قانون برطرف موانع فراوری، باعث رشد صنعت در گیلان می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، محمدحسین اصغریان در دومین جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری با تأکید بر برنامه های اقتصادی دولت و مجلس در برطرف موانع فراوری و حل مسائل واحدهای فراوریی گفت: با خرد جمعی و تعامل خوب بین دولت و مجلس و تصویب نهایی قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور با مساعدت دستگاه های دولتی و اجرایی در استان، فصل نوینی از رشد و توسعه صنعت و فراوری را شاهد خواهیم بود.

قانون برطرف موانع فراوری، باعث رشد صنعت در گیلان می گردد

وی آنالیز علل رکود و یا توقف فراوری، برطرف موانع اشتغال، عدم پیشرفت مناسب طرح های صنعتی، یاری به توسعه صادرات کالاهای فراوریی استان، آنالیز اختلافات واحدهای فراوریی با دستگاه های اجرایی استانی را از مهم ترین وظایف کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در استان مطرح نمود و اضافه نمود: علاوه بر پیگیری و حل مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی در استان، برطرف مسائل بخش کشاورزی و گردشگری نیز از جمله تصمیمات مهم دولت در برطرف موانع فراوری در سطح کشور است.

نماینده ویژه استاندار گیلان در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری، با اشاره به تشکیل و شروع فعالیت دبیرخانه مرکزی این کارگروه در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان توضیح داد: ضروری است سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با تشکیل دبیرخانه در سازمان متبوعه خود، مسائل فراوریی و خدماتی حوزه کشاورزی و گردشگری را آنالیز و تصمیمات کارشناسانه خود را جهت تصویب نهایی به کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ارائه نمایند.

اصغریان با تأکید بر لزوم حضور مستمر مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های استان در جلسات کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری، از همکاری و مساعدت بانک صنعت و معدن در حمایت از واحدهای فراوریی و صنعتی قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پیگیری مستمر کارشناسان این سازمان در شناسایی و دسته بندی مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی، یافتن پیشنهاد و راهکارهای مناسب در حل مسائل و ایجاد توافق بین واحدهای فراوریی و دستگاه های اجرایی و یا بانک ها در دبیرخانه مرکزی این کارگروه اطلاع داد و اعلام نمود: با اجرای قانون برطرف موانع فراوری و با وجود راهکارهای قانونمند و حمایت های گسترده تر در قالب این قانون، بسیاری از مسائل واحدهای صنعتی در استان قابل حل خواهد بود.

علی منتظری اضافه نمود: آنالیز و گفتگو برای حل و فصل مسائل و موانع فراروی واحدهای فراوریی در قالب کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری به دستور هیأت وزیران و وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند سایر استان ها در گیلان شروع به کار نموده و در کوشش است به صورت مستمر به مسائل همه واحدهای فراوریی رسیدگی کند.

دبیر کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه پیروز کارگروه حمایت از فراوری که در سال گذشته در گیلان اجرایی شد، این کارگروه با دارا بودن اختیارات گسترده تر از سابق می تواند راهگشای بسیاری از مسائل در حوزه فراوری و تجارت باشد.

در ادامه دومین جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری، مسائل 9 واحد فراوریی در حوزه های مختلف بانکی، زیست محیطی و امور مالیاتی آنالیز و تصمیم نهایی برای مساعدت بخش دولتی اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قانون برطرف موانع فراوری، باعث رشد صنعت در گیلان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون برطرف موانع فراوری، باعث رشد صنعت در گیلان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید