مشارکت 100 هزار دانشمند دنیا اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص) مهدی صفاری نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، در گردهمایی خادم المصطفی(ص) اظهار کرد: طبق آنالیز های صورت گرفته تعداد دانشمندان و پژوهشگرانی که حداقل یک مستند علمی را منتشر کردند، حدود 70 میلیون نفر در دنیا اعلام شده اند.

مشارکت 100 هزار دانشمند دنیا اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)

وی اضافه کرد: از این تعداد آنانی که سهم جهان اسلام را دارند و فعال هستند، بالغ بر 3 میلیون نفر هستند که حدود 4 درصد پژوهشگران جهان را تشکیل می دهند. این تعداد نفر، مخاطبان جایزه مصطفی(ص) در برنامه های ما هستند. باید بتوانیم به افق برنامه های خود برسیم و این تعداد را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اظهار کرد: 100 هزار دانشمند جهان اسلام در برنامه های بنیاد مشارکت دارند و در شبکه بنیاد هستند که این تعداد از 900 مرکز علمی جهانی شناسایی شده اند.

وی اضافه کرد: این عملکرد برای یک مجموعه نوپا با فعالیت 10 ساله است. امیدواریم این حرکت در یک فرایند مطلوب، جایزه را به یکی از جوایز اصلی در جهان برساند.

صفاری نیا گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) مانند پروفسور جکی یینگ، پروفسور شکراللهی، پروفسور خادم الحسینی، پروفسور شاهین، پروفسور بهاروند، دکتر عبدالاحد و ... تاثیرات خوبی در جهان و جهان داشته اند که دانش آنان به مرحله تجاری سازی رسیده است.

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اعلام کرد: این افراد ستارگانی بودند که نورشان دیده نمی شد اما اکنون جایزه مصطفی(ص) از بین 100 هزار نفر آنان را شناسایی و در سطح جهان معرفی نموده است.

وی ادامه داد: بجز جایزه مصطفی(ص) در حوزه دانش آموزی مسابقه دانش آموزی نور را داریم که 20 هزار دانش آموز تحت پوشش این مسابقه است و این تعداد دانش آموز 9 هزار فیلم یک دقیقه ای علمی فراوری نموده اند و سالانه این مسابقات برگزار می گردد.

صفاری نیا اضافه کرد: در رقابت علمی کنز که مختص دانشمندان جوان است، حدود 2 هزار نفر از سطح کشورهای اسلامی شرکت نموده اند. در برنامه استپ نیز بجز ایران کشورهای ترکیه، مالزی، عمان و پاکستان میزبان دانشمندان جهان اسلام بوده اند.

وی گفت: بنیاد این امکان را فراهم نموده که دانشمندان جوان، فرصت های مطالعاتی را در اختیار داشته باشند. تا به امروز 3 دانشگاه در پاکستان، ترکیه و ایران، فرصت تحقیقاتی برای دانشمندان تعریف نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشارکت 100 هزار دانشمند دنیا اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 100 هزار دانشمند دنیا اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید