دیزنی فیلم لایو اکشن رابین هود را می سازد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، شرکت دیزنی تصمیم گرفته انیمیشن محبوب رابین هود (Robin Hood) ساخته سال 1973 را بازسازی کند. ظاهرا کارلوس لوپز استرادا برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است. این هنرمند مکزیکی- آمریکایی به دلیل ساخت فیلم سینمایی بلایند اسپاتینگ به عنوان اولین اثر بلند کارنامه اش شناخته شده است.

دیزنی فیلم لایو اکشن رابین هود را می سازد

فیلم نامه رابین هود جدید را کری گرانلاند می نویسد. گرانلاند پیش از این نویسنده فیلم نامه بانو و ولگرد (Lady and the Tramp) اثر دیگر لایو اکشن دیزنی بود که سال 2019 براساس انیمیشنی به همین نام فراوری سال 1955 اکران شد. تهیه نماینده این پروژه هم جاستین اسپرینگر خواهد بود که در پروژه هایی همچون ترون: میراث (Tron: Legacy) و دامبو (Dumbo) حضور داشته است.

رابین هود داستان مشهوری دارد که تقریبا به گوش اغلب اهالی سینما و ادبیات در سراسر دنیا رسیده است. قصه دزدان جنگل شروود در نزدیکی شهر ناتینگهام که به نوعی نماد شکل خاصی از عدالت طلبی است؛ دزدیدن از ستمکاران ثروتمند و بخشش آن به فقرا و نیازمندان.

آثار سینمایی برگرفته از این داستان در دوره هایی با استقبال گسترده روبرو شدند و در مواقعی قادر نبودند توجه مخاطبان را به خود جلب نمایند. با این وجود نمی توان منکر این نکته شد که نفوذ این داستان در فرهنگ عامه طی دهه های گذشته همچون سابق باقی مانده.

گفته می گردد که این اقتباس لایو اکشن قرار است اثری موزیکال باشد و شخصیت های فیلم هم ویژگی هایی شبه انسانی خواهند داشت. فیلم از ترکیب گرافیک کامپیوتری و عناصر آثار لایو اکشن ساخته خواهد شد. تصمیم به فراوری این پروژه جدید پیش از شیوع گسترده ویروس کرونا گرفته شد و به دلیل اتفاقات هفته ها و ماه های اخیر فراوری این فیلم سینمایی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار گرفته است.

در حال حاضر گفته شده که قرار است فیلم سینمایی رابین هود به شکل انحصاری در شبکه تلویزیونی دیزنی پلاس به نمایش درآید. تصمیم دیزنی برای بازسازی این اثر در ادامه ساخت تعداد قابل توجهی از بازسازی های سال های اخیر اتفاق می افتد. فیلم هایی چون شیرشاه، علاءالدین و مولان بخشی از پروژه های اخیر دیزنی در این بخش بودند. فیلم های شیرشاه و علاءالدین هر دو از جمله آثاری بودند که در گیشه عملکرد بسیار موفقیت آمیزی به خرج دادند و به فروش بالای یک میلیارد دلار دست یافتند. مولان قرار بود 27 مارس سال میلادی جاری اکران گردد اما وقایع اخیر در رابطه با ویروس کرونا اکران این اثر سینمایی را به تعویق انداخت.

تصمیم دیزنی در پخش اختصاصی رابین هود از شبکه تلویزیونی دیزنی پلاس به نوعی نمایانگر سیاست های این شرکت در رابطه با شبکه تلویزیونی خود است. از یک سو دیزنی کوشش می نماید با فراوری آثار اختصاصی بیشتر، مخاطبانی وفادار را جذب این شبکه کند. از طرف دیگر رابین هود اثری است که احتمالا قادر به فروش گسترده ای شبیه به فیلم های علاءالدین و شیرشاه نخواهد بود و در نتیجه گزینه مناسب تری برای پخش تلویزیونی در نظر گرفته می گردد.

تهیه نماینده فیلم سینمایی رابین هود که قرار است به زودی فراوری گردد قبلا آثاری را در کارنامه داشت که دقیقا از نظر تجاری شرایط ویژه ای داشته اند. برای مثال هر دو فیلم دامبو و ترون : میراث با بودجه های 170 میلیون دلاری فراوری شدند و فروشی در حدود 350 تا 400 میلیون دلار داشتند. احتمالا دیزنی ترجیح می دهد برخی پروژه هایی که قرار است در این حد و اندازه فروش داشته باشند را به شبکه دیزنی پلاس بسپارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "دیزنی فیلم لایو اکشن رابین هود را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزنی فیلم لایو اکشن رابین هود را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید