225 نفر با علایم مشکوک به کرونا طی یک روز به مراکز درمانی شاهرود آمدند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: 225 بیمار با علایم مشکوک به کرونا طی 24 ساعت گذشته به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مراجعه کردند.

225 نفر با علایم مشکوک به کرونا طی یک روز به مراکز درمانی شاهرود آمدند

به گزارش گروه استان های وبلاگ اخبار جدید از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 20 بیمار کووید19 در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند گفت : در این بازه زمانی پاسخ 81 نمونه آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر 113 بیمار کووید19 در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد بیمار بستری، 16 نفر با حال بد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

چمن موارد ابتلا به ویروس کرونا طی روز های گذشته در شرق استان سمنان را افزایشی خواند و گفت: طی 2 هفته گذشته میانگین بستری روزانه از 13 بیمار به 20 نفر افزایش پیدا نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی هنوز به حدی نرسیده است که ایمنی جمعی ایجاد کند، اضافه نمود: ایمنی جمعی با تزریق 2 دُز واکسن 90 درصد از جامعه تحت پوشش محقق می گردد که هنوز با این هدف در سراسر کشور و منطقه فاصله زیادی وجود دارد.

او با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس هم اکنون فعال و مهار نشده است، توضیح داد: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کسب و کار ها و فعالیت های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و بعلاوه بعضی از روابط و هر آنچه که منجر به تجمع، ازدحام و افزایش مواجهه در این شرایط شکننده موجب افزایش نسبی مبتلایان در شرق استان سمنان شده است.

به گفته چمن، شناسایی به موقع مبتلایان، اعلام هشدار و تغییر رنگ کرونایی تهدیدی است که باید تبدیل به فرصت گردد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در شرایط قرمز و شهرستان میامی در شرایط آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود 260 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز (شنبه) تا امروز یکشنبه نهم آبان 1400 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، هشت هزار و 427 بیمار تازه مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یکهزار و 108 نفر از آن ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به پنج میلیون و 924 هزار و 638 نفر رسید.

بعلاوه طی 24 ساعت گذشته، 177 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 126 هزار و 303 نفر رسید.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "225 نفر با علایم مشکوک به کرونا طی یک روز به مراکز درمانی شاهرود آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "225 نفر با علایم مشکوک به کرونا طی یک روز به مراکز درمانی شاهرود آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید