نوع تازه ویروس کرونا، قوانین قرنطینه، آزمایش و تغییر توصیه های مقامات، مسافران کانادایی را گیج نموده است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، به گفته وی، بسیاری از مشتریان مقصد را تغییر می دهند یا به علت عصبانیت برنامه های تعطیلات خود را لغو می نمایند.

نوع تازه ویروس کرونا، قوانین قرنطینه، آزمایش و تغییر توصیه های مقامات، مسافران کانادایی را گیج نموده است

دولت فدرال کانادا همه مسافرانی را که وارد این کشور می شوند، به جز مسافرانی که از ایالات متحده آمریکا می آیند را ملزم می نماید تا زمان دریافت نتایج آزمایش در قرنطینه باشند.

مسافران از 10 کشور آفریقایی با محدودیت های شدیدتری روبرو هستند، هرچند که گونه اومیکرون در بیش از 50 کشور شناسایی شده است.

ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت فدرال، روز آدینه اعتراف کرد که فرودگاه های کانادا هنوز توانایی انجام آزمایش همه مسافران ورودی را ندارند.

مارتی فایرستون پیش بینی کرد که وقتی مردم به کانادا برگردند، در فرودگاه ها هرج و مرج ایجاد می گردد. چرا که تعیین نیست آنها تا زمان گرفتن نتیجه آزمایش باید در کجا قرنطینه شوند.

مسافران بعلاوه باید از الزامات سایر کشورها مطلع باشند. بنابراین، برای اینکه بتوانید به ایالات متحده سفر کنید، باید در همان روز یا یک روز قبل از حرکت نتیجه آزمایش منفی پی سی آر را اعلام گردد.

در کانادا، همه مسافرانی که در 72 ساعت گذشته در خارج از کشور یا ایالات متحده اقامت داشته اند، باید مدرکی مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش مولکولی کرونا را ارائه دهند. اگر نتوانند، باید قرنطینه شوند.

با این حال، اگر اقامت کمتر از 72 ساعت باشد، مسافران واکسینه شده نیازی به آزمایش ندارند. بعلاوه برای کارکنان خدمات ضروری و برای جوامع فرامرزی معافیت هایی در نظر گرفته شده است.

جان مک کنا، مدیر عامل انجمن حمل و نقل هوایی کانادا، با اظهار تاسف گفت: این سردرگمی مطلق است، حتی وقتی از وزیر حمل و نقل اطلاعات می گیریم، جوابی نمی گیریم.

مک کنا از دولت فدرال می خواهد که شفاف سازی کند و شرایط را جدی بگیرد، زیرا هزاران کانادایی سفرهای خود را لغو می نمایند. به عنوان مثال، وب سایت دولت کانادا برخلاف مقامات ایالات متحده، کشورها را بر اساس خطر ابتلا به ویروس رتبه بندی نکرده است.

وزیر دوکلوس روز آدینه گفت که مسافران باید منتظر تاخیر در فرودگاه ها باشند. وی اضافه کرد که شرایط ممکن است بدتر گردد.

دولت کانادا، مانند 21 اکتبر توصیه به پرهیز از پروازهای غیرضروری به خارج از کشور نمی نماید، اما هشدار می دهد که بیشتر مراقب باشند.

از 30 نوامبر، زمانی که اقدامات نو فرودگاهی اعلام شد، فرودگاه های کانادا با هم پیروز به انجام تقریبا 11هزار آزمایش در روز بودند. از 9 دسامبر، این تعداد به 17هزار آزمایش در روز افزایش یافته بود که حدود 50 درصد افزایش را نشان می دهد.

تنها برای فرودگاه مونترال، تعداد آزمایش ها از 2128 به 3033 در روز در مدت مشابه افزایش یافته است.

آقای دوکلوس گفت که فرودگاه های کانادا باید حدود 23 هزار آزمایش در روز انجام دهند تا بتوانند همه مسافران هوایی را که از کشورهایی غیر از ایالات متحده می آیند تحت پوشش قرار دهند.

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، دولت فدرال بعلاوه میخواهد میلیون ها آزمایش سریع را به استان ها و مناطقی ارسال کند.

منبع: خبرکانادا

به "نوع تازه ویروس کرونا، قوانین قرنطینه، آزمایش و تغییر توصیه های مقامات، مسافران کانادایی را گیج نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوع تازه ویروس کرونا، قوانین قرنطینه، آزمایش و تغییر توصیه های مقامات، مسافران کانادایی را گیج نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید