محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی تولید شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک شرکت دانش بنان در کشورمان توانسته با طراحی و تولید محصولات خود علاوه بر اشتغال زایی برای کشور را از واردات این قبیل تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی تولید شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ اخبار جدید به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت تجهیزات برق به دلایل مختلف مانند نیروی انسانی متخصص، بازار های خوب داخلی و صادراتی، ایجاد اشتغال گسترده و همچنین موضوعات تحریم از اهمیت بالایی در توسعه و پیشرفت کشورمان برخوردار است. یک شرکت دانش بنان در کشورمان توانسته با طراحی و تولید محصولات خود علاوه بر اشتغال زایی برای کشور را از واردات این قبیل تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

رضا کتابدار مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و محصولات تولیدی این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و تولید سیستم های تله متری و اتوماسیون صنعتی آب و همچنین صنعت برق و اتوماسیون شبکه های توزیع و فعالیت های صنعتی و نیز طراحی و ساخت PLC های ماژولار و تولید تابلو های RTU مورد نیاز و نیز طراحی و ساخت رادیو مودم های صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره کاربرد دستگاه PLC/RTU تولید شده این شرکت توضیح داد: این تجهیز در صنایع نفت و گاز، شرکت های برق، شرکت های گاز، شرکت های آب و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: این تجهیز، یک سیستم کنترلی است که در کنار تجهیزات موجود نصب می شود، دستگاه PLC/RTU این امکان را به کاربر می دهد تا سطح سایت را از طریق اتاق کنترل مرکزی کنترل و مانیتور کند.

کتابدار همچنین اضافه کرد: قابلیت ماژولار بودن دستگاه امکان گسترش تعداد ورودی خروجی های دیجیتال و آنالوگ را فراهم ساخته و دستگاه را منعطف با نیاز های یک سیستم کنترل و مانیتورینگ جامع و کامل می سازد و قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات و نرم افزار های کنترل مانیتورینگ از طریق بستر های سریال و اترنت و پروتکل های مختلف را دارد.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال زایی اجرا شده در این شرکت گفت: به صورت ثابت و مستقیم 50 نفر مشغول به کار هستند و به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد بسیار بیشتر است.

وی درباره صادرات محصول به کشور های منطقه نیز توضیح داد: قطعا به دنبال صادرات هستیم، ولی برای صادرات به کشور های منطقه به دلیل نبود زیرساخت مناسب در کشور مقصد هنوز امکان صادرات فراهم نشده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، اعلام نمود: پیش از آغاز فعالیت این شرکت تامین این تجهیزات از طریق واردات صورت می گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط موجود واردات بسیار به سختی صورت می گیرد.

کتابدار درباره اختلاف قیمت محصول تولیدی این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت کالای ساخته شده کشور کره حدود 50 درصد و نمونه اروپایی آن حدود 500 تا 600 درصد گران تر از محصول ایرانی است و این در حالی است که قابلیت و کارایی دستگاه خارجی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید