آنچه باید در خصوص فیلرها یا پرکننده های چین و چروک بدانید

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، پرنماینده ها یا فلیرهای تزریقی چین و چروک می توانند ظاهری جوان تر به شما بدهند آن هم با هزینه ای کمتر از هزینه های لیفت صورت سنتی. بیشتر آن ها در کمتر از 30 دقیقه گود ی ها، خطوط و چین و چروک ها را پر می نمایند و نتایج مثبت که می تواند از 4 ماه تا بیش از یک سال ماندگاری داشته باشند.

آنچه باید در خصوص فیلرها یا پرکننده های چین و چروک بدانید

فیلر های زیبایی تزریقی دهه هاست که وجود دارند. در سال های اخیر، پیشرفت های پزشکی نسخه های تازهی از این درمان چین و چروک را به ارمغان آورده است. پرنماینده های زیبایی تازهتر ماندگاری بیشتری دارند، حتی نیمه دائمی. اما قبل از مراجعه به جراح زیبایی یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی، حتما تکلیف خودتان را با خودتان روشن نموده باشید.

چین و چروک ها از کجا می آیند؟

پوست به وسیله سه جزء مهم کلاژن،اسید هیالورونیک و الاستین سفت و صاف نگه داشته می گردد. این مواد شیمیایی با هم ترکیب می شوند و شبکه ای محکم و اسفنجی در زیر سطح پوست ایجاد می نمایند. این ساختار الاستیک سطح پوست را صاف و محکم نگه می دارد.

با افزایش سن، این شبکه به آرامی استحکام خود را از دست می دهد. با ضعف در ساختار پشتیبان زیرین، سطح پوست دیگر صافی پوست یک کودک را از دست می دهد.

تزریق فیلر های آرایشی به پر شدن شبکه نازک شده یاری می نماید. پرنماینده ها بافت زیر پوست را حجیم می نمایند و چین و چروک ها را کوچک می نمایند و پوست سفت تر، صاف تر و جوان تر به نظر می رسد.

پرنماینده های چین و چروک چه کاری انجام می دهند؟

پرنماینده های تزریقی چین و چروک، برخلاف تزریق بوتاکس که عضله زیر چروک را شل می نماید، خط، چین یا ناحیه را با یکی از چندین ماده مختلف پر می نماید. در نتیجه، نقاط مشکل تقریبا ناپدید می شوند.

پرنماینده های چین و چروک همچنین می توانند به عنوان حجیم نماینده و برجسته نماینده گونه ها، چانه ها، خطوط فک و شقیقه ها استفاده شوند یا برای پر کردن لب های نازک و چاق شدن دست ها شل و آویزان.

درمان سریع و آسان است. اما همه پرنماینده های چین و چروک یک جنبه منفی دارند، از جمله خطر واکنش آلرژیک و ایجاد برجستگی های ریز زیر پوست. در بعضی موارد، آن برآمدگی ها ممکن است دائمی باشند و گاهی اوقات، تغییر رنگ پوست مایل به آبی به نام اثر Tyndall اتفاق می افتد. تغییر رنگ می تواند چندین ماه طول بکشد، اما درمان هایی در دسترس است. در موارد بسیار نادر، اگر از پرنماینده های چین و چروک به درستی استفاده نگردد، سلول های پوست ممکن است بمیرند. همچنین چند مورد نابینایی، زخم ناشی از از دست دادن پوست و فلج عصبی گزارش شده است. به طور معمول، پرنماینده های چین و چروک که ماندگاری بیشتری دارند، احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می نمایند.

هر پرنماینده چین و چروک برای هر نوع چین و چروکی مناسب نیست. کمترین خطرات و برترین نتایج از استفاده صحیح از آن حاصل می گردد.

در اینجا خلاصه ای از لیست انواع پرنماینده های چین و چروک موجود است. این شامل مواد اولیه آن ها، نحوه عملکرد آن ها، مزایا و معایب آن ها و برترین منطقه ها برای درمان است. پزشک شما می تواند به شما یاری کند تا برترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

پرنماینده های چروک اسید هیالورونیک

محبوب ترین دسته پرنماینده های چین و چروک اسید هیالورونیک است. هر نوع از آنها به روشی کمی متفاوت و با نتایج متفاوت عملکرد خود را نشان می دهد.

عوارض جانبی نادر است اما می تواند شامل قرمزی، تورم و کبودی در محل تزریق باشد. پرنماینده همچنین ممکن است زیر پوست به صورت برجستگی های ریز ظاهر گردد. این مسئله ای است که اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد.

مدت زمان ماندگاری نتایج از چند ماه تا بیش از یک یا دو سال متغیر است. بعضی تحقیقات نشان می دهد که تزریق مکرر ممکن است به تحریک فراوری طبیعی کلاژن بدن یاری کند و در نتیجه به کاهش تعداد خطوط و چین و چروک یاری می نماید. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در طول زمان برای رسیدن به همان ظاهر به پرنماینده کمتری احتیاج است.

پرنماینده های چروک اسید هیالورونیک عبارتند از:

Belotero Balance

Juvederm Voluma XC

Juvederm Ultra XC

Juvederm Volbella XC

Juvederm Ultra

Juvederm Ultra Plus XC

Juvederm Vollure XC

Prevelle Silk

Restylane

Restylane Contour

Restylane Defyne

Restylane Kysse

Restylane-L

Restylane-Lyft

Restylane Silk

Restylane Refyne

Revance

پرنماینده های مصنوعی چین و چروک

این دسته از پرنماینده های چین و چروک شامل مواد آزمایشگاهی می گردد که به طور طبیعی در پوست وجود ندارند.

تمام فیلر های این گروه دارای عوارض جانبی مشابهی مانند قرمزی، تورم یا کبودی در محل تزریق هستند. سایر عوارض جانبی، هرچند نادر، شامل ندول ها یا برجستگی های زیر پوست است که ممکن است قابل مشاهده و احساس باشند و در موارد نادر، ممکن است برای برداشتن آن ها احتیاج به جراحی باشد.

مزایای این دسته شامل اثر ماندگارتر و پر کردن نیمه دائمی چین چروک است. به یاد داشته باشید، محصولاتی با اثرات طولانی تر احتمال بیشتری دارد که عوارض جانبی ایجاد نمایند و هنگامی که به درستی استفاده نمی گردد، پرنماینده های مصنوعی چین و چروک ممکن است باعث تغییر شکل شوند.

پرنماینده های مصنوعی چین و چروک عبارتند از:

Bellafill

Radiesse

Sculptra

Silicone

پرنماینده های کلاژن چین و چروک

دانشمندان ابتدا پرنماینده های چین و چروک را از شکل خالص کلاژن که بیشتر از گاو استخراج می شد، ساختند. اگرچه این ترکیب به خوبی کار می کرد و ظاهری طبیعی ایجاد می کرد، اما نتایج آن چندان دوام نمی آوردند. بیشتر تزریقات کلاژن از 1 ماه پس از درمان آغاز به تجزیه شدن می کردند. از آنجایی که این پرنماینده های چین و چروک از منبع حیوانی ساخته شده بودند، مقدار واکنش آلرژیک بالاتری نیز داشتند و احتیاج به آزمایش آلرژی قبل از آن داشتند.

روش های تازه پردازش کلاژن به کاهش خطرات یاری نموده است. همچنین، اشکال تازه کلاژن های مصنوعی این تزریق ها را برای طیف وسیع تری از افراد ایمن تر و مفیدتر می نماید. اگرچه نتایج به مقدار سایر پرنماینده های چین و چروک ماندگاری ندارند، بسیاری معتقدند نتایج طبیعی تر به نظر می رسند. بدن به طور طبیعی کلاژن تزریق شده را تجزیه می نماید، بنابراین برای حفظ نتایج باید دو تا چهار بار در سال تزریق کلاژن انجام دهید.

عوارض جانبی تزریق کلاژن شامل بعضی از خطرات واکنش آلرژیک (بیشتر برای کسانی که هنوز از منابع گاوی استفاده می نمایند)، و همچنین کبودی و قرمزی در محل تزریق می باشد.

انواعی از پرنماینده های کلاژنی عبارتند از:

Cosmoderm

Evolence

Fibrel

Zyderm

Zyplast

تزریق چربی - پرنماینده های اتولوگ چین و چروک

چربی رایج ترین ماده مورد استفاده در این دسته است. چربی شما با جراحی از ران ها، باسن یا معده برداشته می گردد، پردازش می گردد و سپس تزریق می گردد. شما باید دو عمل (یکی برای برداشتن چربی و دیگری برای تزریق آن) انجام دهید. هر دو روش را می توان در یک نوبت انجام داد. چربی پوست را منبسط می نماید، چین و چروک ها را کوچک می نماید. از آنجایی که چربی از بدن خودتان است، هیچ واکنش آلرژیکی وجود ندارد. مراحل اضافی تصفیه چربی که در آزمایشگاه انجام می گردد می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. نتایج می توانند نیمه دائمی باشند، اگرچه ممکن است احتیاج به یک سری تزریق در طول زمان داشته باشید.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت موسوم به vampire lift روش دیگری از پرنماینده/حجیم نماینده چین و چروک اتولوگ است. خون شخص گرفته می گردد، تحت پردازش قرار می گیرد و سپس تزریق می گردد. اثرات می تواند 12-18 ماه طول بکشد.

خطرات مشابه سایر پرنماینده های چین و چروک از جمله کبودی، قرمزی و تورم در محل تزریق است.

به حداقل رساندن خطرات و افزایش نتایج خوب برای همه پرنماینده های چین و چروک

پرنماینده های چین و چروک یکی از ایمن ترین روش های زیبایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. اما کار هایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از ایمن بودن درمان خود انجام دهید:

اجازه ندهید قیمت عمل تنها راهنمای شما برای انتخاب نوع فیلر باشد. اگر به شما یک درمان پرنماینده چین و چروک پیشنهاد می گردد که هزینه آن بسیار کمتر از درمان استاندارد است، احتمالاً کاسه ای زیر نیم کاسه است! مثلا در مهارت ارائه دهنده یا کیفیت محصول! هرگز با زیبایی صورت خود شوخی مالی نکنید!

تمام پرنماینده های چین و چروک باید در یک محیط پزشکی با ابزار استریل انجام گردد. درمان هایی که در خانه ها، هتل ها، استخرهای آب گرم معدنی یا آرایشگاه ها انجام می گردد، در محیط های پزشکی انجام نمی گردد.

پرنماینده های تزریقی چین و چروک را از منابع خارج از مطب پزشک دریافت نکنید. بدانید چه چیزی به شما تزریق می گردد و از پزشک خود بپرسید که آیا از پرنماینده چین و چروک مورد تایید FDA استفاده می گردد و آیا مستقیماً از سازنده خریداری شده است. گزارش هایی از استفاده از سیلیکون صنعتی گرفته تا روغن بچه گزارش شده! اگر ارائه دهنده ای این اطلاعات را به شما نمی دهد، به او اجازه ندهید این روش را انجام دهد.

برای یاری به حفظ اثر پرنماینده و یاری به محافظت در برابر تغییرات رنگدانه های پس از التهاب ناشی از سوزن تزریق، از کرم ضد آفتاب روزانه بهره ببرید.

منبع: یک پزشک

به "آنچه باید در خصوص فیلرها یا پرکننده های چین و چروک بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید در خصوص فیلرها یا پرکننده های چین و چروک بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید