واکسیناسیون عمومی در جزایر قشم و کیش ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، حمیدرضا بهزادی امروز (آدینه 15 مرداد ماه) از موافقت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در زمینه واکسیناسیون کردن افراد بالای 18 سال در جزایر قشم و کیش با هدف کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کووید 19 اطلاع داد.

واکسیناسیون عمومی در جزایر قشم و کیش ابلاغ شد

وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و با دستور وزیر بهداشت و درمان، دستور واکسیناسیون افراد بالای 18 سال ساکن در جزایر کیش و قشم صادر شد.

به گفته وی، پیرو پیگیری های صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت کرونای استان هرمزگان، وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون عمومی افراد بالای 18 سال ویژه ساکنین جزایر قشم و کیش را صادر کرد.

مدیرشبکه بهداشت قشم توضیح داد: به زودی نحوه ثبت نام و تزریق واکسن کرونا به قشموندان و کیشوندان به وسیله منابع رسمی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بعلاوه از نامه رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به وزیر بهداشت و درمان برای اختصاص واکسن خارج از نوبت به افراد بالای 18 سال در این شهرستان با هدف کاهش بحران ناشی از کرونا تقدیر کرد.

امیدواریم با انجام واکسیناسیون عمومی در جزیره قشم و کیش و ادامه فرایند رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد ملی کرونا، آرامش زندگی به قشم و کیش به اسم دو جزیره مهم گردشگرپذیر کشور در جنوب ایران باز شود و مردم این جزیره ها پس از ماه ها درگیری با بحران شدید کرونا، شاهد رنگ باختن این ویروس باشند.

شایان ذکر است، رضا صفایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم هفته گذشته در نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت ودرمان کشورمان از فرایند شدید کرونا در این شهرستان ابراز نگرانی نموده بود و خواهان اختصاص واکسن برای افراد 18 سال به بالا شده بود.

در نامه دادستان قشم به وزیر بهداشت آمده بود؛ بنا به گزارشات واصله مردمی و بازدید میدانی کننده دادستان از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و اندازه بالای افراد کرونایی بستری در این بیمارستان که همچنان در حال افزایش است راستای مراقبت و صیانت از حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید 19 دستور فرمایید نسبت به تخصیص واکسن برای افراد بالای 18 سال در این شهرستان اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ شهرستان قشم از پیش از عید 1400 در شرایط بحرانی کرونایی واقع شده است و رنگ کرونایی این شهرستان همچنان قرمز است و به علت افزایش روزانه مبتلایان به کرونا، از دو ماه پیش تا به امروز هر سه بخش بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به بیماران کووید 19 اختصاص داده شده است.

تسنیم

منبع: گردشبان

به "واکسیناسیون عمومی در جزایر قشم و کیش ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون عمومی در جزایر قشم و کیش ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید