200 هزار دوز واکسن در راه مازندران

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران/مازندران سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سهمیه 200 هزار دوزی واکسن کرونا برای این استان اطلاع داد.

200 هزار دوز واکسن در راه مازندران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم اویس از سهم 200 هزار دوزی مازندران از محموله اخیر واکسن وارداتی به کشور اطلاع داد و با بیان اینکه تا به امروز یک میلیون 280 هزار دُز واکسن برای کنترل بیماری کرونا در مازندران تزریق شد، گفت: از این تعداد، 840 هزار دوز مربوط به درز اولی، معادل 41 درصد جمعیت استان و 440 هزار دز دومی معادل 31 درصد جمعیت مازندران، واکسن دز اول و دوم را دریافت کردند.

وی بعلاوه توضیح داد؛ در صورت ورود واکسن به مازندران، واکسن های سینوفارم و آسترازنکا برای مردم این استان تزریق خواهد شد.

اویس با اشاره به اینکه واکسن اسپوتیک وی در حال حاضر وجود ندارد، گفت: منتظریم تا روزهای آینده این واکسن تامین گردد که به محض تامین توزیع استانی انجام می گردد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه سویه های تازه هنوز در کشور و استان مشاهده نشده، اضافه نمود: همچنان بر استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست ها و تهویه عمومی به اسم راه کاراصلی برای پیشگیری و کنترل بیماری توصیه می گردد.

اویس به نگرانی ایجاد شده درباره اینکه مردم فکر می نمایند وقتی واکسن زدند این بیماری تمام شد، اظهار کرد: تا رسیدن به هدفگذاری (کنترل بیماری) باید بیش از 70 درصد جامعه واکسینه شوند و باید کماکان رعایت پرتکل ها با شدت بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به کاهش شیوع وثبت موارد سرپایی و بستری در استان گفت: در 3 هفته آینده موارد فوتی هم کاهش پیدا کند، اما در صورت رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی احتمال تجربه پیک تازه دور از فکر نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "200 هزار دوز واکسن در راه مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار دوز واکسن در راه مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید