رشد 40 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در استان اصفهان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال جاری باتوجه به شرایط موجود و تورم اجاره بهای مدارس، شهریه مدارس غیردولتی رشد 40 درصدی داشته است.

رشد 40 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در استان اصفهان

علی حمیدی با بیان اینکه معین شهریه مطابق با قوانین و ضوابط است، گفت: مدارس از فروردین و اردیبهشت با ورود به سامانه مشارکت ها باید یک سری فرایند ها را طی نمایند، از جمله تکمیل فرم هایی در خصوص معینات مدرسه، فعالیت ها، کلاس ها، مقدار حقوق و دستمزد معلم ها، مقدار اجاره بهای مکانی که در آن مستقر هستند و بعد از تکمیل این مطالب، اطلاعات وارد سامانه مشارکت های تهران می گردد و آنجا مقدار شهریه معین می گردد.

او اضافه کرد: در مدارس دو نوع شهریه وجود دارد یکی شهریه مصوب و دیگری شهریه مکمل، هر دو هم دارای پوستر است که در سامانه مشارکت ها برگزاری می گردد؛ مدارس ملزم به چاپ و نصب این پوستر ها در مدرسه هستند.

حمیدی گفت: سامانه مشارکت ها بر اساس پارامتر هایی که مدارس در سامانه مشارکت ها تکمیل نموده اند مقدار مبلغ شهریه را معین می نماید، شهریه مکمل اجباری نبوده و کاملاً اختیاری است، بر اساس فعالیت های اضافه ای که مدارس انجام می دهند، معین می گردد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید نمود: هیچ مدرسه ای حق دریافت مبلغی اضافه تر از مبالغی که در پوستر های سامانه مشارکت ها در رابطه با شهریه مصوب و مکمل معین شده است را ندارد، سال جاری باتوجه به شرایط موجود و تورم اجاره بهای مدارس شهریه مدارس غیردولتی رشد 40 درصدی داشته است.

او با تاکید به نصب پوستر شهریه در مدارس و قراردادن این پوستر ها در معرض دید اولیای دانش آموزان اعلام کرد: شهریه مصوب شامل برنامه هفتگی است که در مقطع ابتدایی 600 هزار تومان و در متوسطه 800 هزار تومان است.

حمیدی ادامه داد: در صورت عدم نصب پوستر مبالغ شهریه در مدارس، اولیا می توانند با کارشناسان بخش مشارکت های ادارات آموزش و پرورش تماس بگیرند و از اداره پاسخگویی و شکایات ادارات مربوط به ناحیه خودشان یا اداره کل آموزش و پرورش پیگیر باشند تا سریعاً به این موضوع رسیدگی گردد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام نمود: سامانه ای نیز طراحی شده که ویژه پاسخگویی به شکایات اولیای دانش آموزان است، آن سامانه هم دارای پوستر است و تمامی مدارس ملزم به نصب این پوستر در مدارس هستند، آدرس الکترونیکی شکایات در پوستر مربوطه آمده است و اولیا می توانند با ورود به لینک مربوطه شکایت خود را ثبت نمایند.

وبلاگ اخبار جدید اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رشد 40 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی شهریه مدارس غیردولتی در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید