علیرضا کرمی رقیب حسن یزدانی شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رقابت های حساس مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا، به میزبانی سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار گردید.

علیرضا کرمی رقیب حسن یزدانی شد

تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این مسابقات دارند و حدود 10 هزار تماشاگر در سالن آزادی حضور دارند.

در نخستین مبارزه برگزار گردیده، علیرضا کریمی چهره شاخص کشتی ایران و دارنده مدال های نقره و برنز دنیا در ملاقات انتخابی وزن 86 کیلوگرم مقابل محسن مصطفوی به روی تشک رفت و در شرایطی که 3 بر صفر از حریف خود عقب بود، در سرانجام با نتیجه 6 بر 3 به فزونی رسید و حریف حسن یزدانی در فینال این وزن شد. یزدانی در صورت پیروزی مقابل کریمی صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات دنیای می گردد، اما اگر کریمی در مبارزه نخست به فزونی برسد، مشخص ملی پوش این وزن بر اساس دو پیروزی از 3 مبارزه خواهد بود.

در ملاقات انتخابی وزن 92 کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان دارنده مدال نقره جوانان دنیا و امیرحسین فیروز پور دارنده مدال طلای آسیا به مصاف هم رفتند. فیروزپور در شرایطی که تا 2 ثانیه مانده به سرانجام 4 بر 3 عقب بود، در نهایت به فزونی 6 بر 4 رسید. به این ترتیب فیروزپور در ملاقات فینال این وزن به مصاف کامران قاسمپور دارنده مدال طلای دنیا می رود. قاسمپور در صورت پیروزی در مبارزه نخست به دوبنده تیم ملی می رسد، اما اگر فیروزپور صاحب پیروزی گردد، ملاک مشخص ملی پوش این وزن کسب 2 پیروزی از 3 مبارزه خواهد بود.

اما در نخستین مبارزه انتخابی وزن 125 کیلوگرم، امیررضا معصومی پدیده 18 ساله سنگین وزن ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان دنیا 2021، برابر یدالله محبی سنگین وزن با تجربه کشتی ایران به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه قاطع 8 بر 2 به فزونی رسید تا در ملاقاتی حساس حریف امیرحسین زارع دارنده مدال طلای دنیا و برنز المپیک در فینال سنگین وزن باشد. زارع در صورت فزونی در مبارزه نخست صاحب دوبنده تیم ملی می گردد، اما در غیر اینصورت ملاک مشخص ملی پوش این وزن کسب 2 پیروزی از 3 مبارزه خواهد بود.

در ملاقات انتخابی وزن 61 کیلوگرم نیز رضا اطری دارنده مدال طلای آسیا با سابقه سال ها حضور در سبک وزن تیم ملی، برابر داریوش حضرتقلی زاده به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه 5 بر صفر به فزونی رسید و صاحب دوبنده وزن 61 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های دنیای صربستان شد.

اما در نخستین ملاقات انتخابی وزن 97 کیلوگرم، محمد حسین محمدیان دارنده مدال برنز دنیا و مجتبی گلیج دارنده مدال برنز دنیا به مصاف هم رفتند که در سرانجام محمدیان در یک مبارزه برتر با نتیجه 4 بر یک به فزونی رسید.

دوبنده تیم ملی در این وزن به کشتی گیری می رسد که صاحب 2 پیروزی گردد.

اما تنها انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 130 کیلوگرم برگزار گردید، جاییکه امین میرزازاده دارنده مدال طلای امید های دنیا برابر علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای دنیا 2021 به روی تشک رفت و در سرانجام با نتیجه یک بر یک صاحب فزونی شد تا به عنوان ملی پوش سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در رقابت های دنیای صربستان انتخاب گردد.

میرزازاده چندی پیش در جام تورلیخانوف پیروز به شکست یوسفی شده بود و به همین علت با کسب پیروزی در مبارزه نخست انتخابی، صاحب دوبنده تیم ملی شد.

استقبال بسیار خوبی از این رقابت ها شده و تعداد زیادی از تماشاگران علاقمند به کشتی با حضور در سالن 12 هزار نفری آزادی نظاره گر این رقابت ها هستند.

سرمربی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز با حضور در جایگاه کمیته فنی، از نزدیک ناظر این رقابت هاست.

غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نیز در سالن رقابت ها حاضر شد و جایزه 3 هزار دلاری انتخاب به عنوان فزونین مربی آسیا را از دستان درستکار دریافت کند. بعلاوه از محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز تجلیل شد.

منبع: فرارو

به "علیرضا کرمی رقیب حسن یزدانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا کرمی رقیب حسن یزدانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید