ترکیه: یونان همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وزارت خارجه ترکیه روز شنبه با انتقاد از یونان، مدعی شد که این کشور همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد.

ترکیه: یونان همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ اخبار جدید، وزارت خارجه ترکیه روز شنبه آمادگی خود برای مصاحبه با یونان بدون هیچگونه پیش شرطی را ابراز داشت.

وزارت خارجه ترکیه همچنین یونان را متهم کرد که همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد.

تنش ها در هفته های اخیر بر سر مسائلی از قبیل اقدامات اکتشافی و حفاری در شرق دریای مدیترانه و خرید سامانه اس-400 روسیه توسط ترکیه تشدید شده و کار به اعمال تحریم علیه آنکارا کشیده شده است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در مراسمی گفت: ما با اروپا، آمریکا یا هیچ یک از کشور های منطقه مسائل سختی نداریم.

اختلافات کشور های اروپایی با ترکیه هم تنها به تنش ها در شرق مدیترانه منحصر نیست و تنش ها میان بعضی کشور های اروپایی از قبیل فرانسه و آلمان با ترکیه بر سر بحران لیبی هم شدت گرفته است.

اردوغان چهارشنبه هفته گذشته با اشاره به تنش هایی که ترکیه در سال 2020 با اروپا و آمریکا گفته بود: سال پر چالشی در روابط خود با آمریکا و اروپا داشتیم. امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد. همچنین انتظار دارم رئیس جمهور منتخب آمریکا [جو]بایدن، با ترکیه برخورد گرمی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترکیه: یونان همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: یونان همچنان به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید