احتمال اعمال محدودیت های برق در زمستان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مدیرعامل توانیر گفت: اگر مصرف گاز در روزهای سرد زمستان در بخش خانگی و تجاری کنترل نشود قطعا در بخش صنعت از جمله نیروگاه ها محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

احتمال اعمال محدودیت های برق در زمستان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از صدا و سیما، محمدحسن متولی زاده اظهار کرد: اگر مصرف گاز در روزهای سرد زمستان در بخش خانگی و تجاری کنترل نگردد قطعاً در بخش صنعت از جمله نیروگاه ها محدودیت هایی اعمال خواهد شد. البته در همه نیروگاه های برق کشور سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین پیش بینی شده، اما استفاده از آن، هزینه و مشکلاتی را در پی خواهد داشت به همین علت با همراهی مردم، امیدواریم زمستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت برق، نشان می دهد این صنعت با اتکای به شرکت های بخش خصوصی، مهندسان و کارشناسان از نظر مهندسی توانمند است و مسئله ای از نظر مهندسی و ساخت تجهیزات ندارد.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: مشکل اصلی اقتصاد، برق است چه در برق و چه در گاز این موضوع باعث رشد زیاد مصرف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت های اعمال شده در تابستان در زمستان هم تکرار می گردد، گفت: تابستان 1400 سال استثنایی بود، زیرا شاهد خشکسالی و گرمای بی سابقه در 50 سال اخیر بودیم و رشد مصرف نیز بسیار افزایش یافته بود به همین علت موجب کاهش فراوری و در پی آن اعمال محدودیت هایی برای مشترکان شد که با همکاری و همراهی مردم و صنایع بزرگ، توانستیم تابستان را سپری کنیم.

متولی زاده اضافه کرد: ما معتقدیم هیچ کشوری نمی تواند ناترازی بیش از 22 درصدی برق را به سادگی سپری کند کاری که در تابستان سال جاری با همراهی مردم توانستیم انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال اعمال محدودیت های برق در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعمال محدودیت های برق در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید