وزیر کار برنامه های اشتغال 1402 را گفت

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وزیرکار گفت: اشتغال از محل تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وزیر کار برنامه های اشتغال 1402 را گفت

به گزارش وبلاگ اخبار جدید،اشتغال زایی در دولت سیزدهم با سیاست گذاری و برنامه ریزی در قالب طرح ملی زیست بوم اشتغال از مرز یک میلیون نفر عبور کرد و وعده دولت در کاهش نرخ بیکاری و افزایش آمار اشتغال محقق شد.

طرح زیست بوم ملی اشتغال در دولت سیزدهم با حضور شخص رییسی رییس جمهور در آبان ماه سال گذشته رونمایی شد. این طرح با هدف ایجاد سالانه بیش از یک میلیون شغل کلید خورد، این زیست بوم 2 الزام در زمینه تکنیک ها و روش های ایجاد اشتغال و ایجاد و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت ها و زیرساخت های کشور در راستای اشتغال آفرینی را به همراه داشت.

برای ایجاد هماهنگی بین عوامل مختلف تولید و اشتغال، باید 5حوزه تأمین مالی، بازاریاب، فناوری، زیرساخت و حقوق فعال می شدند و با تقسیم کار در یک منظومه منسجم چرخ تولید بچرخد و اشتغال ایجاد شود.

وزارت تعاون متولی ایجاد این زیست بوم ملی اشتغال و هماهنگی بین سایر دستگاه ها بود به همین علت کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال در دبیرخانه شورای عالی اشتغال تشکیل شد و بیش از 29جلسه برگزار و 115مصوبه داشت.

شناسایی نقاط بحران اشتغال در استان ها،سامانه رصد و پایش اشتغال در کشور،ایجاد و به روزرسانی و سامانه جستجوی شغل در دولت سیزدهم،رونق و توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور منجر به کاهش نرخ بیکاری در دو دهه اخیر شد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اخیراً در گفت وگویی از ثبت رکورد اشتغال در سال 1401خبر داد و با دفاع از آمار ایجاد اشتغالی در کشور گفت: در سال آینده بحث اشتغال افراد متاهل و عیالوار را حل و فصل خواهیم کرد و ظرفیت های خالی اشتغال را که برایشان متقاضی کار نیست با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای فعال خواهیم کرد.

همچنین مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402در دو بخش باید گام های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره 18و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.

وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی وحرفه ای باید مجاهدانه پای کار باشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر کار برنامه های اشتغال 1402 را گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار برنامه های اشتغال 1402 را گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید