وعده فراوری انبوه تا شش ماه دیگر ، همکاری مردم اندونزی در فراوری واکسن چینی کرونا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، صدها نفر از مردم اندونزی روز آدینه داوطلبانه آستین ها را بالا زدند تا در یک مرحله مهم از آزمایش بالینی نسخه چینی واکسن کرونا مشارکت و همکاری نمایند.

وعده فراوری انبوه تا شش ماه دیگر ، همکاری مردم اندونزی در فراوری واکسن چینی کرونا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از ای پی، دولت اندونزی اوایل ماه گذشته میلادی بیان کرد شرکت دولتی بایوفارما برای فراوری واکسن کرونا با شرکت چینی سینووک بایوتک همکاری می نماید. همان زمان 1620 شهروند داوطلب از اندونزی برای تزریق واکسن کرونا اعلام آمادگی و نام نویسی کردند و 20 نفر اول روز پنجشنبه در شهر باندونگ در ایالت جاوای غربی در سومین فاز کارآزمایی بالینی واکسن زدند.

روز آدینه هم نوبت به دیگر داوطلبان رسید تا در فاز سوم دریافت واکسن شرکت نمایند. جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد نتایج این مرحله کارآزمایی انسانی کمتر از شش ماه دیگر آماده و واکسن کرونا تا پیش از ژانویه 2021 وارد مرحله فراوری انبوه گردد. به این ترتیب، حدود 275 میلیون نفر جمعیت اندونزی می توانند واکسن بزنند و از شر بیماری کووید-19 در امان بمانند.

به گفته یکی از مسئولان وزارت بهداشت اندونزی، نیمی از داوطلبان یعنی حدود 800 نفر واکسن واقعی را دریافت می نمایند و به نیم دیگر دارونما تزریق می گردد. بعد پیامدهای این تزریق ها در یک بازه زمانی هفت ماهه آنالیز و با یکدیگر مقایسه خواهد شد. شرکت دولتی بایوفارما توان فراوری 100 میلیون دُز واکسن دارد و اگر کارخانه تازه آن تا ماه دسامبر آماده بهره برداری گردد، این توان به 250 میلیون دُز می رسد.

اندونزی با حدود 275 میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور شلوغ جهان پس از چین و هند و ایالات متحده است و آماده شدن واکسن کرونا تا شش ماه دیگر اهمیتی حیاتی برای آن دارد. آمار رسمی بیماران کووید-19 در این کشور حدود 133 هزار نفر و تعداد کشته های آن نزدیک به شش هزار است. واکسن مشترک اندونزی و چین کروناوک نام گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وعده فراوری انبوه تا شش ماه دیگر ، همکاری مردم اندونزی در فراوری واکسن چینی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده فراوری انبوه تا شش ماه دیگر ، همکاری مردم اندونزی در فراوری واکسن چینی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید