مرکز نوآوری صنایع غذایی تاسیس می گردد ، راه اندازی آموزشگاه ملی نان در جنوب شهر تهران

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان از تاسیس مرکز نوآوری غذایی اطلاع داد.

مرکز نوآوری صنایع غذایی تاسیس می گردد ، راه اندازی آموزشگاه ملی نان در جنوب شهر تهران

به گزارش گروه فناوری وبلاگ اخبار جدید به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا کریمی وثیق رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد مرکز نوآوری صنعت غذا، گفت: این مرکز نوآوری توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر اساس تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه به زودی تاسیس خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ایجاد بستر مناسب برای رشد فعالیت های استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنایع غذایی از ماموریت های مهم این کانون می باشد که در این راستا تا کنون 2 مرکز نوآوری با مساعدت و راهبری این کانون در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و شرکت غله و خدمات بازرگانی ایجاد شده است.

نفوذ فناوری در صنعت

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در ادامه گفت: این کانون جزو اولین کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار مصوب در دوره دوم فعالیت کانون ها و بر اساس اساسنامه جدید می باشد که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف افزایش و نفوذ فناوری در این صنعت تاسیس شده است.

فرهنگ سازی

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای دور ریز نان در کشور، گفت: ساماندهی بحث نان در کشور، مستلزم این مسئله است که فرهنگ سازی از درون خانه ها شروع گردد و بر این اساس، جلساتی با وزیر محترم آموزش و پرورش برگزار گردید تا فرهنگ سازی در لایه های دانش آموزی برای اصلاح الگوی فرهنگ فراوری و مصرف نان انجام گردد. وی همچنین تشکیل آموزشگاه ملی نان در منطقه جنوب شهر تهران را از برنامه های آینده آن کانون بر شمرد.

تصویب تاسیس کانون

افزایش هم­گرایی و هم­افزایی بین عناصر تأثیرگذار بخش های دانش، صنعت و بازار، ارتقاء تعامل میان نهاد های عرضه و تقاضای فناوری، شناسایی چالش­ها، تدوین راه چاره ها و ارائه پیشنهاد برای برطرف موانع توسعه صنعت و بازار با هدف توسعه محصولات دانش ­بنیان، یاری به ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاه­های فراوریی و خدماتی و بهبود فضای کسب­وکار کشور متناسب با زمینه تخصصی فعالیت کانون، از اهداف اصلی معاونت علمی و فناوری در شکل­دهی کانون­های هماهنگی دانش، صنعت و بازار است.

در این راستا تا کنون تاسیس 14 کانون در کمیسیون کانون ها تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مرکز نوآوری صنایع غذایی تاسیس می گردد ، راه اندازی آموزشگاه ملی نان در جنوب شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری صنایع غذایی تاسیس می گردد ، راه اندازی آموزشگاه ملی نان در جنوب شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید