تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، شاید برای شما پیش بیاید برای تهیه شیرینی یا کیک فقط احتیاج به زرده دارید و سفیده تخم مرغ باقی بماند. می توانید با آن ها یک کیک عالی خوشمزه تهیه کنید.

تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر

کیک با سفیده تخم مرغ یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که بافت بسیار خوبی دارد. شما می توانید این کیک را مانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. شما می توانید از انواع قالب ها برای تهیه کیک بهره ببرید و یک کیک عصرانه خوشمزه و با پف زیاد داشته باشید. با وبلاگ اخبار جدید همراه باشید تا طرز تهیه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

  • شکر 1 پیمانه
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • شیر ولرم 3/4 پیمانه
  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • آرد 2 پیمانه
  • بیکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
  • وانیل 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس مواد را به یاری پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مقدار بگیرید. فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و 15 دقیقه بگذارید تا گرم گردد و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ گردد.

مرحله دوم

شکر و شیر و روغن را داخل یک کاسه بریزید و با همزن بزنید تا ذرات شکر داخل مواد مخلوط گردد. آرد و بیکینگ پودر را با هم داخل یک کاسه بریزید و سه بار الک کنید و به مواد شکر و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست گردد. دقت کنید دمای شیر باید ولرم باشد یعنی دست را نسوزاند و زمانی که انگشت را داخل آن فرو می کنید باید گرما را احساس نمایید.

مرحله سوم

سفیده تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و به همراه وانیل هم بزنید تا ابتدا کف کند و بعد کم کم همچون خامه فرم بگیرد و وقتی ظرف را بر می گردانید نباید از ظرف بیرون بریزد. حالا باید سفیده را طی دو مرحله به مواد اضافه کنید تا یکدست گردد. مواد را با لیسک در یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم

داخل قالب مخصوص کیک یا قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار روی سطح بکوبید. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه بگذارید تا کیک بپزد. برای پخت بدون فر باید روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و بگذارید تا کیک روی شعله پخش کن بپزد. اگر به دستور کیک های خانگی علاقه دارید، کیک با شیر کاکائو، ساده و پفکی را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کیک با سفیده تخم مرغ

  • بهتر است دمای فر برقی یا توستر را روی 160 تنظیم کنید.
  • می توانید داخل قالب کیک و در فر دست ساز این کیک را تهیه کنید.
  • سفیده ها بهتر است خنک باشند تا بهتر فرم بگیرند و اصلا نباید ذره ای زرده داخل آن باشد وگرنه سفت نمی شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از شیرینی پزی حلوا ضیابری خوشمزه و محلی گیلانی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه کیک با سفیده تخم مرغ، بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید