارژ می تواند تا 530 کیلومتر حرکت کند.

رولزوریس می گوید چهل درصد از خریداران مدل اسپکتر مشتری تازه هستند

آقای مولر در حاشیه رونمایی ماشین در استان کالیفرنیا گفت: [اگر خریداران ماشین را بفروشند] به سرعت وارد فهرست سیاه می شوند و کار تمام است. به آنها دیگر شانس خرید رولزرویس داده نخواهد شد.

با وجود این هشدار، تام هارتلی، یکی از فروشندگان ماشین های لوکس و سفارشی در بریتانیا دو دستگاه اسپکتر را از مشتریانی خریده که قرار است ماشینشان را در هفته های اول تحویل بگیرند.

آقای هارتلی به مجله کار دیلر گفت: به نظرم منصفانه نیست خودروسازان به مشتری که نزدیک به نیم میلیون پوند برای خرید یک ماشین خرج نموده بگویند با ماشین چه باید بکند. به گفته آقای هارتلی بسیاری از مشتریان چنین ماشین هایی تاجر هستند و در دنیای آنها کسب سود حرف اول را می زند.

فراری XX برای خیابان

همه مدل های SF90 XX پیش فروش شده است

فراری نمونه ای تقویت شده از سوپرکار هیبرید خود، SF90 رونمایی نموده که به وسیله زیرمجموعه XX کارخانه طراحی شده است.

زیرمجموعه XX فراری حدود بیست سال پیش ایجاد شد. فراری در این بخش ماشین هایی فراوری می نماید که مجوز رانندگی در جاده های عمومی را ندارند و فقط می توان با آنها در پیست رانندگی کرد. قیمت این ماشین ها میلیونی است و برای مشتریان بسیار ویژه فراری ساخته می گردد.

اما SF90 XX اولین مدل در بخش XX کارخانه ایتالیایی است که می توان با آن در جاده های عمومی هم رانندگی کرد. فراری برای اولین بار در نزدیک به سی سال گذشته از یک بال ثابت در عقب ماشین استفاده نموده است. به جز این، تغییرات ظاهری دیگر نسبت به مدل SF90 کم است، اما به سرعت می توان دو مدل را از هم تشخیص داد.

فراری مدل های XX

فراری مدل های XX

قدرت موتور SF90 XX 1030 اسب بخار است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 2.3 ثانیه و حدبیشتر سرعتش 320 کیلومتر در ساعت است. ماشین یک موتور الکتریکی هم دارد که می توان با آن تا 25 کیلومتر حرکت کرد.

فراری تا کنون پنج مدل در زیرمجموعه XX داشت که همگی در تعدادی بسیار محدود فراوری شدند. اما تعداد فراوری SF90 XX بیشتر است. قرار است از مدل کوپه 799 دستگاه و از مدل روباز 599 دستگاه فراوری گردد. قیمت پایه مدل کوپه 770 هزار یورو (850 هزار دلار) و قیمت پایه مدل روباز 850 هزار یورو (935 هزار دلار) است. فراری می گوید همه این مدل ها پیش فروش شده است.

فراری اعلام نموده که تا سال 2026 پانزده مدل تازه معرفی خواهد نمود. یکی از این مدل های تازه اولین مدل کاملا الکتریکی کارخانه است که در سال 2025 به بازار خواهد آمد.

فیات خاکستری ممنوع

توضیح: فیات 600 دومین مدل الکتریکی کارخانه است

فیات دومین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. فیات 600 یک شاسی بلند کوچک است که خودروساز ایتالیایی آن را فعلا فقط در اروپا عرضه می نماید.

فیات که عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است، برای ساخت مدل 600 از پلتفرمی استفاده نموده که این گروه برای شاسی بلندهای کوچکش ساخته است. پژو 2008، اپل موکا و جیپ اونجر مدل های دیگری هستند که در این گروه خودروسازی از این پلتفرم استفاده نموده اند.

موتور الکتریکی ماشین 154 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و با هر بار شارژ تا 409 کیلومتر حرکت می نماید. فیات سال آینده مدل 600 را با قوای محرکه هیبرید هم فراوری می نماید. قرار است این مدل در کشورهایی مثل ایتالیا و لهستان فروخته گردد که بازار ماشین های الکتریکی هنوز رونق ندارد.

فیات الکتریکی مدل 600

فیات الکتریکی مدل 600

فیات همزمان با رونمایی از مدل 600 بیان کرد که ماشین هایش را دیگر با رنگ خاکستری فراوری نخواهد نمود. رنگ خاکستری از محبوب ترین رنگ ها در اروپا است. در سال 2022 از هر چهار ماشین فروخته شده در بریتانیا یکی خاکستری بود.

اولیویر فرانسوا، مدیر فیات می گوید این کارخانه می خواهد نماد شادی، رنگ و خوش بینی باشد و مشتریانش را تشویق کند تا نگاهی مثبت به زندگی داشته باشند. به گفته او رنگ ماشین های فیات باید با این پیغام هماهنگ باشد.

او در برنامه ای تبلیغاتی سوار بر یک دستگاه فیات 600 وارد مخزنی بزرگ از رنگ نارنجی شد. هفت رنگی که برای فیات 600 انتخاب شده با پسوند ایتالیا نامگذاری شده و مثلا رنگ آبی دریای ایتالیا و نارنجی خورشید ایتالیا نام دارد.

فیات الکتریکی مدل 600

فیات 600 در بازار شاسی بلندهای کوچک رقابت می نماید که پررونق ترین بازار خودرو در اروپا است. در این بخش از بازار فولکس واگن T-Roc پرفروش ترین مدل است. فیات 600 همراه با جیپ اونجر در کارخانه گروه استلانتیس در لهستان فراوری خواهد شد. قیمت پایه ماشین در ایتالیا 35 هزار و 950 یورو (39 هزار و 500 دلار) است.

کوپه تازه بنز

بنز CLE جایگزین مدل های کوپه کلاس C و کلاس E می گردد

بنز پاییز سال جاری به جای مدل های کوپه و روباز کلاس C و E، یک مدل تازه به نام CLE به بازار عرضه خواهد نمود. این ماشین که رقیب اصلی ب ام و سری 4 است، با موتور هیبرید بنزینی و دیزل فراوری می گردد و قرار است یک مدل هیبرید-الکتریکی از آن هم در آینده فراوری گردد.

CLE از نظر ابعاد و ظاهر بیشتر از مدل کوپه کلاس E به مدل کوپه کلاس C شبیه است. اتاق ماشین هم با کلاس C یکی است، اما فن آوری هایی نظیر سیستم عامل ماشین از کلاس E گرفته شده است. این سیستم عامل که MBUX نام دارد، قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و بخش های مختلف ماشین را با آنالیز عادت های راننده تنظیم می نماید.

بنز مدل CLE

بنز مدل CLE

قوی ترین مدل CLE موتور شش سیلندر با قدرت 381 اسب بخار دارد. حدبیشتر سرعت این مدل 250 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش 4.4 ثانیه است.

بنز CLE علاوه بر ب ام و سری 4 با آئودی A5 رقابت می نماید. گفته می گردد بنز یک مدل تقویت شده از CLE هم در زیرمجموعه AMG خود فراوری خواهد نمود که رقیبی برای کوپه های اسپرت تر پورشه و جگوار است.

قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما رسانه ها پیش بینی نموده اند که قیمت پایه اش حدود 60 هزار دلار باشد.

منبع: انتخاب

به "دنیا خودرو؛ هشدار رولزرویس به مشتریان اولین مدل الکتریکی کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ هشدار رولزرویس به مشتریان اولین مدل الکتریکی کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید