رکوردشکنی سفر در تعطیلات اخیر

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، در تعطیلات هفته گذشته سفر های مردم رکورد های عجیب وغریبی را شکست که تا به امروز در یک سال و نیم اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا چنین آمار هایی ثبت نشده بود.

رکوردشکنی سفر در تعطیلات اخیر

به گزارش ایسنا، براساس آخرین آمار های ثبت شده از مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در تعطیلات پایانی ماه صفر در بازه زمانی 12 تا 17 مهرماه رکورد های عجیب و غریبی به وسیله مردم در سفر های جاده ای به ثبت رسید چرا که در این ایام فرایند سفر های جاده ای مردم فراتر از انتظارات و به طور فزاینده ای شروع شد به گونه ای که از 12 مهرماه دو میلیون و 229 هزار و 767 وسیله نقلیه در محور های بین استانی تردد کردند که این آمار نسبت به روز قبل از آن 12 درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته 35 درصد افزایش یافت.

گرچه در روز های بعد هم تقریبا همین تعداد خودرو در محور های مواصلاتی تردد کردند و آمار ها نشان می دهد که در بازه زمانی 12 مهرماه تا 16 مهرماه فرایند سفر های جاده ای مردم به ویژه در روز های اخیر شدت بسیار زیادی پیدا نموده است چرا که تردد بین استانی در روز گذشته 16 مهرماه به دو میلیون و 647 هزار و 825 وسیله نقلیه رسید که نسبت به روز قبل از آن 36 درصد و نسبت به روز مشابه در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است.

البته این رکودشکنی عجیب و غریب نه تنها فراتر از انتظارات و پیش بینی های اجرا شده از سوی دستگاه های مختلف بود بلکه تا به امروز چنین حجم تردد و سفر های بین استانی جاده ای طی یک سال و نیم گذشته (در دوران شیوع ویروس کرونا) به ثبت نرسیده بود.

بعلاوه آمار ها نشان می دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی مذکور در استان های مختلف متفاوت بوده است و در این میان استان های خراسان رضوی، قم، خراسان شمالی، گلستان و مازندران به ترتیب با 67 درصد، 62 درصد، 61 درصد، 59 درصد و 54 درصد افزایش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است. از سوی دیگر براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان هشت میلیون و 10 هزار و 300 پلاک خودرو در بازه زمانی 12 تا 16 مهرماه (تعطیلات پایانی ماه صفر) در محور های برون شهری رویت شدند که از این پلاک ها حدود هفت میلیون و 544 هزار دستگاه مربوط به وسایل نقلیه شخصی مردم بودند.

با وجود افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور و پایین آمدن آمار ابتلا و فوتی های کرونا این آمار های عجیب و غریب در سفر های مردم نگران کننده بوده و با توجه به هشدار های مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم باید احتیاط بیشتری برای پیشگیری از توسعه شیوع مجدد کرونا در کشور به خرج دهند.

منبع: فرارو

به "رکوردشکنی سفر در تعطیلات اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی سفر در تعطیلات اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید