کشف یک مومیایی در پمپئی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، سرویس #میراث فرهنگی دنیای سفر: #مومیایی یک مرد که در شرایط مطلوبی قرار گرفته است در مقبره ای واقع در شهر تاریخی #پمپئی کشف شد.

کشف یک مومیایی در پمپئی

به گزارش دنیای سفر به نقل از لایوساینس، بقایای یکی از ساکنان شهر پمپئی که بخش هایی از آن مومیایی شده است در مقبره ای که خارج از مرکز این شهر واقع شده است کشف شد.

با توجه به حکاکی هایی که بر روی این مقبره نقش بسته است می توان نتیجه گرفت این بقایا به مردی به نام Marcus Venerius Secundio تعلق دارد که در زمان مرگ در دهه 60 میلادی زندگی می نموده و زمانی هم برده بوده است. این مرد پس از آن که از بردگی رهایی پیدا می نماید به یک کاهن تبدیل می گردد.

بقایای این مرد در مقبره ای کشف شد که زمانی در آن تصاویر گیاهان سبز بر پس زمینه آبی رنگ نقش بسته بودند. اثرات محو این نقاشی ها هنوز بر روی دیوارهای خارجی مقبره وجود دارد. بقایای این مرد در اتاقکی مُهر و موم شده کشف شد که سقفی قوس دار برای آن ساخته شده است. هنوز موها و یکی از گوش های او بر روی جمجمه قابل تشخیص هستند.

باستان شناسان بعلاوه تکه هایی از پارچه و دو بطری شیشه ای را که بیشتر با نام Unguentarium شناخته می شوند در مقبره این مرد کشف نموده اند. این نوع ظروف شیشه ای معمولا در قبرستان های رومی و یونانی کشف می شوند و معمولا حاوی روغن و عطرهایی هستند که در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مقبره بعلاوه دو ظرف کشف شد؛ یکی از آن ها یک ظرف آبی شیشه ای است که به زنی که از او به اسم Novia Amabilis (همسر مهربان) یاد شده است، تعلق دارد.

سوزاندن اجساد رایج ترین روش برای ساکنان پمپئی در دوران رومی بوده است. معین نیست که چرا جسد این مرد سوزانده نشده و حتی معین نیست آیا بخش هایی از جسد این مرد عمدا مومیایی شده است یا خیر.

این مقبره در گورستان پورتا سارنو که درست در بیرون از دیوارهای شهر واقع شده است واقع شده است.

منبع: دنیای سفر

به "کشف یک مومیایی در پمپئی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک مومیایی در پمپئی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید