آخرین قیمت نفت پس از اختلال کانال سوئز

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، پیدایش موج جدیدی از ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث محدودیت های قرنطینه ای جدیدی در بسیاری از کشورها شده است. بر این اساس کارشناسان بازار پیش بینی کردند که میزان تقاضا برای انرژی سوخت در آینده کاهش می یابد، به همین دلیل قیمت نفت در چند جلسه دوباره کاهش را تجربه کرد.

آخرین قیمت نفت پس از اختلال کانال سوئز

اما عوامل غیر منتظره ای مثل مسدود شدن یکی از مهم ترین آبراه های دنیا،می تواند تاثرات جدیدی بر قیمت نفت بگذارد.

به گزارش رویترز هر بشکه نفت خام برنت پس از افت 3.8 درصدی در روز پنج شنبه ، با 2 دلار و 62 سنت معادل 4.2 درصد افزایش در هر بشکه به 64 دلار و 57 سنت رسید.

همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 2 دلار و 41 سنت معادل 4.1 درصد افزایش به 60 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید. در روز قبل نفت خام آمریکا 4.3 درصد سقوط کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، تجارت نفت و قیمت ها در این هفته ناپایدار بود، زیرا معامله گران تاثیر احتمالی انسداد کانال سوئز را در برابر اثرات جدید محدودیت های ویروس کرونا ارزیابی کردند.

پائولا رودریگز ماسیو ، معاون رئیس بازارهای نفت شرکت تحقیقاتی رایستد انرژی به رویترز گفت: امروز بازار دوباره فرایند صعودی داشته است زیرا معامله گران در آنچه قبلا نتیجه گرفته بودند تغییر عقیده دادند و معتقدند اختلالات کانال سوئز برای بازار نفت، توزیع و عرضه نفت در واقع مهم تر از نگرانی های کاهش تقاضا است.

رویترز نوشته است که در روز جمعه تلاش ها برای آزادسازی کشتی به گل نشسته و باز شدن این آبراه افزایش یافت اما آزادسازی کانال سوئز ممکن است هفته ها طول بکشد.

طبق گزارش رویترز براساس اطلاعات شرکت اطلاعاتی کیپر، 1.74 میلیون بشکه نفت در روز از کانال سوئز عبور کرده است. کیپر گفت علاوه بر این، 1.54 میلیون بشکه محصولات نفتی تصفیه شده در روز از این کانال عبور می کند ، یعنی حدود 9 درصد از تجارت دنیای فرآورده های نفتی دریا.

کیپر به رویترز گفت: روز جمعه 10 شناور که حدود 10 میلیون بشکه نفت حمل می کنند، در نقاط ورودی کانال سوئز منتظر باز شدن این کانال بودند.

طبق این گزارش با توجه به مسدود بودن کانال سوئز، نرخ حمل ونقل برای تانکرهای فرآورده های نفتی در این هفته تقریبا دو برابر شده است. همچنین چندین کشتی به سمت راستا دیگری هدایت شده اند.

به گزارش رویترز، بازارهای نفت نیز با نگرانی در مورد افزایش خطر ژئوپلیتیک در خاورمیانه روبرو است. زیرا نیروهای حوثی یمن روز جمعه اعلام کردند که حمله به تأسیسات نفتی سعودی آرامکو را آغاز کردند.

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، آخرین قیمت نفت خام برنت 64 دلار و 38 سنت در هر بشکه است.

همچنین قیمت لحظه ای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در هر بشکه به 60 دلار و 73 سنت رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین قیمت نفت پس از اختلال کانال سوئز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قیمت نفت پس از اختلال کانال سوئز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید