معرفی شماری از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، کانادا به عنوان یک کشورهای دانشجو پذیر در سطح دنیا، همه ساله دانشجویان زیادی را به جمع مهاجران خود می افزاید؛ دانشجویانی که با احتساب شرایط مالی، شرایط رفاهی، آموزشی، تفریحی، موقعیت مکانی، کیفیت رشته ها، شهریه دانشگاه ها اقدام به مهاجرت می نمایند و خود را به کانادا می رسانند. با ما در مقاله مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا همراه باشید تا شما را با تعدادی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین دانشگاه های کشور کانادا برای شما مفید خواهد بود.

معرفی شماری از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا

دال هوزی در بندر هالیفاکس کشور کانادا

این مورد از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا که از نظر مقدار شهریه دریافتی یکی از چندین دانشگاه معتبر کانادا بوده و در رده دوم دانشگاه های مقرون به صرفه واقع شده است، در مقطع لیسانس دانشجویان مختلفی از سرتاسر دنیا را پذیرش می نماید. این مرکز آموزشی که در شهر بندری هالیفاکس واقع شده است و همه ساله مهاجران زیادی را در دل خود جای می دهد، برگزار نماینده کلاسهای مرتبط با رشته حقوق، خبرنگاری و رشته های هنرهای آزاد است. دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرفته می شوند، این فرصت را دارند که از غذاهای غنی و متنوع دریایی این منطقه تغذیه نمایند و با بهره گیری درست از امکانات رفاهی موجود در دانشگاه به خواسته ها و اهداف خود برسند.

طبق اطلاعات بدست آمده، معین شد که این مورد از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا در سال تحصیلی گذشته به ازای هر سال تحصیل در مقطع لیسانس حدود 15792$ هزینه از دانشجویان خود دریافت کرد. این در حالی که معدود دانشجویان مقطع ارشد باید هزینه ای در حدود 16762 دلار را بپردازند.

مرکز آموزشی یورک در شهر تورنتو

این مرکز آموزشی دارای رشته های گوناگونی بوده و با پیشرفته ترین امکانات در زمینه تعلیم دانشجو فعالیت می نماید. وجود مکانهای تحقیقاتی قابل ملاحظه و با تجهیزات مدرن، وجود خوابگاه ها و اقامتگاه های مطلوب، سرو غذاهای خوشمزه و لذید، جذب استادان مجرب به عنوان مدرس، طبیعت خیره نماینده و شهریه ای نسبتا مناسب از جمله مواردی است که دانشجویان را به ثبت نام در یورک تشویق می نماید. هر چند موارد یاد شده به خودی خود جاذبه های زیادی برای دانشجویان خارجی دارد اما موقعیت جغرافیایی تورنتو نیز بر اقبال دانشجویان افزوده است.

علاقمندان به ثبت نام در این مورد از معروف ترین دانشگاه های کشور کانادا موظف هستند که به ازای هر سال تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 19575 دلار به عنوان شهریه را واریز نمایند؛ هزینه ای که در مقطع کارشناسی ارشد برابر 12023 دلار برآورد شده است.

موسسه آموزشی مک گیل در شهر مونترال

این دانشگاه که از نظر نام و آوازه از در رتبه های پایین قرار گرفته و تا حدودی برای دانشجویان خارجی ناآشناست، یکی از ده ها دانشگاهی بوده که دارای معافیت شهریه تحصیلی برای بعضی از دانشجویان واجد شرایط هست. همین یک امتیاز به تنهایی برای کسانی که بدنبال کسب علم و دانش بوده، می تواند بسیار جالب توجه و دارای اهمیت باشد. اگرچه تعداد شرایطی که امکان معافیت را برای دانشجویان فراهم می نماید کمی زیاد است اما امتحان کردن بخت و اقبال برای این مورد خالی از لطف نیست.

به هر جهت، این دانشگاه از جمله مراکز علمی مقرون به صرفه قیمت کشور کانادا هست؛ مرکزی که علاوه بر شهریه پایین خود مخارج کمتری را نیز نسبت به سایر مراکز علمی آموزشی بر دانشجو متحمل می نماید، چرا که مونترال یکی از مقرون به صرفه ترین و مقرون بصرفه ترین شهرهای کشور کانادا بحساب می آید که مایحتاج زندگی با قیمت مناسبی عرضه می گردد. همین امر سبب شده که دانشجو با آسودگی خیال بیشتر و قدرت خرید بالاتر در این شهر گذران زندگی کند. اگرچه این امتیازها بسیار شیرین و دلچسب هست اما نباید از بعضی معایب حاکم بر این شهر و دانشگاه نیز چشم پوشی کرد.

این شهر از آب و هوا مناسبی برخوردار نیست و نشانی از شرایط جوی شهرهای آمریکای شمالی ندارد. همین امر سبب شد که چشم اندازهای طبیعی قابل ملاحظه نیز در نظر گردشگران و ساکنان جلوه گر نباشد اما این موارد نیز می تواند تا حدی بی اهمیت گردد. چنانچه شما از جمله علاقمندان به فرهنگ های اصیل باشید، می توانید معایب مونترال را از خاطر ببرید، چرا که این شهر خواستگاه اصلی کشور کانادا بوده و شما فرصت دارید که در این منطقه فرهنگ غنی و آزادی کانادا را در کنار دو زبان رایج به صورت کاملا ملموس ملاحظه نمایید.

به هر جهت، اگر قصد دارید روزی در مک گیل ادامه تحصیل بدهید، این را در خاطر داشته باشید که اگر جز کسانی باشید که از پرداخت شهریه معاف هستند، در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تنها برای هر سال مبلغ 1500 دلار را باید به حساب این مورد از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا واریز نمایید. در غیر این صورت، برای هر سال تحصیل در مقطع لیسانس هزینه ای نزدیک به 17859 دلار شامل حالتان می گردد. این را نیز در نظر داشته باشید که در مقطع فوق لیسانس شهریه سالانه برابر 16118 دلار است.

آلبرتا در شهر شمالی ادمونتون

این مورد از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا به علت ارائه امکانات حیرت آور شهریه چشمگیری را نیز از دانشجویان مقطع لیسانس دریافت می نماید. این در حالی است که دانشجویان مقطع فوق لیسانس موظف به پرداخت شهریه ای مناسب تر هستند. بر طبق اعلام رسمی این مورد از معروف ترین دانشگاه های کشور کانادا، شهریه مقطع فوق لیسانس برای هر سال چیزی در حدود 8220 دلار است و برای مقطع لیسانس شهریه ای در حدود 20076 دلار در نظر گرفته شد. اگر بدنبال این هستید که در یکی از تحقیقاتی ترین دانشگاه های کشور کانادا ادامه تحصیل دهید و هزینه های دانشگاهی و شهریه نیز برای شما محدودیت خاصی ندارد، برترین گزینه ای که در پیشرو دارید، آلبرتا هست.

دانشگاه پر آوازه تورنتو

اگرچه هزینه های قابل ملاحظه در مقابل امکانات شگفت انگیز و بی مثالی که در دانشگاه تورنتو عرضه می گردد تا حدی معقول بوده و به دانشجو این امکان را می دهد که با مدد گرفتن از امکانات برتر دنیا به دانسته های خود بیفزاید و دست به تحقیق و پژوهش بزند، اما هستند دانشجویانی که به علت همین شهریه گران قیمت از ادامه تحصیل در این مرکز منصرف می شوند و بدنبال دانشگاه مقرون بصرفه تری می گردند. دانشگاهی که اگرچه همچون تورنتو پر پرواز برای رسیدن به قله ها را در اختیار قرار نمی دهد اما خالی از اعتبار نیز نیست.

به هر حال، این شما به عنوان یک دانشجو هستید که برای خودتان اولویت بندی می کنید تا برترین مسیر را بپمایید. اگر قصد دارید که جز دانش آموختگان این مورد از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا باشید، باید آمادگی پرداخت هزینه 24000 دلاری برای هر سال تحصیل در مقطع کارشناسی و 19714 دلار در سال برای مقطع فوق لیسانس را داشته باشید. اگر این هزینه برای شما قابل پرداخت است، معطل نکنید و در پی رویاهایتان بروید.

مموریال در شهر نیوفاندلند

از جمله قدیمی ترین دانشگاه کشور کانادا در که یک منطقه کوهستانی قرار گرفته و در رشته های علوم دریایی کلاسهایی را برگزار می نماید، می توانیم به دانشگاه مموریال اشاره کنیم؛ دانشگاهی کوچک که در شهر کوهستانی نیوفاندلند واقع شد. این ویژگی ها اگرچه در یک لحظه شاید جالب توجه باشد اما برای کسانی که قصد یافتن راه زندگی و رسیدن به آرزوهایشان را دارند، زیاد قانع نماینده نیست و همین امر سبب شده که مموریال جز مرکز آموزش عالی کم استقبال کشور کانادا شناخته گردد.

این کم رغبتی اما سبب شد که شهریه این مورد از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا به پایین ترین حد دانشگاه های بین المللی کشور کانادا برسد و حتی امکان معافیت را نیز برای بعضی دانشجویان واجد شرایط لحاظ کند. این چراغ سبز چون یک آهنربا دانشجویان غیر بومی و البته بومی را به سمت مموریال جذب می نماید. اگر قصد دارید در رشته علوم دریایی، مهندسی دریایی، معماری دریایی یا علوم انسانی تحصیلات خود را ادامه دهید، این مرکز را نیز جز گزینه های انتخابی خود قرار دهید.

شاید نام پر آب و تابی بر قامت این مرکز با ساختمانهای قدیمی وجود نداشته باشد اما بدون شک اعتبار علمی قابل ملاحظه ای را به شما مقرون به صرفهی می نماید. به علاوه، این مورد را نیز در نظر داشته باشید که می توانید ضمن پرداخت هزینه ای کم، از لذت زندگی در شهری مقرون به صرفه قیمت نیز استفاده کنید. طبق اطلاعات بدست آمده از آخرین شرایط اخذ شهریه در مموریال متوجه شدیم که دانشجوی غیر بومی موظف است که برای هر سال تحصیل در مقطع کارشناسی 8800 دلار بپردازد و اگر در مقطع کارشناسی پذیرفته شد، 5718 دلار را در هر سال برای شهریه باید کنار بگذارد.

مرکز آموزش عالی بریتیش کلمبیا

این دانشگاه که بریتیش کلمبیا نام داشته، از جمله دانشگاه هایی بوده که با وضع شهریه های منصفانه دانشجویان غیر بومی زیادی را مورد پذیرش قرار داده است؛ شهریه هایی که کمی گران تر از شهریه اهالی کشور کانادا بوده و همین امر سبب شد که انگیزه برای ثبت نام در این مرکز در میان دانشجویان افزایش پیدا کند. علاقمندان به تحصیل در رشته های داستان نویسی، زیست شناسی دریایی و علوم بین المللی این فرصت را دارند که با یک تیر چند نشان بزنند؛ هم در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شوند، هم از آب و هوای بی نظیر شهر و منطقه بهره کافی را ببرند و هم از جاذبه های شهری و فرهنگی این شهر و دانشگاه استفاده نمایند.

همه این امتیازها تنها با پرداخت شهریه ای 23300 دلاری برای هر سال تحصیل در مقطع لیسانس و 7793 دلار برای مقطع فوق لیسانس میسر می گردد. پس تا دیر نشده، به این دانشگاه کم هزینه، معتبر و البته پر آوازه درخواست ثبت نام بدهید و عملکرد خود را برای دریافت پذیرش ارسال نمایید.

کوئین در شهر کینگ استون

مرکز آموزش عالی کوئین در شهر کینگ استون از جمله دانشگاه های معتبر و استاندار کشور کانادا بوده که در سطح دنیای نیز جایگاه مناسبی را از آن خود نموده است. اگرچه کوئین در شهر نه چندان بزرگی ما بین مونترال و تورنتو واقع شد اما این مورد سبب نشده که از تنوع رشته های ارائه شده در این دانشگاه کاسته گردد. اگر پای صحبت دانشجویان محصل در این مورد از معروف ترین دانشگاه های کشور کانادا بنشینید، بدون شک از زبان تمامی آنها خواهید شنید که این شهر چه مزیت هایی دارد؛ مزیت هایی که برگرفته از شهرهای کوچک هستند. اگرچه این کوچکی سبب شده که نژادهای معدودی بچشم بخورند اما قرار گرفتن بر سر راه شهرهای بزرگ سبب انتقال امکانات به این شهر به سهل ترین حالت ممکن گشته است.

به علاوه که سکوت بی نظیر شهر و عدم وجود شلوغی و ازدحام جمعیت یاری شایانی به دانشجویان نیز کرد، چرا که آنان فرصت دارند که در یک محیطی آرام، خلوت، دنج و به دور از هیاهو تحقیقات علمی خود را به پیش برند و به قله های افتخار نزدیکتر شوند؛ قله ای که آنها می توانند مسیرش را از کنار دریاچه واقع شده در میان دانشگاه بسازند و با سخت کوشی و بهره گیری از امکانات خیره نماینده و یاری گیری از استادان مجرب بدان دست یابند. تمام اتفاق های یاد شده با پرداخت هزینه 26361 دلاری برای هر سال تحصیل در لیسانس و 14114 دلار برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس میسر می شوند.

مرکز آموزش عالی ساسکچوان

این دانشگاه همه ساله با دریافت شهریه ای 17470 دلاری از دانشجویان کارشناسی و 5377 دلاری از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد. دانشجویانی که به قصد تحقیق و تفحص در رشته های تاریخ، کشاورزی و دامداری پای به این دانشگاه پر آوازه میگذارند، این فرصت را دارند که در یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های کشور کانادا کسب علم کند و هزینه ای معقول را بپردازند؛ هزینه ای که برای مقطع فوق لیسانس بسیار ایده آل است. اگرچه شهر ساکچوان یکی از سردترین شهرهای کانادا بشمار می آید اما آسمان آبی و بدون آلودگی این شهر که در غرب کبک واقع شده، آرامشی را به جان ساکنان و مهاجران سرازیر می نماید که در هیچ نقطه دیگری از این کشور پهناور و البته علمی یافت نمی گردد.

مرکز آموزش عالی مونترال

این مورد از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا که از شهریه نسبتا مناسبی نیز برخوردار است، سالانه تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیر بومی علاقمند به تحصیل در رشته های اقتصاد و مهندسی را پذیرش می نماید. این در حالی است که رشته های دیگر نیز در این دانشگاه ارائه می شوند اما اعتبار رشته های یاد شده در این مرکز از سایرین بیشتر هست. البته مدیریت دانشگاه برای فرانسوی ها و فرانسوی زبان ها امکانات ویژه ای را مدون نموده که به موجب آن دانشجویان موظف به پرداخت قیمت 1500 دلاری تحصیل هستند؛ قیمتی که کاملا مناسب بوده و با قیمت شهریه دانشجویان بومی برابری می نماید.

این قانون سبب شد تا کسانی که به زبان فرانسه تسلط دارند و به نحوی اهل کبک محسوب می شوند، برای ثبت نام در این دانشگاه میل و شوق بیشتری از خود نشان دهند. این در حالی است که دانشجویانی که شرایط یاد شده را ندارند، باید برای هر سال تحصیل در مقطع لیسانس 14618 دلار بپردازند و اگر در مقطع فوق لیسانس پذیرش شده اند، 12550 دلاری را باید به صورت سالانه به حساب بانک واریز نمایند.

منبع: همگردی

به "معرفی شماری از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از مشهورترین دانشگاه های کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید