آماری تکان دهنده از حجم سرقت اطلاعات شخصی به وسیله برنامه های اندرویدی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک مطالعه تکان دهنده نشان داده است که 55 درصد از برنامه های اندروید اطلاعات شما را می دزدند.

آماری تکان دهنده از حجم سرقت اطلاعات شخصی به وسیله برنامه های اندرویدی

یک مطالعه تازه به وسیله محققان Incogni نشان می دهد که برنامه های گوشی های هوشمند موجود در فروشگاه Google Play داده های کاربران را در اندروید جمع آوری و به اشتراک می گذارند.

محققان شرکت Incogni در حین مطالعه در بخش امنیت داده های Google Play دریافته اند که 55.2 درصد از برنامه ها، داده های کاربران را به اشتراک می گذارند و مقدار داده های به اشتراک گذاشته شده به وسیله برنامه های رایگان به طور میانه 7 برابر داده های مقایسه شده با همتایان پولی آن ها است.

این مطالعه نشان داده است که برنامه های کاربردی محبوب با نرخی بیش از 6.15 برابر نسبت به برنامه های کمتر رایج، داده های کاربران را جمع آوری و به اشتراک می گذارند و به نظر می رسد که تفاوت فاحش بین درصد اشتراک گذاری داده ها برای برنامه های پولی و رایگان، این باور غالب را تایید می نماید که مصرف نمایندگان داده های خود را برای خدمات ارائه شده به وسیله برنامه های کاربردی رایگان بدون هزینه پرداخت می نمایند.

این نوع برنامه ها عایدی خود را از اشتراک گذاری داده های کاربران به دست می آورند.

محققان Incogni نگاهی عمیق به بخش تازه امنیت داده گوگل پلی که در جولای 2022 راه اندازی شد، انداخته اند تا به اشتراک گذاری داده ها و شیوه های امنیتی برای توسعه دهندگان برنامه ها روشن گردد.

محققان دریافتند که برنامه های خرید، تجارت و برنامه های غذا و نوشیدنی بیشترین داده ها را با کاربران خود به اشتراک می گذارند و رسانه های اجتماعی و برنامه های تجاری بیشترین داده ها را جمع آوری می نمایند.

این مطالعه گزارش داده است که برنامه های پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می نمایند؛ اما کمتر آن ها را به اشتراک می گذارند. به این معنی که این برنامه ها داده های بسیار بیشتری از آنچه کاربران فکر می نمایند را جمع آوری و به اشتراک می گذارند.

آن ها در طول مطالعه روی شیوه ها و مدیریت داده های کاربران به وسیله توسعه دهندگان برنامه دریافته اند که 4.9 درصد از برنامه ها داده های شخصی را در حین انتقال رمزگذاری نمی نمایند.

مطالعه Incogni بر اساس تجزیه و تحلیل بخش امنیت داده های 500 برنامه رایگان و 500 برنامه پولی برتر در فروشگاه Google Play انجام شد که نشان داد داده های کاربر بیشتر از آنچه صفحه ایمنی داده برنامه در فروشگاه رسمی برنامه Android مدعی است، با دیگران به اشتراک گذاشته می گردد.

منبع: صدی البلد

وبلاگ اخبار جدید فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آماری تکان دهنده از حجم سرقت اطلاعات شخصی به وسیله برنامه های اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماری تکان دهنده از حجم سرقت اطلاعات شخصی به وسیله برنامه های اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید