افراد پرکار با این خوراکی ها انرژی بگیرند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، انرژی مورد احتیاج بدن به وسیله موادغذایی تامین می گردد که اگر به مقدار کافی به بدن نرسد، علائمی مانند خستگی و بی حالی بروز پیدا می نماید. انتخاب غذا های سرشار از انرژی به خصوص برای افرادی که فعالیت بدنی بالایی دارند، اهمیت بیشتری خواهد داشت. گرچه ممکن است این افراد مصرف مکمل های غذایی را مفید بدانند، اما می توان با گنجاندن برخی خوراکی های سالم و مغذی این احتیاج بدن را تامین کرد.

افراد پرکار با این خوراکی ها انرژی بگیرند

در ادامه این مطلب به معرفی 7 ماده غذایی ÷رداخته ایم که عادت به خوردن آن ها به افراد پرکار توصیه می گردد. این مواد غذایی عبارتند از:

1. خشکبار

میوه های خشک و مغز ها حاوی اندازه بالایی منیزیوم هستند. منیزیوم در تغییر قند ها به انرژی نقش مهمی دارند و به همین خاطر خشکبار جزء خوراکی های انرژی زا محسوب می شوند. این خوراکی ها علاوه بر منیزیوم حاوی فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و سلنیوم هستند. اسید های چرب ضروری، پروتئین ها و فیبر ها نیز از دیگر ترکیبات مغذی در خشکبار محسوب می شوند که به خاطر بهبود عملکرد گوارش و تقویت ماهیچه ها برای ورزشکاران انتخاب خوبی هستند.

2. موز

موز معروف ترین میوه انرژی زاست که دلیل این معروفیت، به پتاسیم مربوط می گردد. خوردن موز خیلی زود انرژی در بدن ایجاد می نماید و از طرفی در پیشگیری از گرفتگی عضلانی و برخی آسیب های ماهیچه ای نیز نقش دارد. گنجاندن موز در صبحانه به تامین انرژی طول روز یاری می نماید و هضم راحتی دارد.

3. تخم مرغ

تخم مرغ به خاطر پروتئین ها، چربی های سالم، ویتامین ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان ها خوراکی انرژی زا محسوب می گردد. تخم مرغ بعلاوه کولین دارد که ریزمغذی عالی برای سیستم عصبی و مغز است. خوردن یک تخم مرغ می تواند 30 درصد احتیاج روزانه بدن به پروتئین ها را تامین کند که از همین رو انتخاب عالی برای ورزشکاران خواهد بود.

4. برنج قهوه ای

برنج قهوه ای ارزش تغذیه ای بسیار بیشتری نسبت به برنج سفید دارد، زیرا سرشار از قند ها و فیبرهاست که به تامین انرژی یاری می نماید. خوردن برنج قهوه ای پس از فعالیت جسمانی توصیه می گردد، زیرا به بازیابی و ترمیم بافت های بدن از جمله پوست و عضلات یاری می نماید. یادتان باشد که شیربرنج همراه با اندازهی خشکبار انتخاب عالی برای صبحانه است.

5. اسفناج

اسفناج، خوراکی مغذی برای تقویت عضلات است که از طرفی کالری بسیار پایینی دارد. خوردن اسفناج خیلی سریع در بدن انرژی فراوری می نماید و از طرفی سرشار از آهن، منیزیوم و پتاسیم است. این سبزی خوشمزه را می توان منبع خوبی از کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های K و B دانست. کوکوی اسفناج غذای بسیار مغذی برای افرادی است که از افت انرژی و احساس خستگی میان روز رنج می برند.

6. شکلات تلخ

شکلات تلخ علاوه بر اینکه یکی از تنقلات خوشمزه محسوب می گردد، برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است. شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو یکی از برترین منابع آهن و منیزیوم محسوب می گردد و نقش مهمی در تامین انرژی دارد. البته در خوردن شکلات نباید افراط کرد و بیش از یک تکه 30 گرمی از آن در طول روز توصیه نمی گردد.

7. جوانه ها

جوانه دانه ها نه تن ها ارزش تغذیه ای دانه ها را دارد بلکه حاوی ترکیبات مغذی ناشی از فرایند رشد و جوانه زدن دانه ها را نیز خواهد داشت. از جمله ترکیبات مغذی جوانه ها می توان به اندازه فراوان آنزیم ها و ویتامین ها به خصوص ویتامین C اشاره نمود. جوانه ها را می توان همراه سالاد میل کرد یا پودر آن ها را به ماست، انواع غذا یا نوشیدنی اضافه کرد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "افراد پرکار با این خوراکی ها انرژی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد پرکار با این خوراکی ها انرژی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید