حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه اتفاق خوبی است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، محمدهاشم اکبریانی، شاعر و داستان نویس می گوید: حضور کتابفروشی ها و ناشران کوچک را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توان به فال نیک گرفت.

حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه اتفاق خوبی است

وبلاگ اخبار جدید- فرشاد شیرزادی: محمدهاشم اکبریانی، شاعر و داستان نویس گفت: چندین سال پیش به طور اتفاقی به شما گفتم که حضور کتابفروشی ها و ناشران کوچک در نمایشگاه کتاب لازم است. سال جاری این رخ داد و می تواند برای حوزه کتاب نویدبخش خبر خوبی باشد.

گفت وگوی کوتاه ما را با محمدهاشم اکبریانی درباره نمایشگاه کتاب بخوانید:

به نظر شما ایراد نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با دیگر نمایشگاه های بزرگ دنیا و و بعلاوه نمایشگاه های سال های قبل چیست؟

یکی از ایرادهای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حضور نیافتن کتابفروشی ها و انتشاراتی های کوچک در آن است. هرسال بخش های جانبی متعددی به نمایشگاه کتاب ضمیمه می شوند که ارتباطی به کتاب و کتابخوانی ندارند. چه ایرادی دارد به جای اختصاص فضای نمایشگاه به این بخش ها، زمینه حضور کتابفروشی ها و انتشاراتی های کوچک را، در بزرگترین رویداد فرهنگی سال فراهم کنیم.

به ظرفیت های پیدا و پنهان نمایشگاه کتاب اشاره کردید. این ظرفیت ها را چگونه می توان به طور بالفعل در نمایشگاه دید؟

نمایشگاه کتاب تهران ظرفیت پذیرش کتابفروشی های کوچک را هم دارد و با وجود روند این رویداد فرهنگی، چه بهتر است که جایی هم به کتابفروشی ها اختصاص داده گردد.

  • نمایشگاه کتاب ما با بولونیا ایتالیا قابل مقایسه نیست| ادبیات بزرگسال را رها کنید، حوزه کودک و نوجوان حساس تر است
  • احتیاج به رفرم فرهنگی داریم | دهه طلایی فرهنگی کشور تکرار نمی گردد

آیا با غرفه بندی موضوعی ناشران در نمایشگاه کتاب موافقید؟

این مقوله هم نکات مثبت را دارد، هم منفی. برای نمونه اگر بخشی از شبستان را به ناشران کتاب های حوزه ادبیات داستانی اختصاص دهیم، بازدیدنمایندگان حرفه ای به راحتی می توانند، رمان ها یا مجموعه داستان های مورد نظرشان را بیابند و وقت کمتری برای پیدا کردن غرفه ها صرف نمایند. این امتیاز بزرگی برای نمایشگاه کتاب تهران است.

البته این شیوه غرفه بندی بدون نقص هم نیست. بسیاری از مخاطبان حرفه ای موضوعات مکتوب در یک حوزه تخصصی، پس از تهیه کتاب های موردنظرشان، نیم نگاهی هم به آثار حوزه های دیگر دارند. بارها برای خودم رخ داده که وقتی دنبال کتاب های ادبیات داستانی بوده ام، با آثار ارزشمندی در زمینه های مختلف روبه رو شده ام و آن ها را هم تهیه نموده ام. غرفه بندی موضوعی نمایشگاه کتاب چنین امکانی را از مخاطبانش می گیرد. به هرحال نمی توانم بگویم این ایده خوب یا بد است، بگذارید رای من در این باره ممتنع باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه اتفاق خوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه اتفاق خوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید