آمادگی کامل راهداری در طرح زمستانی، اصلاح 180 نقطه پر تصادف لرستان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران/لرستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان گفت: راهداری با همه توان و هماهنگ با پلیس و سایر دستگاه های خدمت رسان و امدادی در طرح زمستانی حضور دارد.

آمادگی کامل راهداری در طرح زمستانی، اصلاح 180 نقطه پر تصادف لرستان

عباس شرفی در رزمایش شروع طرح زمستانی پلیس و دستگاه های امدادی و خدمت رسان که در محل مقر فرماندهی انتظامی استان برگزار گردید، از آمادگی کامل راهداری در طرح زمستانی اطلاع داد.

وی توضیح داد: سال جاری 371 نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی راهداری با 250 دستگاه ماشین آلات در قالب 30 اکیپ در محورها و 32 راهدارخانه استان و با بهره گیری از سامانه های هوشمند جاده ای در طرح زمستانی آماده خدمت رسانی به هم وطنان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان با اشاره به خسارات هنگفت سیل به راهه ای استان افزود: از ابتدای سال که سیل سهمگین استان را در برگرفت که خسارات بسیاری به ویژه در محورهای خرم آباد- پل دختر و شهرستان های چگنی، الیگودرز و دلفان به جای گذاشت و باعث خسارت به 600 کیلومتر راه، تخریب 220 دستگاه ابنیه فنی و انسداد راه 870 روستا شد، راهداری و سایر دستگاه ها به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند و توانستیم نابسامانی ها را به سامان برسانیم.

شرفی با بیان اینکه امروز از حالت بحران خارج شده ایم، اعلام کرد: علاوه بر ساماندهی محورها و برقراری تردد در آن ها، با توجه به اینکه از نظر ایمنی نیز خسارات قابل توجهی وارد شده بود ایمن سازی نیز انجام شد.

وی افزود: با آمادگی کامل در طرح زمستانی حضور داشته و این توان را داریم که در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان و امداد و نجات از انسداد مجدد راه ها جلوگیری کنیم امیدواریم که بتوانیم خدمات شایسته ای به هم وطنان و به خصوص هم استانی ها ارائه کنیم.

همچنین سردار محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان در این رزمایش با قدردانی از راهداری گفت: راهداری در دو سال گذشته بیش از 180 نقطه پر تصادف استان را اصلاح کرد که جای قدردانی دارد اما متأسفانه سیل بحران جدی برای راه ها ایجاد کرد به طوری که 50 درصد جاده ها 100 درصد خسارت دید.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در سیل مردانه و با کمترین امکانات وارد شدند، افزود: یاری های بی نظیری پس از سیل در استان صورت گرفت و توفیقات امروز حاصل همدلی و هماهنگی همه دستگاه ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه وجود رهبری است.

مهدیان نسب با اشاره به هزینه های بسیار بالای مورد احتیاج برای بازسازی جاده ها و جبران خسارت وارده به ویژه در محور خرم آباد- پل دختر افزود: با کوشش راهداری بخشی از محور پل دختر بازسازی و تردد در آن برقرار شده اما شرایط خاص لرستان و کوهستانی بودن محورهای مواصلاتی آن با هیچ استانی قابل مقایسه نیست و احتیاجمند بودجه های کلان ملی است.

مهدیان با تأکید بر ضرورت ارتقاء سامانه های هوشمند جاده ای و فرهنگ سازی رانندگی ایمن بیان نمود: در 8 ماهه سال جاری درمجموع تصادفات استان 12 درصد کاهش داشته ایم اما در بخش تصادفات فوتی 14 درصد افزایش مشاهده می گردد که نشان دهنده بالا بودن سرعت در جاده های استان است و احتیاجمند فرهنگ سازی است.

لازم به ذکر است، در این مراسم نیروها و ماشین آلات پلیس و دستگاه های امدادی و خدمت رسان رزمایش زمستانی را برگزار کردند. عملیات رزمایش زمستانی همه ساله از آذرماه شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمادگی کامل راهداری در طرح زمستانی، اصلاح 180 نقطه پر تصادف لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کامل راهداری در طرح زمستانی، اصلاح 180 نقطه پر تصادف لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید