تجربه قدم زدن روی ابرها پس از صعود تاریخی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تهران (پانا) - جام ملت های آسیا 2022 هند، فصلی نو برای تیم ملی فوتبال بانوان ایران محسوب می گردد. برای تیمی که نخستین بار جواز حضور در این مسابقات را به دست آورد.

تجربه قدم زدن روی ابرها پس از صعود تاریخی

به گزارش ایران، تیم ملی با راهنمایی مریم ایراندوست برای رقم زدن اتفاقی بزرگ و تاریخی، تیم های بنگلادش و اردن را از پیش رو برداشت. آنها ابتدا بنگلادش را 5-0 شکست دادند و سپس اردن را در ضربات پنالتی 4-2 مغلوب کردند. گلنوش خسروی و زهرا قنبری، 2 بازیکن تیم ملی فوتبال زنان به سؤالات در مورد این صعود تاریخی پاسخ دادند.

خسروی: می توانیم نسل طلایی بانوان فوتبالیست ایران باشیم

مدافع 20 ساله تیم ملی فوتبال زنان گفت: ما خواستیم و جنگیدیم، چرا که هدفمان همین بود. همه ما برای صعود همدل و یکصدا بودیم و توانستیم به این مهم دست یابیم. ما از اول امیدوار بودیم و می دانستیم که به مرحله بعد صعود می کنیم. همه ما در این جهت مطمئن بودیم.

گلنوش خسروی که عضو تیم کوناک بلدی اسپور ترکیه است در مورد تجربیاتش از لژیونر بودن و انتقال آن به تیم ملی این گونه صحبت کرد: ما بازیکنانی داریم که هرکدام از آنها می توانند در این جهت قرار بگیرند و لژیونر شوند. بازیکنان ما سطح بسیار بالایی دارند. با این 2 بازی نشان دادیم که چه پیشرفت خوبی در چند سال اخیر داشتیم. البته این حد نهایت ما نیست و می توانیم خیلی بهتر از اینها باشیم. الان از خوشحالی روی ابرها هستیم اما واقعاً می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

او بیان داشت: رؤیاهای ما با صعود به جام ملت ها تمام نشد و رؤیاهای زیادی در سر داریم که یکی از آنها حضور در جام جهانی است. می توانیم در جام ملت ها شگفتی ساز باشیم، می توانیم نسل طلایی بانوان فوتبالیست ایران باشیم و به تاریخ سازی ادامه دهیم. 10 سال است که در اردوهای تیم های ملی در رده های مختلف حضور دارم، تیم کنونی فوق العاده است و من با تمام وجودم این تیم را دوست دارم و به آن ایمان دارم. مدافع شماره 21 تیم ملی فوتبال گفت:همه بازیکنان زحمت کشیدند و علاوه بر این فدراسیون فوتبال هم برای تیم ملی بانوان سنگ تمام گذاشت و ما پیش از اعزام تمام وجودمان را گذاشتیم تا جواب زحمات همه را بدهیم. به مشکلاتی که پیش از این داشتیم فکر نمی کنیم و از این صعود لذت می بریم، از اینکه توانستیم دل مردم را شاد کنیم. در بازی با اردن استرس زیادی داشتیم و من به نام دفاع آخر کوشش کردم که بازیکنان را آرام کنم.

او گفت: زمانی که به چهره بازیکنان نگاه می کردم می دیدم که چقدر برای پیراهن تیم ملی جنگیدند. چقدر از جان مایه گذاشتند و چقدر خواستار پیروزی مقابل اردن و تاریخ سازی در این بازی بودند. حقیقتاً حق مان صعود به جام ملت ها بود و خوشحالم که به حق مان رسیدیم.

قنبری: همواره این رؤیا را در سر می پروراندیم

هافبک وسط تیم ملی فوتبال بانوان حسابی از عملکرد همبازیانش راضی است: 2 بازی خیلی خوب مقابل بنگلادش و اردن داشتیم. این 2 حریف در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته اند و فراتر از تصورات ما ظاهر شدند.

فوتبال آسیا در بخش زنان با سرعت در حال پیشرفت است و خوشبختانه تیم ما هم از این موضوع مستثنی نیست و ما هم پیشرفت خوبی داشته ایم. زهرا قنبری گفت: تاریخ سازی فوتبال بانوان اتفاق بسیار شیرینی است و ما همواره این رؤیا را در سر می پروراندیم که بتوانیم یک جایی فراتر از انتظارها ظاهر شویم اما همواره شرایط متفاوت بود و کارمان برای رسیدن به موفقیت سخت می شد. خوشبختانه در این دوره شرایط برای رسیدن به این مهم مهیا بود و نشان دادیم در صورت حمایت می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. برای این صعود، سخت کوشش کردیم و زحمت کشیدیم و خوشبختانه زحمات مان جواب داد. بازیکن شماره 9 تیم ملی و نخستین لژیونر فوتبال بانوان ایران اضافه نمود:هیچ موفقیتی بدون سختی بدست نمی آید و برای رسیدن به موفقیت باید خیلی پرکوشش و بااراده بود. از نظر فنی فوتبال مان پیشرفت خوبی داشته و سطح مان بالا آمده اما این کافی نیست و برای حضور در جام ملت ها باید خیلی بهتر از این باشیم چرا که تیم های سطح بالایی در آنجا حضور خواهند داشت و باید خودمان را بیشتر آماده کنیم.

قنبری با اشاره به احتیاج بانوان برای حمایت های بیشتر گفت:باید شرایط بهتری برای تیم ملی فراهم گردد البته در این مدت فدراسیون برای ما سنگ تمام گذاشت و ریاست فدراسیون به محل تمرینات ما سر زد و امکانات خوبی در اختیارمان قرار داد. این چیزها برای ما قوت قلب بوده و امیدواریم که این حمایت ها ادامه دار باشد تا بتوانیم توقعاتی را که از ما دارند برآورده کنیم. این 2 بازی تمام شد و حالا هدف بزرگ تری داریم و آن کسب موفقیت در جام ملت هاست. کار تیم ملی به اینجا ختم نمی گردد و می خواهیم بالاتر از این باشیم.

هت تریک کاپیتان بهناز در گلزنی از روی نقطه پنالتی

بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران در بازی اول تیم ملی در مقدماتی جام ملت های آسیا 2022 مقابل بنگلادش در جریان مسابقه دو پنالتی نصیبش شد که هر دوی آنها را به گل تبدیل کرد تا در پیروزی پنج گله و پرگل تیم ملی مقابل بنگلادش، بیشترین سهم را ایفا نماید. او در مقابل اردن هم مأموریتی سخت داشت و پشت اولین ضربه پنالتی ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا با گل کردن سه ضربه پنالتی (دو ضربه در جریان بازی+یک ضربه در ضربات پنالتی) رکورد جالب توجهی از خود به جای گذارد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تجربه قدم زدن روی ابرها پس از صعود تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه قدم زدن روی ابرها پس از صعود تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید