2000 نقطه ناامن در تهران داریم ، چشم امید ما برای حل مسائل مرکز به زنان و خانواده هاست

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مشاور شهردار تهران در امور بانوان گفت: زنان مسئله ما نیستند بلکه حلال مسائل هستند اگر مدیریت شهری قصد حل مسائل شهر را دارد باید زنان را به شمار بیاورد.

2000 نقطه ناامن در تهران داریم ، چشم امید ما برای حل مسائل مرکز به زنان و خانواده هاست

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ اخبار جدید، مریم اردبیلی صبح شنبه 18 دی ماه 1400 در نشست خبری با تشریح طرح تازه شهرداری در حوزه زنان با عنوان پویش ریحان شهر گفت: در فضای فعلی کشور احتیاج است سطح حکمرانی مردمی و دوسویه بودن تعاملات ایجاد شود و در این فضا خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که قلب این موضوع به زنان باز می شود.

مشاور شهردار تهران در امور زنان یادآور شد: زنان مسئله ما نیستند بلکه حلال مسائل هستند اگر مدیریت شهری قصد حل مسائل شهر را دارد باید زنان را به شمار بیاورد و در این جهت خانواده ها درک شوند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: در چنین دیدگاهی، احتیاج است این ارتباط مؤثر با حدود 4 الی 5 میلیون زن تهرانی را ایجاد کنیم و بهره گیری از گروه های کنش گر مردمی نیز راه چاره این موضوع است. تمام آنچه به عنوان کنشگر مردمی مطرح است برای ما حائز اهمیت اند.

اردبیلی بیان نمود: در طرح ریحان شهر زنان و دختران شهر هستند که به ما می گویند که راه چاره مسئله چیست و ما در این رویداد نقش حمایت گری و تسهیل نمایندگی را خواهیم داشت.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان بیان نمود: شهرداری یک شبکه دسترسی به شهروندان دارد که می تواند این شبکه را در جریان عمل بیاورد. از این به بعد یک سلسله رویداد هایی را خواهیم داشت.

اردبیلی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از بانوان ما به علت ذات بهبود دهندگی، توانایی زنده کردن محلات و شهر را دارند. طرح ریحان شهر مبتنی بر این مسائل شکل گرفته است.

وی گفت: ریحان شهر یک جریان اجتماعی است که امیدوارم منشأ یک اتفاق مثبت در شهر شود.

اردبیلی بیان نمود: چشم امید ما برای حل مسائل شهر تهران به زنان و خانواده ها است. یکی از اشکالاتی که افراد تصور می نمایند فرزندآوری دشواری دارد، محدود شدن بعضی تفریحات است و ما برای انتها دادن به این تفکر غلط و ترویج این فرهنگ که ازدواج انتها خوشی ها نیست، کوشش هایی نموده ایم.

مشاور شهردار تهران در امور زنان بیان کرد: به عنوان مثال در بعضی پارک ها مظاهر آسیب های اجتماعی مانند معتادان باعث می شود خانواده ها نتوانند از آن فضا استفاده نمایند که شهرداری برای این موارد برنامه دارد و همه جای شهر باید فضایی برای خانواده و امن برای حضور زنان باشد.

وی با اشاره بر مجموعه های خدماتی ویژه بانوان توضیح داد: 52 مرکز کوثر، 64 زیر ساخت کوثر، مجموعه های شهربانو و 9 بوستان ویژه بانوان در تهران داریم که در دستور کار شهردار تهران، افزایش 5 الی 7 عددی بوستان های بانوان است. به علاوه طی سه ماه آینده 20 مجموعه کوثر دیگر تأسیس خواهیم کرد و در سال آینده تعداد آن ها دو برابر خواهد شد.

اردبیلی گفت: بعلاوه نمایشگاه زنان و فراوری ملی نیز از 11 الی 25 اسفند 1400 در بوستان مصاحبه راه اندازی خواهد شد تا بانوان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.

اردبیلی گفت: طیفی از مجموعه های مددسرا و گرم خانه ها وجود دارد که کوشش می کنیم طی بازدید های دوره ای خود، به آن ها رسیدگی کنیم. اما به طور کلی کوشش خواهیم کرد تا کم تر فراوری آسیب را داشته باشیم.

وی توضیح داد: زنان سرپرست خانوار محور ما هستند که خدمت رسانی به آن ها را ارتقا خواهیم داد. مشاوره و مددکاری کارآفرینی و توانمندسازی ازجمله اقداماتی است که به صورت ویژه برای این بانوان انجام خواهیم داد.

وی با اشاره بر ایمنی زنان در سهل بیان نمود: ایجاد حس امنیت در امور و مرور شهری حداقل امری است که باید برای تهران رخ دهد، اما فعلاً در همین سطح به جای مانده ایم. شهروندان می تواند به وسیله سامانه 137 نقاط نا ایمن را به ما اطلاع دهند. عمده نقاط نا امن گزارش شده نیز با یاری بانوان شناسایی شده و یک نقشه کلی از این نقاط داریم.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: شهرداران منطقه ها نیز موظف به برطرف آن ها هستند. کوتاه کردن پوشش سبز محیط، ایجاد روشنایی در نقاط تاریک و ... به وسیله شهرداران انجام می شود، اما بعضی نقاط بی دفاع احتیاج به طرح پروژه از سوی شهرداری دارد. اعتبار 1400 به علت اینکه به منطقه ها منتقل نشده بود درصد کمی از پروژه ها را به پایان رساند.

اردبیلی اعلام کرد: حدود دو هزار نقطه نا امن داریم که مستلزم اولویت بندی است و فرایند تأمین اعتبار این موارد را برای سال آینده در نظر گرفته ایم، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. ایجاد ایمنی برای بانوان امری حداقلی است و برای رسیدن به مرحله ای که زنان احساس امنیت، شادی و ... داشته باشند فاصله زیادی داریم.

وی در انتها توضیح داد: در طرح ریحان شهر یک فراخوان می دهیم و هر مجموعه کنشگری در سطح شهر که ایده های برای بهبود فضای شهری با یاری زنان داشته باشد، از سوی شهرداری حمایت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "2000 نقطه ناامن در تهران داریم ، چشم امید ما برای حل مسائل مرکز به زنان و خانواده هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2000 نقطه ناامن در تهران داریم ، چشم امید ما برای حل مسائل مرکز به زنان و خانواده هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید