چه زمانی برای سفر به وارنا مناسب تر است؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، زمان مناسب برای سفر به وارنا

درباره وارنا باید اینگونه سخن شروع کنیم که این راستا اروپایی خوش آب و هوا و البته مقرون به صرفه و آسان طولی نکشید که تبدیل به مقصدی محبوب برای ایرانیان شد. وارنای طلایی را اول همه با سواحل طلاییش مخصوصا سواحل گلدن سندز به خاطر می آورند و به همین دلیل اگر بپرسید که زمان مناسب برای سفر به وارنا چه وقت است، بی شک جوابی که خواهید گرفت این است که برترین فصل، بهار و مخصوصا 3 ماه تابستان است اما باید بگوییم که در کنار این فصل ها، باید در فهرست زمان مناسب برای سفر به وارنا پاییز را هم بگنجانید. امروز می خواهیم در خبرنگاران که یکی از همراهان همیشگی شما در ارائه برترین خدمات مسافرتی در تور وارنا به آنالیز زمان ها و فصل های مناسب به وارنا را آنالیز نماییم. با ما هراه باشید.

چه زمانی برای سفر به وارنا مناسب تر است؟

ابتدا بگذارید قبل از این که به موضوع زمان مناسب برای سفر به وارنا بپردازیم، درباره وارنا یک کلی گویی داشته باشیم. وارنا در کشور بلغارستان واقع شده است و به عنوان سومین شهر این کشور از نظر وسعت و اهمیت می باشد.

بعلاوه این شهر به عنوان سرمایه دریایی این کشور و مجذوب کننده ترین شهر ساحلی بلغارستان در دریای سیاه است که در بیشتر فصول سال و علی الخصوص بعضی از فصل ها، گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می نماید. وارنا ترکیبی از یک شهر بندری، تفرجگاه ساحلی و پایگاه نیروی دریایی است که گرچه که ظاهری مدرن به خود گرفته است، اما از میراث تاریخی خود به خوبی نگهداری می کند.

سواحل ماسه های طلایی وارنا یا همان سواحل گلدن سندز که در سراسر جهان هواداران پروپاقرص خودش را دارد، یکی از شگفتی های طبیعی است که در این شهر به عنوان جاذبه ای بسیار تماشای و البته تفرجگاهی عالی قرار شناخته می شود. در این سال تا جایی که چشم کار می کند شما دریای سیاه ولی با رنگ آبی پر رنگ و ماسه های طلایی را می بینید.

البته ناگفته نماند که زیبایی های وارنا تنها محدود به گلدن سندز نمی شود بلکه به طور مثال در مرکز شهر وارنا بزرگ ترین حمام سنتی رومی وجود دارد که شما را به خود فرا می خواند و یا حتی در موزه باستان شناسی وارنا می توانید بلغارستان کوچک و هر چه که از اول تاریخ تا زمان حاضر بر آن گذشته است را با مستنداتش ملاحظه نمایید.

در اطراف وارنا می توانید به ساحل سوتی کنستانتین و کاخ بسیار تماشای و جالب بالیچیک بروید. گردشگرانی که به وارنا سفر نموده اند، می گویند که اگر می خواهید در زمان مناسب برای سفر به وارنا و البته مردمش آشنا شوید به قلب وارنا بروید و مثلا در یک رستوران بنشینید و مردم واقعی وارنا و جنب و جوششان را از آن جا ببینید و بشناسید.

اگر دوست دارید تا به وارنا بروید و از این شهر زیبا و سواحل فوق العاده اش تماشا نمایید، همین الان از طریف وب سایت وبلاگ اخبار جدید برای خرید تور وارنا وبلاگ اخبار جدید اقدام نمایید و یکی از بی نقص ترین سفرهای زندگیتان را برای خود را تهیه نمایید.

و اما می رسیم به اصل مطلب یعنی زمان مناسب برای سفر به وارنا. درست است که وارنا به خاطر موقعیت ساحلی که دارد، در فصولی از سال که خورشید مستقیم به این ساحل می تابد بسیار مجذوب کننده تر و خواستنی تر است اما جدا از مخصوصا 3 ماه تابستان، فصل پاییز هم برای سفر به این مقصد بسیار فوق العاده اروپایی مناسب است.

در صورت کلی، وارنا دارای آب و هوایی قاره ای است و معمولا در تابستان ها دارای آب و هوایی گرم با میانه دما در حدود 30 درجه سانتیگراد است و در زمستان ها هم دارای آب و هوایی نسبتا سرد است که میانه دمایش در حدود 1 درجه سانتیگراد می باشد.

به صورت کلی برای سفر به وارنا در بین ماه های آوریل تا جولای و آگوست و اکتبر برترین زمان های سفر به وارنا می باشد. درواقع از اردیبهشت تا تیر و از آخر مرداد تا زمان مناسب برای سفر به وارنا می باشد. البته بین تمامی این زمان ها تیر تا مهر برترین زمان برای سفر به وارنا است.

دلیل آن هم این است که مقدار تابش خورشید در این فصل بسیار مناسب است و همین دلیل کسانی که به این شهر به راحتی می توانید از فضا و ساحل های شهر بهره ببرید. البته این به معنا نیست که در بین آیتم های زمان مناسب برای سفر به وارنا ماه مهر دیگر آخرین گزینه است بلکه علاوه بر ماه مهر، آبان هم ماه بسیار خوبی برای سفر به این شهر طلایی و زیباست.

در این ماه هم خورشید و هم آب و هوای خنک را می توانید یک جا در کنار هم داشته باشید. وارنا در دسامبر و ژانویه که برابر است با آذر و دی ماه، دارای آب و هوایی برفی است که همین امر نقاط مناسبی را برای اسکی به وجود می آورد و از این رو اگر شما علاقه مند به اسکی هستید می توانید در زمستان به وارنا سفر کنید.

از این سو اگر دلتان آب و هوایی بهاری و معتدل می خواهد می توانید از اواسط اسفند ماه تا اوائل خرداد به وارنا بروید و مطمئن باشید که به خاطر ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار که در نهایت منجر به آب و هوایی خنک که نه سرد است و نه گرم منجر می شود و در نهایت شما به هر آن چه که از این سفر در انتظارش هستید از نظر آب و هوایی خواهید رسید.

اما الان که در اوائل فصل پاییز هستیم، ما به شما پیشنهاد می کنیم که وارنا را در پاییز حتما ببینید زیرا، دمای میانگین در فصل پاییز در حدود 12 تا 27 درجه سانتیگراد است که در نتیجه با توجه به مقدار رطوبت و وزش باد در این فصل، کاملا به شما احساس راحتی و معتدل بودن را منتقل خواهد نمود که در نهایت در میان گزینه های زمان مناسب برای سفر به وارنا به عنوان یکی از برترین گزینه ها معرفی می شود.

منبع: الی گشت

به "چه زمانی برای سفر به وارنا مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی برای سفر به وارنا مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید