لوسیون مو چیست؛ آیا استفاده از آن تأثیری در بهبود شرایط مو دارد؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، لوسیون مو یک محصول حالت دهنده مو است که به طور کلی روی موی سر مالیده می گردد و روی آن باقی می ماند. هدف استفاده از لوسیون مو معمولاً مرطوب کردن مو است اما این محصولات بسته به نوع کاربردی که دارند می توانند برای درمان خشکی پوست سر، اگزما، درماتیت و سایر بیماری های پوستی موثر بر پوست سر نیز استفاده گردد. لوسیون های موی دارویی نیز ممکن است در بسیاری از برنامه های حفظ و بازسازی مو برای کسانی که از ریزش موی ارثی یا غیر ارثی رنج می برند، نقش داشته باشد. در این مطلب به شکل کامل تر و جامع تری با لوسیون مو و کاربردهای مختلف آن آشنا خواهیم شد و در نهایت هم تعدادی از برترین و پرفروش ترین لوسیون های مو را به شما معرفی خواهیم کرد.

لوسیون مو چیست؛ آیا استفاده از آن تأثیری در بهبود شرایط مو دارد؟

لوسیون مو چیست و چه فایده ای برای موی سر دارد؟

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به سلامت موی خود اهمیت زیادی می دهند و برای این منظور از لوازم زیادی هم استفاده می نمایند، کافی است یک وسیله ضروری را به جمع لوازم زیبایی و بهداشتی خود اضافه نمایند تا دیگر خبری از مسائل مربوط به مو نباشد. در رابطه با نرم نماینده های موی سر و سرم های مو صحبت نمی کنیم؛ اگرچه این محصولات می توانند تأثیرات خوبی روی طراوت و تازگی مو داشته باشند، اما منظور ما از یک وسیله ضروری در واقع لوسیون مو است؛ محصولی بسیار ارزشمند که می تواند فوائد و کاربردهای به مراتب بیشتری از سرم مو یا نرم نماینده داشته باشد.

لوسیون مو ماده ای شبیه به کرم است که افراد با موهای خشک یا آسیب دیده به خاطر نازکی یا موخوره، از آن استفاده می نمایند. از آن جایی که بسیاری از مسائل مو به خاطر خشکی آن به وجود می آید، استفاده از لوسیون می تواند آن را از خشکی بیش از حد نجات دهد و از بروز مسائل جلوگیری کند. اگر به خاطر مسائل مربوط به خشکی موهای خود نزد پزشک متخصص رفته باشید احتمالا او یک لوسیون هم به شما معرفی می نماید چون این ماده مواد مغذی و ضروری ساقه و ریشه موی شما را تأمین نموده و در نتیجه باعث می شوند روند ترمیم آسیب دیدگی ها سریع تر گردد.

رسا بی لوستر، مدیر ارشد برند لوسترز پینک در رابطه با خواص لوسیون مو می گوید:

لوسیون های مو بافت سبک تری در مقایسه با بعضی مواد دیگر نظیر سرم های مو، ژل های مرطوب نماینده و… دارند. در نتیجه می توان آن ها را برای تمام بافت های مو بدون احساس سنگینی روی پوست سر استفاده کرد. لوسیون ها به صورت روزانه قابل استفاده هستند در حالی که نرم نماینده های Leave-in معمولا فقط بعد از شست و شو استفاده می شوند و سرم ها را هم باید با فرکانس کمتری استفاده کرد.

گفته می گردد استفاده از لوسیون مو به حفظ رطوبت، لطافت و نرمی مو یاری زیادی می نماید. بسیاری از افراد از لوسیون مو برای ترمیم آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما، مواد شیمیایی یا اشعه های فرابنفش استفاده می نمایند. فراوری نمایندگان معمولاً ادعا می نمایند که این محصولات می توانند تعادل طبیعی چربی را به مو بازگردانند و باعث رشد سریع تر آن شوند. آن ها بعلاوه معتقدند لوسیون ها می توانند در برابر تحریکات پوستی روی پوست سر و حتی از بین بردن شوره سر هم موثر باشند.

چند نوع لوسین مو در بازار وجود دارد؟

لوسیون ها در انواع مدل های مختلف به بازار عرضه می شوند که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

لوسیون روغنی

این نوع لوسیون بیشتر برای کسانی مناسب است که به خاطر استفاده مداوم از اتو مو یا سشوار، موهای سرشان آسیب دیده است. علاوه بر این ها، افرادی که موهای خود را دکلره یا رنگ نموده اند هم می توانند از این لوسیون استفاده نمایند، چراکه روغن های موجود در آن معمولا طبیعی بوده و باعث براق شدن، خوش حالتی و درخشندگی موها می شوند.

لوسیون متعادل ساز چربی سر

سر انسان هرچقدر هم که خشک باشد، باز هم از یک میزان چربی بهره می برد که در بعضی از مواقع میزان این چربی متعادل نیست. یعنی در واقع سر، تعادل خود را از لحاظ چربی از دست می دهد. بعضی از افراد به خاطر این موضوع حتی چند ساعت پس از استحمام هم شاهد چربی موی سرشان خواهد بود که این موضوع باعث ایجاد جوش، ریزش مو و بسیاری مسائل دیگر روی سطح سر می گردد. لوسیون های مخصوص این مشکل به خاطر ترکیبات خاصی که دارند می توانند غدد چربی پوست سر را کنترل نموده و رشد با کاهش رشد باکتری های مضر، مو ها را هم ترمیم نمایند.

لوسیون آبرسان

همانطور که از نامش پیداست، لوسیون آبرسان نه تنها مواد مغذی مورد احتیاج برای بهبود شرایط مو را تأمین می نماید بلکه آن را از خشکی نیز نجات می دهد چرا که رطوبت از دست رفته سر را به آن باز می گرداند. استفاده روزانه از این محصول به کسانی که پوست خشکی دارند بسیار توصیه می گردد چون نه تنها ضرری ندارد بلکه مسائل متعددی از جمله موخوره و ریزش مو را هم به مرور از بین می برد به گونه ای که پس از مدتی احساس می کنید موی شما حجم بیشتری پیدا نموده است.

لوسیون چگونه می تواند از موهای شما محافظت کند؟

لوسیون مو نه تنها می تواند رطوبت مورد احتیاج را به تارهای شما اضافه کند، بلکه این محصولات بعلاوه می توانند حاوی نرم نماینده های قدرتمند و ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج برای تقویت و بهبود شرایط موهای شما باشند. علاوه بر این ها، لوسیون های مو می توانند اثرات ناشی از حالت دهی و شست وشوی بیش از حد را برطرف نمایند و با مرطوب کردن موی سر، از آن ها در برابر آسیب های ناشی از حرارت مثل حرارت سشوار، گرمای آفتاب، اتوی مو و… محافظت می نماید. از خاصیت مرطوب نمایندگی ملایم گرفته تا محافظ حرارت قوی، لوسیون مو می تواند رنگ موهای شما را حفظ کند، شوره سر را درمان کند و از آسیب طولانی مدت موهای شما جلوگیری کند تا آن ها درخشان و سالم به نظر برسند.

آیا لوسیون برای موهای شما خوب است؟

تا زمانی که مو و پوست سر شما هیچگونه حساسیت یا شرایط خاصی نداشته باشد، لوسیون مو تقریباً همواره برای موهای شما خوب است و نتیجه منفی به همراه نخواهد داشت. از طرف دیگر، لوسیون بدن ممکن است بعضی از بیماری های رایج مو مانند شوره سر، چربی پوست سر، ریزش مو، خارش یا شکستگی را تشدید کند. بنابراین تأثیرات دو لوسیون متفاوت را هیچوقت تعمیم ندهید.

بعضی از ترکیبات موجود در لوسیون بدن ممکن است با تضعیف رسوبات رنگ، مرطوب کردن بیش از حد پوست سر، شکستن یکپارچگی موهای شما، یا تحریک پوست سر، روی موهای شما تأثیر منفی بگذارند. به عنوان مثال، لوسیون های بدن که حاوی روغن های معدنی خاصی هستند، برای مرطوب کردن تارهای مو به آن ها نفوذ نمی نمایند. در عوض به عنوان یک مانع، سد راه سایر مرطوب نماینده ها قرار گرفته و اجازه نمی دهند مو از حالت خشکی خارج گردد. در نتیجه این موضوع نه تنها فایده ای برای موی سر شما نخواهند داشت بلکه آن ها را خشک تر و کم آب تر می نمایند. ضرر این امر به ویژه برای افرادی که دارای موهای مجعد یا خشک هستند بیشتر خود را نشان می دهد.

لوسیون مو، به ویژه فرمول هایی که هدفشان محافظت و مرطوب کردن تارهای مو است، می تواند یاری زیادی به سلامت موهای شما کند. با نگاهی دقیق به فهرست مواد تشکیل دهنده هر لوسیون، چه برای بدن چه برای موی سر، باید ببینید آیا با پوست و موی شما سازگاری دارد یا خیر. بنابراین همواره قبل از خرید و استفاده به مواد سازنده نگاه کنید تا نتیجه عکس نگیرید.

در بعضی از مواقع که واقعا به یک لوسیون مو احتیاج دارید اما تنها چیز در دسترس، یک لوسیون مو است که استفاده مکرر از آن می تواند در طول زمان به موهای شما آسیب برساند، ایرادی ندارد اگر اندکی از آن بهره ببرید. در واقع یک بار استعمال چنین موادی روی سر ایرادی ندارد و باعث وجود مشکل نمی گردد اما نباید تداوم داشته باشد. هرچند پیشنهاد اکید ما به شما این است که حتما لوسیون مخصوص خود را تهیه کنید.

استفاده از لوسیون بدن به جای لوسیون مو! آیا این کار منطقی است؟

بسیاری از محصولاتی که برای استفاده روی موهای شما فراوری شده اند، مانند نرم نماینده ها و کرم های حالت دهنده، حاوی بعضی از مواد مشابه لوسیون بدن استاندارد هستند. این محصولات ممکن است در فرمول خود کمی متفاوت باشند، اما هر دو به طور کلی حاوی موادی هستند که برای نرم و صاف کردن و بعلاوه تقویت سلول های پوست و مو طراحی شده اند. در واقع، بسیاری از مردم به استفاده از لوسیون به عنوان با یک تیر دو نشان زدن نگاه می نمایند به این صورت که هم بدن و هم موی سر خود را مرطوب و خوش بو نگه می دارند و از طرفی باعث بهبود شرایط و حالت پذیری موها نیز می شوند.

لوسیون بدن می تواند جایگزین مناسبی برای حالت دادن به مو باشد، اما فقط در صورتی که لوسیون مو در دسترس نیست؛ بعلاوه باید در نظر بگیرید که همه لوسیون های بدن برای استفاده روی موهای شما مناسب نیستند و ممکن است باعث ایجاد مسائلی روی پوست سر شوند. پیشنهاد می گردد قبل از این کار حتما مواد تشکیل دهنده لوسیون مورد نظر با با دقت بخوانید و اطمینان حاصی کنید می گردد از آن برای موی سر هم استفاده کرد. حتی می توانید با یک آرایشگر حرفه ای هم در این رابطه صحبت نموده و از او مشورت بگیرید.

همانطور که همه لوسیون های مو هم برای هر نوع مویی مناسب نیست، لوسیون های بدن هم می توانند برای موها مناسب نباشند. در حالی که می توانید لوسیون های زیادی را برای موهای خود بهره ببرید، اما باز هم توصیه ما به شما این است که از مواد مخصوص موی سر که در فروشگاه ها یا داروخانه ها به فروش می رسند بهره ببرید تا نتیجه مورد نظر را شاهد باشید.

چه چیزی باعث خشکی یا آسیب تماشا مو می گردد؟

پوست سر شما روغن هایی فراوری می نماید که به طور طبیعی موهای شما را مرطوب نگه داشته و از آن در برابر خشکی و آسیب های بعد از آن جلوگیری می نماید. اما چندین عامل نظیر سبک زندگی، شرایط محیطی، شرایط ژنتیکی و رفتاری می تواند احتیاج موهای شما را تغییر دهد. اغلب، سیستم های مرطوب نماینده طبیعی بدن شما می توانند بیش از حد یا خیلی کم چربی فراوری نمایند تا با اثرات منفی ناشی از شست وشوی بیش از حد، تغییرات دما و… مقابله کند.

بعضی از موها، از جمله انواع موهای مجعد یا زمخت و سفت، بسیار مستعد خشکی و شکستگی هستند. افرادی که موهای خشکی دارند، وز، تیرگی یا آسیب بیشتری را تجربه می نمایند زیرا تارهای مو فاقد مواد محافظت نماینده در درون کوتیکول ها هستند؛ موادی که موهای شما را در برابر عوامل مختلف محافظت می نمایند. هنگامی که این کوتیکول ها در معرض خطر قرار می گیرند، موهای شما ممکن است برای حفظ رطوبت دچار مشکل گردد. بعلاوه ممکن است موهای شما بسیار خشک تر باشد اگر:

  • در آب و هوای گرم و خشک زندگی کنید یا اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید.
  • از گرما، مواد شیمیایی و محصولات خشن برای حالت دادن یا رنگ کردن موهای خود بهره ببرید.
  • به طور منظم در آب های کلردار یا شور شنا کنید.
  • شرایط بدنی خاصی دارید که باعث خشکی پوست سر می گردد.

خشکی مو بعلاوه ممکن است نشانه یک بیماری جدی تری باشد؛ به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد. اگر احساس خستگی، لرز مکرر یا ریزش مو دارید، با پزشک خود حتما مشورت کنید چرا که ممکن است بیماری شما جدی باشد و خسارت های جبران ناپذیری به مو وارد کند.

چه زمانی و چگونه باید استفاده از لوسیون را شروع کنید؟

اگر موهای شما به مرور ضخامت خود را از دست می دهند و گویا روی سطح سر شما موی کمتری از قبل مشاهده می گردد، فورا دست به کار شوید، چراکه اگر این کاهش ضخامت با درمان به موقع همراه نباشد، قطعا باعث مسائل دیگر از جمله ریزش، شنمایندگی موها و در بعضی از مواقع حتی تاسی سر می گردد. بعضی از افراد در مراحل اولیه ریزش مو از شامپوهای ضدریزش استفاده می نمایند و اغلب هم در صورت استفاده از یک شامپوی مرغوب نتیجه می گیرند. اما اگر مرحله ریزش از حد اولیه بگذرد، استفاده از شامپو به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد و باید از یک ماده دیگر هم استفاده کرد.

اگر ریزش مو به مرحله میانه خود برسد، کاملا متوجه می شوید که موهای شما روز به روز در حال نازک تر شدن هستند. در این مرحله لوسیون مو می تواند کارگشا باشد؛ به خصوص زمانی که بخواهید موهای شما رشد مجددی داشته باشند. طبیعی است رشد مجدد مو بسیار سخت و شاید در بعضی از مواقع که کار از کار گذشته، غیرممکن به نظر برسد؛ اما اگر به موقع از لوسیون های باکیفیت بهره ببرید می توانید شاهد رشد مجدد موهای خود هم باشید. از طرفی جلوگیری از ریزش مو حتی ریزش موی ارثی بسیار راحت تر از این است که انتظار رشد مجدد موهای خود را داشته باشد؛ البته نباید ناامید شوید چون رشد مجدد مو یک روند بسیار طولانی است و به زمان زیادی احتیاج دارد.

در صورت ریزش موی میانه، ریزش مو به وضوح قابل مشاهده است، تاج و قله های بیوه در حال نازک شدن هستند. برای بسیاری از زنان، این معمولاً به این معنی است که موهای اطراف قسمت های مو در حال نازک شدن هستند. این بدان معنی است که روند ریزش مو برای مدتی در حال توسعه است. سپس یک لوسیون یک درمان خوب (مکمل) است. به خصوص زمانی که رشد مجدد موها مورد نظر باشد. دستیابی به رشد مجدد سخت تر از مهار ریزش مو است، به خصوص که ریزش موی ارثی پیشرفت نموده است. با این حال ناامید نشوید؛ رشد مو یک روند کند است و اثر محصولات رشد مو در طول یک سال ادامه دارد بنابراین شکیبا و امیدوار باشید.

به صورت کلی لوسیون مو را می توان روزانه استفاده کرد چون ضرر خاصی ندارد که هیچ اتفاقا خواص زیادی هم دارد. به خصوص اگر بخواهید برای درمان ریزش مو از آن بهره ببرید، بسامد استفاده باید افزایش داشته باشد چون ریزش مو یک بیماری است که باید پیوسته با آن بجنگید. برای این منظور معمولا توصیه می گردد دو بار در طول روز از لوسیون بهره ببرید. اگر هم در پی اثر بخشی بیشتر هستید، زمان استفاده را ثابت نگه دارید. مثلا هر روز صبح یا هر روز بعد از ظهر قبل از اینکه موهای خود را شانه کنید تا بدین ترتیب به یک روتین روزانه برای شما تبدیل گردد.

اینکه دوز دوم را چه زمانی مصرف کنید خیلی اهمیت ندارد، مثلا می توانید صبح و ظهر یا صبح و عصر این کار را انجام دهید. چیزی که اهمیت دارد این است که چند بار در طول روز مصرف گردد، نه اینکه چه زمان هایی. اگر هم در شب می خواهید لوسیون مو را بهره ببرید، قبل از خواب این کار را انجام دهید. اگر هم فراموش کردید، بلافاصله پس از بیدار شدن در صبح روز بعد هم می توانید از آن بهره ببرید. در رابطه با چگونگی مصرف لوسیون هم باید بگوییم اگر برای جلوگیری از ریزش مو در نقاطی از سر می خواهید از آن بهره ببرید مراحل زیر باید دنبال گردد:

موها را به دو قسمت تقسیم کنید

با تقسیم کردن موها به دو قسمت مساوی استفاده از لوسیون به مراتب راحت تر می گردد و علاوه بر این اثرگذاری سریع تری دارد. یکی دیگر از خوبی های تقسیم کردن موها به دو قسمت این است که تا حد بسیار زیادی از چرب شدن و چسبناک شدن پوست سر جلوگیری می نماید. برای استفاده هرچه سریع تر و کارآمدتر می توانید از قطره چکان بهره ببرید.

میزان مصرف را معین کنید

میزان مصرف لوسیون کاملا بستگی به شدت ریزش مو و همچینین نوع لوسیون شما دارد. از همین رو توصیه ما این است که حتما دفترچه راهنمای لوسیون را به خوبی مطالعه کنید و یا روند درمانی و میزان مصرف را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا دوز هر لوسیون با یکدیگر فرق دارد.

لوسیون را روی سر بریزید

لوسیون را به خوبی به سطح سر خود اسپری کنید و خوب آن را پخش کنید. میزان استفاده از لوسیون در کف سر بستگی به میزان و شدت ریزش موی شما دارد. اگر ریزش موهایتان خیلی شدید است به خوبی لوسیون را به کل سرتان اسپری کنید.

آن قسمت را بمالید تا جذب گردد

بعد از آنکه لوسیون را خوب به سطح سرتان اسپری کردید سپس با دستان خود خوب آن را پخش کنید و به آرامی به سرتان بمالید. این کار باعث می گردد لوسیون مو زودتر جذب گردد و تاثیرگذاری سریع تر و بهتری داشته باشد.

موهای خود را حالت دهید

بعد از اینکه لوسیون را روی سطح سرتان مالیدید، می توانید به آسانی موهایتان را شانه کنید. پیشنهاد می کنیم حتما بعد یا قبل از استفاده از لوسین حتما به ساقه موهایتان روغن آرگان یا اسپری مو بزنید تا موهایتان نرم و ابریشمی شوند و به آسانی شانه شوند تا هنگام شانه زدن به علت گره های موجود در مو دچار ریزش مو نشوید.

موها را نشویید

برای اثرگذاری هر چه بهتر لوسیون حدالامکان تا سه ساعت بعد از استفاده از لوسیون موهایتان را نشویید و اجازه دهید خوب جذب سرتان گردد.

در اینجا نمونه ای از درمان با لوسیون را در یک روز عادی را توضیح می دهیم

در یک روز عادی ابتدا خوب موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید و به ساقه موهایتان شامپوی نرم نماینده بزنید. سعی کنید به هیچ وجه موهایتان را در حمام شانه نکنید. استفاده از شامپوی نرم نماینده بسیار اهمیت دارد زیرا موها را نرم، ابریشمی و خوش حالت می نماید از همین رو بعد از حمام گره های مو از هم باز شده و شانه کردن موها به مراتب آسان تر می گردد. بعد از حمام و قبل از خشک کردن موها با سشوآر حتما به ساقه ی موها روغن آرگان یا اسپری مو بزنید تا موهایتان نرم تر و خوش حالت تر گردد.

بعد از خشک کردن موها لوسیون مو را همان طور که پیشتر گفتیم به سطح موهایتان اسپری کنید و یا آن را با قطره چکان جای جای پوست سرتان بریزید. بعد از آن خوب با انگشتان دست خود لوسیون را روی سطح سرتان بمالید و اجازه دهید تا خوب جذب شوند. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که باید دقت کنید سطح سرتان خشک باشد تا اثرگذاری لوسیون بیشتر و بهتر گردد.

طرز استفاده از لوسیون نرم نماینده

اگر ریزش مو ندارید و می خواهید از لوسیون موی نرم نماینده جهت خوش حالت شدن و لطیف شدن موها بهره ببرید تنها کافی است بعد از آنکه موهایتان را شستید و به آن شامپوی نرم نماینده زدید موهایتان را با حوله خشک کنید. احتیاجی نیست که از سشوار بهره ببرید. بعد از آنکه آب موهایتان را با حوله گرفتید میزانی از لوسیون را با توجه به حجم موهایتان روی کف دستتان بریزید و آن را از بالا تا پایین موهایتان بکشید. خوب ساقه موهایتان را با لوسیون آغشته کنید. البته طرز استفاده از لوسیون ها کمی با یکدیگر متفاوت هستند از همین رو پیشنهاد می کنیم حتما قبل از استفاده دفترچه راهنمای محصول مورد نظرتان را مطالعه کنید.

ساخت لوسیون مو در خانه

بیشتر محصولاتی که به عنوان لوسیون مو به بازار عرضه می شوند بر پایه روغن هستند. روغن کرچک، روغن چریش و روغن زیتون برای استفاده موضعی روی مو مفید هستند. این محصولات اغلب حاوی مواد اضافی بوده که از سلامت مو و پوست سر محافظت می نمایند. بعلاوه برای اثربخشی بیشتر، استفاده از عصاره های گیاهی هم بسیار رایج است. عصاره هایی نظیر بابونه، بیدمشک، رزماری، حنا و سایر گیاهان اغلب به لوسیون های تجاری اضافه می شوند تا پوست را تسکین دهند، رنگ و ظاهر مو را تقویت نمایند، گردش خون را در پوست سر افزایش دهند و باعث رشد مو شوند.

بسیاری از افراد روغن و لوسیون مو را خودشان در خانه درست می نمایند. از آنجایی که این محصولات اغلب حاوی مواد کمی هستند، به طور کلی ساخت آن ها در خانه بسیار ساده است. بیشتر دستور العمل های لوسیون موی خانگی را که ببینید، قطعا روغن های مختلف از جمله زیتون به چشمتان خواهد آمد. اگر هم اثربخشی متفاوتی را از لوسیون انتظار داشته باشید، موادی که برای تهیه آن استفاده می کنید ممکن است متفاوت باشد.

تخم مرغ به عنوان یک ماده محبوب در ساخت لوسیون موی خانگی در نظر گرفته می گردد، زیرا برای افزایش نرمی و درخشندگی مو به کار می رود. بعضی از افراد ممکن است از تخم مرغ صرف نظر نمایند و در عوض مخلوطی از روغن زیتون و عسل را در ساخت لوسیون استفاده نمایند که آن هم جوابگوی احتیاجشان خواهد بود. لوسیون های حاوی تخم مرغ یا عسل معمولاً برای مدتی، حدودا یک ساعت، روی موها باقی می مانند، سپس فرد می تواند موی سر را بشوید.

با این حال، لوسیون های مخصوص را می توان تا زمان استحمام بعدی روی سر نگه داشت. البته باید حتما به نوع لوسیون مصرفی هم توجه داشت. بعضی از افراد به علت فواید مرطوب نمایندگی شکر، آب قند را به عنوان لوسیون مو استفاده می نمایند. بعضی دیگر از دم نموده های خانگی نظیر گزنه، رزماری یا گیاهان دیگر برای این منظور استفاده می نمایند. به عبارتی دیگر، لوسیون چیزی نیست که ساخت آن کار پیچیده ای باشد اما اگر یک لوسیون استاندارد می خواهید باید حتما آن را از داروخانه یا فروشگاه های معتبر بخرید.

به صورت کلی یک لوسیون مو تأثیر خود را چه زمانی نشان می دهد؟

لوسیون مو اگر برای اهدافی غیر از رشد مجدد موها مورد استفاده قرار بگیرد، به سرعت تأثیر خود را نشان می دهد. اگر برای رشد مو مورد استفاده قرار بگیرد، تا یک سال هم ممکن است روند درمان به طول بینجامد؛ البته اگر لوسیونی را بخرید که واقعا از کیفیت بالایی برخوردار باشد و پزشک هم آن را برایتان تجویز نموده باشد. اگر هم در قسمتی از سرتان که مشکل کم پشتی یا باریکی مو بیشتر از سایر بخش ها دیده می گردد لوسیون را بهره ببرید، شاید مدت زمان بیشتری احتیاج باشد تا نتیجه را شاهد باشید. اما برای افرادی که می خواهند موی سر را مرطوب نگه داشته و از آسیب های محیطی از آن محافظت نمایند، بلافاصله پس از استعمال می توانند به انجام کارهای مختلف بپردازند بدون اینکه نگران چیزی باشند.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ اخبار جدید مگ را بخوانید.

منبع: Beauty Answered, Hgspecialist

منبع: دیجیکالا مگ

به "لوسیون مو چیست؛ آیا استفاده از آن تأثیری در بهبود شرایط مو دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوسیون مو چیست؛ آیا استفاده از آن تأثیری در بهبود شرایط مو دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید