پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، ایرج صادقی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد که بعضی به صورت تخصصی و بعضی هم به صورت عمومی فعالیت دارند.

پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می گردد

وی با اشاره به اینکه یکی از کتابخانه های خاص و تخصصی استان کتابخانه ویژه روشندلان است، اضافه نمود: کتابخانه اندیشه سپید امکانات و قابلیت های بسیاری دارد که به همین دلیل موجود برای ارائه خدمات به نابینایان و کم بینایان از طرف انجمن نابینایان ایران به عنوان یکی از پنج مرکز برگزیده در کشور برای ایجاد کتابخانه دیجیتالی گویا برای بچه ها و نوجوانان نابینا و کم بینا انتخاب شده است.

صادقی با بیان اینکه کتابخانه دارای فضای خوبی برای آموزش نابینایان دارد، اضافه نمود: با توجه به شیوع ویرس کرونا می توان از سامانه های این اداره کل به صورت مجازی هم استفاده کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به برنامه این اداره کل به منظور ارتقای نرم افزاری کتابخانه گفت: در حال حاضر 1500 نسخه کتاب بریل و بیش از 10 هزار کتاب صوتی در رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوعات مختلف در این کتابخانه وجود دارد که منابعی خوبی برای استفاده روشندلان محسوب می گردد.

صادقی با مطلوب ارزیابی کردن خدمات این کتابخانه گفت: روزانه 2 نسخه روزنامه تمام بریل ایران سپید به این کتابخانه ارسال می گردد تا علاقه مندان بتوانند آن را مطالعه نمایند.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی در پی توسعه خدمات در بخش های مختلف به ویژه برای قشر خاص است، اضافه نمود: با توجه به اینکه در حال حاضر چند پیک کتاب در زنجان فعال است که در منطقه ها فاقد کتابخانه خدمت رسانی هستند؛ در پی ایجاد یک پیک ویژه برای نابینایان هم هستیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 پیک کتاب در استان زنجان فعال است، اضافه نمود: راه اندازی پیک تخصصی ویژه نابینایان موجب تسهیل در دسترسی این قشر به کتاب های مورد علاقه شان خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه راه اندازی این پیک ساز و کار خاصی دارد، اضافه نمود: قرار است در قالب این پیک کتاب ویژه روشندلان تهیه شده و در اختیار جامعه هدف طبق نیازسنجی صورت گرفته قرار داده گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک کتاب ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید