کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، اعضای هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری در پژوهشی مشترک، پیروز به آنالیز روش جدیدی جهت کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار شدند.

کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار جدید، علی هاشمیان و اسماعیل لکزیان از اعضای هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری، در پژوهشی مشترک، پیروز به آنالیز روش جدیدی جهت کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار شدند.

لکزیان در این خصوص گفت: در این تحقیق، از روش نوین تحلیل ایزوژئومتریک برای مدل سازی پدیده چگالش در توربین های بخار استفاده شده و در این روش، مدل سازی مسئله به یاری توابع هندسی استخراج شده از مدل پره های توربین انجام شده و فراوری شبکه و حل معادلات حاکم نیز به یاری همین توابع هندسی انجام شده است که باعث افزایش دقت نتایج و تطابق بهتر با نمونه های عملی توربین بخار شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به سهم عمده توربین های بخار از فراوری انرژی در دنیا و اهمیت آنالیز پدیده چگالش و تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین ها، معرفی روش جدیدی که بتواند پیش بینی موقعیت شوک چگالش، شعاع قطره و توزیع فشار را بهبود بخشد، از ارزش علمی و کاربردی بالایی برخوردار می باشد که هدف اصلی این پژوهش بوده است.

گفتنی است، نتایج حاصل از این پژوهش در مقاله ای با عنوان On the application of isogeometric finite volume method in numerical analysis of wet-steam flow through turbine cascades در مجله معتبر Computers & Mathematics with Applications از انتشارات ELSEVIER در سال 2019 چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین های بخار در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید