اولین توربین بادی 250 کیلوواتی در منطقه بادی بینالود نصب شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، اولین توربین بادی 250 کیلووات تولید شده توسط پژوهشکده هواخورشید مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد در منطقه بادی بینالود نصب شد.

اولین توربین بادی 250 کیلوواتی در منطقه بادی بینالود نصب شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار جدید، اولین توربین بادی 250 کیلووات تولید شده توسط پژوهشکده هواخورشید مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد نصب شد.

انرژی باد جزو انرژی های پاک و تجدیدپذیر و با توجیه اقتصادی بالا است که می تواند سبب صیانت از منابع انرژی آبی، گازی و سایر انرژی های تجدیدناپذیر باشد و افق روشنی را جهت استفاده از این نعمت خدادادی پیش روی صنعت برق قرار داده است.

نخستین نمونه داخلی توربین بادی 250 کیلووات با توانایی تولید میانگین 976 مگاوات ساعت انرژی برق در سال، ساخته شده است.

طرح مطالعاتی ساخت توربین بادی 250 کیلوات توسط پژوهشکده هواخورشید مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری سازمان توان شروع شد و در روز 31 تیرماه 1399 عملیات نصب توربین در منطقه بادی بینالود کلید خورد و در حال حاضر کلیه مراحل نصب بخش های مختلف تاور، ناسل و مونتاژ قطعات روتور و اتصال آن به توربین به همراه امور کیفی مربوطه با موفقیت به خاتمه رسیده است.

این توربین بادی شامل سه بخش پایه یا برج، موتورخانه و روتور است و دارای ارتفاع برج 30 متر و قطر روتور 31 متر می باشد. توربین مذکور با حداقل سرعت باد 4 متر بر ثانیه و حداکثر 23 متر بر ثانیه قادر به تولید انرژی برق است و قدرت تحمل سرعت باد تا 70 متر بر ثانیه را دارد.

گفتنی است؛ این توربین توانایی تولید برق برای نقاط بحرانی و یا تامین برق زمین های کشاورزی و مراکز تجاری کوچک را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اولین توربین بادی 250 کیلوواتی در منطقه بادی بینالود نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین توربین بادی 250 کیلوواتی در منطقه بادی بینالود نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید