خریداران در پی رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، چند روزی است که از گوشی نو آیفون رونمایی شده است. آیفون 14 که همچون سه نسل قبلی خود مجهز به سه دوربین اصلی است، با تفاوت نه چندان مشهودی در سخت و نرم افزار وارد بازار جهانی عرضه شد.

خریداران در پی رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا

این گوشی هنوز به صورت رسمی و قانونی به وسیله شرکت های واردکننده گوشی همراه به کشور وارد نشده اما به صورت مسافری در دسترس قرار گرفته است. همین امر سبب شده تا خریداران این مدل از گوشی های اپل دچار مشکل رجیستری شوند. چرا که به طور معمول گوشی های آیفون یک هفته تا ده روز پس از رونمایی وارد کشور شده و شناسه آنها در کشور تعریف می گردد. اما این اتفاق با کمی تاخیر برای این مدل نو از گوشی آیفون افتاده است.

رجیستری آیفون 14 pro max

با ورود آیفون 14 به صورت مسافری به کشور، اخبار غیررسمی برای تعریف شناسه این سری از گوشی های آیفون در سامانه همتا و گمرک به گوش رسیده است.

به گفته محمد محبی رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران کار ثبت رجیستری iphone 14 pro که به صورت مسافری وارد کشور شده است در گمرک انجام می گردد؛ اما هنوز شرکت همتا مدل های مسافری را تایید ننموده تا رجیستری آن ثبت گردد.

هنوز اطلاعیه رسمی برای واردات آیفون 14 صادر نشده

به گفته محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی برای واردات تجاری آیفون 14 صادر نشده است. اما آنچه معین است، شناسه در سامانه ثبت نشده و تا زمانی که این شناسه ثبت نگردد نه برای بازرگان امکان واردات این گوشی وجود ندارد و نه می توان رجیستری iphone 14 pro max، رجیستری iphone 14 plus، رجیستری آیفون 14 x، رجیستری آیفون 14 x 256 و رجیستری آیفون 14 xs max را در شبکه ارتباطی کشور به وجود آورد.

در سال های گذشته پس از یک هفته تا ده روز از زمان عرضه جهانی مدل های نو گوشی های آیفون، شناسه آن در کشور تعریف و واردات آن انجام می شد، اما سال جاری با وجود گذشت یک ماه از زمان عرضه جهانی این گوشی هنوز رجیستری آیفون صورت نگرفته است. عالیان از زمان حل این ماجرا ابراز بی اطلاعی کرد و با اشاره به آخرین شرایط تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه گفت:

گوشی های زیر 600 دلار دارای ارز اختصاصی هستند. اما برای گوشی های بالای 600 دلار از ارز حاصل از صادرات استفاده خواهد شد. البته این ارز محدود بوده و کفاف بازار و صادرات را نمی دهد.

هزینه رجیستری آیفون 1401

هزینه رجیستری گوشی آیفون از جمله دغدغه هایی است که هر ساله خریداران این گوشی با آن روبرو هستند. به طور کلی قیمت رجیستری آیفون 13 و 14 بین 5 تا 7 میلیون تومان است. این رقم بستگی به نوع مدل ارائه شده دارد. بی شک برای گوشی های پرو و پرومکس هزینه رجیستری آیفون بالاتر خواهد بود.

البته باید توجه داشت، آن دسته از گوشی هایی که به طور قانونی وارد کشور می شوند و یک شرکت داخلی آنها را گارانتی نموده، نیازی به پرداخت هزینه رجیستری آیفون در سال 1401 ندارند و به همراه موبایل کد ریجستری به مشتری تحویل داده می گردد. اما در صورتی که موبایل به صورت مسافری وارد کشور شده باشد یا از سایت های خارجی خریداری گردد، باید به حساب گمرک مبلغی برای ثبت معینات موبایل واریز گردد.

باید به این نکته توجه داشت که هزینه رجیستری تقریبا ثابت بود اما به علت نوسان ارز ممکن است گاهی قیمت آن دچار افت و خیز گردد.

***

آگهی های گوشی موبایل را در وبلاگ اخبار جدید ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "خریداران در پی رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران در پی رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید