مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه سلامت نوشته شود

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، باشگاه تراکتور در مورد برگزاری احتمالی ادامه لیگ برتر بیانیه نوشت.

مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه سلامت نوشته شود

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ اخبار جدید، باشگاه تراکتور در اعتراض به برگزاری احتمالی ادامه لیگ برتر بیانیه ای صادر کرد که به شرح زیر است:

متأسفانه علی رغم درخواست بیشتر باشگاه ها برای لغو مسابقات و تمامی خطرات جانی برای ورزشکاران و عوامل برگزاری مسابقات، متولیان امر مصرانه به دنبال از سرگیری مسابقات لیگ برتر فوتبال هستند.

فلسفه فوتبال در لیگ های اروپایی بر مبنای جذب اسپانسرهای قدرتمند، پیش فروش بلیت مسابقات و طبیعتاً، کسب درآمدهای آنچنانی است. فوتبال در اروپا به یک صنعت پویا تبدیل شده، صنعتی که میلیون ها دلار در آن رد و بدل می شود؛ با این حال، علی رغم تمامی ضررهای مالی هنگفت، فصل جاری لیگ های اروپایی یکی پس از دیگری به طور کامل لغو می شوند تا کرونا ویروس، ریه های فوتبال را از کار نیندازد.

از خودمان سوال کرده ایم که هدف ما از برگزاری مسابقات فوتبال در کشورمان چه چیزی است؟ اینجا که خبری از اسپانسرهای آنچنانی، حق پخش تلویزیونی، پیش فروش بلیت مسابقات و درآمد نیست. اینجا سر و ته فوتبال فقط هزینه است و تیم ها در صورت لغو مسابقات، نه تنها ضرر مالی نمی بینند، شاید شرایط مالی شان، بهتر هم شود! ما فوتبال بازی می کنیم که مردم با حضور در استادیوم ها لذت ببرند و به نوعی غنی سازی اوقات فراغت هدف اول و آخر هست، هدفی که در صورت برگزاری بدون تماشاگر بازی ها، رنگ می بازد و ما می مانیم و یک فوتبال بی هدف و بدون هیجان... ما می مانیم با فوتبالی برای رفع تکلیف...

حال اگر بازی ها برگزار شوند با چه شرایطی رو به رو خواهیم بود؟ فوتبال کشورمان حتی در فاصله بین دو فصل نیز تعطیلی مطلق چند ماهه و بدون تمرین را تجربه نکرده است. بازیکنان فوتبال در تعطیلات بین فصول، با سفر چند هفته ای و حضور در کنار خانواده، پیگیری تمرینات انفرادی و سپس تمرینات بدنسازی شش هفته ای، خودشان را برای آغاز فصل جدید آماده می کنند؛ اما شرایط این تعطیلی دو ماهه بسیار متفاوت تر است؛ به طوری که شرایط بدنی بازیکنان به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی همچون زمین های فوتبال و باشگاه های بدنسازی، به هیچ وجه در شرایط خوبی نیست.

مگر با تمرینات داخل خانه می توان وارد مسابقات حرفه ای شد؟ معلوم است که نمی شود. از سوی دیگر باتوجه به شرایط نامناسبی که کرونا در دنیا به راه انداخته، ورزشکاران از نظر روحی نیز شرایط مطلوبی ندارند که همین موضوعات، احتمال آسیب دیدگی فوتبالیست ها و افت کیفیت مسابقات را صد چندان می کند و طبیعتاً باشگاه ها و فوتبال ایران با مصدومیت ستاره های میلیاردی زیان های مادی و معنوی می بینند.

اگر مسابقات برگزار شود، روزانه گروه 50 نفری از بازیکنان و عوامل تیم ها کنار همدیگر جمع شده و در سالن های بدنسازی عمومی و زمین چمن، تمریناتشان را انجام خواهند داد که همین تجمع، دروازه ورود کرونا به فوتبال ایران است.

باتوجه به اثرات ماندگار کرونا ویروس، بازیکنان فوتبال در صورت ابتلا به این ویروس کشنده، عمر فوتبالی شان به آخر خط می رسد. کرونا می تواند یک استعداد این مرز و بوم را با هزار و یک آرزویش، نابود کند! در شرایطی که این بیماری در دنیا جولان می دهد، باشگاه ها چگونه بازیکنانشان را برای آغاز تمرینات دعوت کنند؟ با چه تضمینی؟ اگر یک بازیکن به کرونا مبتلاء شود، چه کسی جواب می دهد؟ متولیان امر عواقب این تصمیم را برعهده می گیرند؟ طی روزهای گذشته بسیاری از بازیکنان نگرانی شان را بابت از سرگیری مسابقات اعلام کرده اند.

این روزها همه بی تاب شنیدن سوت آغاز مسابقات هستند، ولی به قیمت سلامت ورزشکاران؟ هرگز! مهم نیست چه کسانی در پایان فصل نوزدهم، جام قهرمانی را لمس خواهند کرد، جامی که به خاطر آن سلامت ورزشکاران و جامعه به خطر بیفتد، مگر ارزش دارد؟

باشگاه تراکتور با تأکید بر جمله فوتبال، فدای سلامت بار دیگر از عوامل تصمیم گیرنده درخواست دارد که تمامی جوانب موضوع و عواقب آن را مدنظر قرار داده و لیگ نوزدهم را به طور کامل لغو کنند و پیشنهاد می شود مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه سلامت نوشته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه سلامت نوشته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابل قهرمان لیگ نوزدهم، واژه سلامت نوشته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید