مخالفت اتیوپی با طرح پرونده سدالنهضه در شورای امنیت، افتتاح پایگاه نظامی تازه مصر

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، اتیوپی طرح پرونده سدالنهضه در شورای امنیت را غیر قابل پذیرش خواند و اعلام کرد: قابل قبول نیست که این شورا به موضوع رودخانه های مرزی ورود کند.

مخالفت اتیوپی با طرح پرونده سدالنهضه در شورای امنیت، افتتاح پایگاه نظامی تازه مصر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار جدید به نقل از خبرگزاری آناتولی، کننده دائمی اتیوپی در سازمان ملل در واکنش به درخواست مصر و سودان از شورای امنیت برای ورود به پرونده سدالنهضه گفت: قابل پذیرش نیست که این شورا در موضوع رودخانه های مرزی به نام عامل جنگ و درگیری، ورود پیدا کنند.

تای ایتسک که در یک نشست مطبوعاتی سخن می گفت، گفت: اگر پرونده سدالنهضه در شورای امنیت مطرح شود، چقدر پرونده ها درباره رودخانه های مرزی وجود داد که باید این شورای مورد بررسی قرار دهد. آیا شما تعداد این رودخانه های مرزی را می داند؟ خب، ما از تعداد 250 رودخانه مرزی اطلاع داریم.

وی از مصر و سودان خواست به میانجیگری اتحادیه آفریقا درخصوص پرونده سدالنهضه اعتماد کند و گفت: آدیس آبابا به روندی که این اتحادیه در پیش گرفته کاملا پایبند است.

مصر و سودان در ماه گذشته میلادی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند، به منظور جلوگیری از اقدامات یکحانبه اتیوپی درخصوص سد النهضه در این پرونده ورود پیدا کند چرا که این اقدامات آدیس آبابا صلح و ثبات در منطقه شاخ آفریقا را برهم می زند و پیامدهای منفی در عرصه بین المللی به همراه خواهد داشت.

شورای امنیت پنجشنبه گذشته رسیدگی به پرونده سدالنهضه را خارج از دستور کار این شورا دانست و گفت: مصر، سودان و اتیوپی بایستی از طریق مذاکره به توافقی درباره حقابه خود و فعال سازی سدالنهضه دست پیدا کنند.

افتتاح پایگاه دریایی و هوایی مصر

رئیس جمهور مصر طی مرنامی امروز پایگاه دریایی و هوایی این کشور در ساحل دریای مدتیرانه را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری الروسیا الیوم، همزمان با افتتاح پایگاه سوم ژوئن نیروهای مسلح مصر رزمایش قادر 2021 را شروع کردند. در این پایگاه یگان های رزمی دریایی و زیر دریایی در کنار نیروی هوایی حضور دارند.

در مرنام افتتاح این پایگاه نظامی مصر، ولیعهد امارات و محمد المنفی رئیس شورای حاکمیتی لیبی حضور داشتند.

دولت قاهره هدف از تاسیس پایگاه دریایی و هوایی در ساحل دریای مدایترانه را تامین امنیت مصر از ناحیه شمال و غرب این کشور نام و گفت: با فعال شدن پایگاه سوم ژوئن؛ امنیت حمل و نقل دریایی افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت اتیوپی با طرح پرونده سدالنهضه در شورای امنیت، افتتاح پایگاه نظامی تازه مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت اتیوپی با طرح پرونده سدالنهضه در شورای امنیت، افتتاح پایگاه نظامی تازه مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید