واکنش اعضای شورای شهر به تهران خاموش؛ مردم جرات نمی نمایند با خودرو از مناطقی که روشنایی ندارد عبور نمایند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خطر زیست شبانه در تهران؛ نا امنی، سرقت و خفت گیری در خیابان های تاریک مرکز، شهری که چراغ های خاموشِ بعضی معابر زندگی شبانه مردم را مختل می نماید.

واکنش اعضای شورای شهر به تهران خاموش؛ مردم جرات نمی نمایند با خودرو از مناطقی که روشنایی ندارد عبور نمایند

به گزارش خبرآنلاین، برای کسانی که شب هنگام در معابر تهران تردد دارند، تجربه رانندگی یا عبور از خیابان های تاریک تکراری است، انتشار عکس و فیلم ها در فضای مجازی نشان می دهد این روز ها روشنایی شهر در شب برای همه معابر میسر نیست، مشاهدات میدانی حکایت از خاموشی چراغ بعضی بزرگراه ها مانند بزرگراه شهید مدرس دارد، آن طورکه عضو شورای شهر تهران می گوید: برای صرفه جویی در مصرف انرژی روشنایی بعضی معابر را به نوبت خاموش می نمایند.

ناصر امانی با تایید خاموشی های معابر عمومی در شب های تهران می گوید: با این مسئله روبرو شده ایم و تماس هایی از طرف مردم دراین باره داشته ایم، اما خاموشی روشنایی معابر مربوط به شرکت برق است، این قبیل اقدامات در راستای مشکلاتی است که درخصوص تامین انرژی پیش آمده و سبب شده بعضی از معابر را به نوبت خاموش نمایند و برای صرفه جویی در مصرف انرژی این کار را انجام می دهند.

مردم جرات تردد ندارند!

حالا نتایج عدم مدیریت فراوری و مصرف انرژی سبب شده سهم شب های شهر تاریکی گردد، این درحالی ست که تداوم تاریکی ها، آن هم در شرایط نابه سامان مالی علاوه بر خودِ تاریکی، آسیب های اجتماعی به همراه خواهد داشت. امانی در این باره شرح می دهد: این مسئله سبب شده بعضی نقاطِ بی دفاع شهری روشنایی نداشته باشند و چراغ های بعضی بوستان ها و معابر خاموش شوند، مشکلاتی که این شرایط می تواند ایجاد کند افزایش ناامنی، سرقت و خفت گیری ها است، بعلاوه می تواند سبب افزایش تصادفات در معابر شهری گردد، حتی بعضی از مردم جرات نمی نمایند با خودرو از مناطقی که روشنایی ندارد عبور نمایند، این مسئله به نوعی زندگی شبانه مردم را مختل می نماید، ما حتما به وسیله شورای شهر این مورد را تذکر می دهیم و پیگیری می کنیم.

حکمرانی ملی فراوری و مصرف انرژی

همان طورکه قبل تر گفته شد تصمیمات درست درخصوص مدیریت فراوری و مصرف انرژی می توانست مانع از خاموشی چراغ معابر در مرکز گردد. دراین باره مهدی عباسی، دیگر عضو شورای شهر تهران به خبرآنلاین می گوید: من به عنوان نماینده مردم تهران انتظار دارم حکمرانی ملی فراوری و مصرف انرژی طوری باشد که ما در این شهر و هر شهر دیگری با چالشی به نام ضعف در ارائه خدماتِ رفاه عمومی روبرو نشویم.

او معتقد است اگر تصمیمِ تصمیم گیران سبب شده اختلالی در نظم ارائه خدمات رفاهی ایجاد گردد تغییر رویکرد لازم است. عباسی دراین باره بیان می نماید: درخصوص مصرف انرژی یک ملاحظه وجود دارد، آن هم حفظ تعادل میان حفاظت از محیط زیست، حفاظت از سرمایه های ملی و ایجاد رفاه عمومی است، اگر در مصرف انرژی هرکدام از این جنبه های سه گانه از تعادل خارج شوند احتیاج به بازنگری تصمیمات است، مثلاً اگر مصرف انرژی سبب شده به رفاه عمومی آسیب وارد گردد و دسترسی ها دچار چالش گردد، حتما احتیاجمند تغییر رویکرد است، اگر خاموشی ها در یک نقطه بی دفاع شهری سبب ساز فراوری آسیب های اجتماعی گردد، یعنی نتایج تصمیمات دارد از تعادل خارج می گردد، در این مرحله اتخاد تصمیمات تازه برای خروج از آسیب و بحران ضرورت پیدا می نماید.

منبع: فرارو

به "واکنش اعضای شورای شهر به تهران خاموش؛ مردم جرات نمی نمایند با خودرو از مناطقی که روشنایی ندارد عبور نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اعضای شورای شهر به تهران خاموش؛ مردم جرات نمی نمایند با خودرو از مناطقی که روشنایی ندارد عبور نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید