مهمترین پروژه های جهش فراوری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد ، افزایش 5 برابری حجم قرارداد ها نسبت به سال گذشته

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر از افزایش 5 برابری حجم قرارداد های ارتباط با صنعت این دانشگاه در مقایسه با سال 98 اطلاع داد.

مهمترین پروژه های جهش فراوری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد ، افزایش 5 برابری حجم قرارداد ها نسبت به سال گذشته

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ اخبار جدید، مالک نادری مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر در مورد اقدامات این دانشگاه در پیشبرد شعار امسال جهش فراوری، گفت: مهمترین پروژه های کاری ما در امسال، در حوزه نفت است؛ به طوری که بیشترین حجم قراداد های دانشگاه در سال جدید در این حوزه بوده و در این راستا، پروژه های فوق العاده خوبی را شروع نموده ایم.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه افزایش ظرفیت میدان نفتی الوند را یکی از مهمترین کار های دانشگاه امیرکبیر در حوزه نفت برشمرد و اضافه نمود: علاوه بر این، پروژه های متنوع دیگری را نیز در دست اجرا داریم که از آن میان می توان به پروژه ساخت قطعات و نظارت بر ساخت قطعات مترو تهران؛ از جمله فراوری لنت و بعضی قطعا پلیمری اشاره نمود که در همین ارتباط امسال قرارداد های بسیار خوبی برای بومی سازی قطعات، نظارت بر بومی سازی قطعات و یا فراوری دانش فنی و تهیه کتابچه های فنی ساخت قطعات، منعقد شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند همکاران بنده در دانشگاه امیرکبیر، ساخت یک جک فوق العاده عظیم و حساس در حوزه صنعت سیمان است که به علت تحریم ها، واردات آن به کشور متوقف شده و قبلا نیز در کشور سابقه ای در زمینه ساخت آن موجود نبود. قرارداد ساخت این جک سال قبل امضا شد و اکنون آماده تحویل است و امیداریم ظرف یکی 2 هفته آینده در سیمان ساروج نصب شده و زیر بار برود.

وی از حوزه ساختمان، بعنوان یکی دیگر از محور های پروژه های دانشگاه امیرکبیر یاد کرد و گفت: به طور مثال در چند سال اخیر تقریبا تمامی فرآیند بتن یک مجتمع تجاری زیر نظر این دانشگاه بوده که این فرایند امسال نیز همچنان ادامه دارد و پروژه ها در حال انجام است.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: همچنین ما در حوزه فراوری مواد نیز پروژه های متعددی را در دست اجرا داریم؛ پروژه هایی برای فراوری مواد مورد احتیاج تجهیزات پزشکی، مواد معدنی، مواد فلزی و مواد پلیمری که در بخش پلیمر، هم اکنون مواد سنتز شده در دانشگاه، برای خوروسازان فراوری و در حال تحویل است.

نادری تمامی پروژه های ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر را به نوعی پروژه هایی برای جهش فراوری بیان کرد و ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که پروژه های ارتباط با صنعت ما، پروژه های دانشگاهی نیست و همگی قرارداد های صنعتی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، کاملا با فراوری سرو کار دارند؛ لذا ماحصل و نتایج هر یک از این پروژه ها گامی است به سمت اهداف معین شده برای جهش فراوری.

وی اضافه نمود: از آنجا که ما نسبت به انجام پروژه ها در زمان معین شده، نسبت به کارفرما متعهد هستیم، به جز اسفند پارسال و فروردین ماه امسال که همگان از شیوع کرونا غافلگیر و شوک شدند، برای دانشجویانی که در این پروژه ها فعال و درگیر هستند، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، خوابگاه تامین کردیم و در سایر ماه های اخیر، تمامی پروژه ها، بدون وقفه و تعطیلی در حال انجام و انجام است.

نادری با بیان اینکه دانشجویان و اساتید فعال در این پروژه ها، علاوه بر حقوق معمول دانشگاه، یک دریافتی دیگر نیز از محل پروژه ها دارند، گفت: حجم قرارداد های ما در 8 ماه سال 99 در مقایسه با کل سال 98 حدود 5 برابر و میزان جذب قرارداد ها نیز حدودا 2 برابر افزایش یافته که این نشان می دهد، مراجعه به دانشگاه بسیار بیشتر شده است.

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه نمود: البته در این بین، نقش تورم را نباید نادیده گرفت، با این وجود، اما میزان جذب ما به مراتب بالاتر از نرخ تورم بوده است. از طرفی بعضی صنایع؛ مثل شرکت های کوچک که در کرونا آسیب جدی دیدند، ارتباطشان با دانشگاه کم شده و به نظر می رسد این شرکت ها اکنون با چالش های جدی روبرو هستند که مجال مراجعه به دانشگاه را از آن ها سلب نموده است.

وی در خاتمه گفت: این یک واقعیت است که باید تحریم ها برچیده و ارتباطات صنعتی ما با دنیا از سرگرفته گردد، اما اینگونه هم نباید باشد که در صورت برطرف تحریم ها، صنایع بار دیگر دانشگاه ها و پژوهشگران ایران را به فراموشی بسپارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهمترین پروژه های جهش فراوری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد ، افزایش 5 برابری حجم قرارداد ها نسبت به سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین پروژه های جهش فراوری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد ، افزایش 5 برابری حجم قرارداد ها نسبت به سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید