آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند.

آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند

نمایشگاه دنیای آگه او با شرکت نمایندگان 25 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران و چندین فعال و فراوری نماینده صنایع فرهنگی در ژاپن در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهرداری استان سایتاما در ژاپن برگزار گردید.

رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن نیز با نمایش آثار فرهنگی و صنایع دستی هنرهای ایرانی در زمینه های مختلف میناکاری، فیروزه کوبی، انواع گلیم، نقوش روی پارچه ها، خاتم کاری، ترمه و سایر آثار هنری در این نمایشگاه حضور داشت.

در این نمایشگاه، عروسکهای دست ساز که بیانگر شخصیتهای داستانی، کارتونهای ایرانی و حتی پوشش و لباسهای سنتی هستند، معرفی گردید. بعلاوه در بخشی از این رویداد فرهنگی، مجله ها و نشریات معرفی ایران که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان تهیه و چاپ شده بود، برای معرفی ایران اسلامی استفاده میشد.

علی سعادت آذر، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با بیان اینکه این نمایشگاه بستر خوبی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی کشورمان به ژاپنی ها است، گفت: معرفی جاذبه های گردشگری ایران برای حضور ژاپنی های علاقمند در کشورمان بخش دیگری از فعالیت غرفه ایران بود. کوشش برای ایجاد ارتباط در حوزه گردشگری به وسیله معرفی ایران در چنین نمایشگاهی میسر خواهد بود.

وی گفت: ایران دوستان زیادی در شهرهای دیگر از فضاهای فرهنگی ایران و صنایع و هنرهای ایران استقبال می نمایند و این فرصت بسیار خوبی برای بهره مندی از زیرساختهای سایر استانها و شهرها است.

سعادت آذر اضافه کرد: شهرهای اطراف مرکز مانند یوکوهاما، سایتاما، توچیگی، چیبا در مرحله اول هدف برگزاری برنامه های فرهنگی است و امیدواریم دامنه برگزاری نمایشگاه های فرهنگی به شهرهای دورتر نیز تسری پیدا کند.

شایان ذکر است، غرفه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال علاقمندان به فرهنگ ایرانی بویژه دانشجویان زبان و ادبیات فارسی نهاده شد.

منبع: همگردی

به "آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید