پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی کاشمر رشد 100 درصدی دارد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: سال جاری میزان پذیرش دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر 100 رصد رشد یافته و هم اکنون 807 دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی کاشمر رشد 100 درصدی دارد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ اخبار جدید، هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در آیین نکوداشت دانشجویان نو ورود مرکز آموزش عالی کاشمر بیان داشت: براساس آمار سازمان سنجش کشور در سال تحصیلی 99-98، تعداد 337 دانشجو در 6 رشته تحصیلی در مرکز آموزش عالی کاشمر طبق سوابق تحصیلی پذیرفته شدند که این تعداد پذیرفته شدگان در مقایسه با سال تحصیلی گذشته از رشدی حدود دو برابری برخوردار بوده است.

معماریان ادامه داد: از نظر تنوع جغرافیایی نیز سال جاری از نواحی مختلف کشور در مرکز آموزش عالی کاشمر پذیرفته شده اند که این امر بیانگر استقبال دانشجویان از این واحد دانشگاهی است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با بیان اینکه ثبت نام حضوری از دانشجویان نو ورود در روز های 11 تا 17 مهر ماه در مرکز آموزش عالی کاشمر انجام شد، اضافه کرد: مرکز آموزش عالی کاشمر دارای 14 عضو هیئت علمی با 807 دانشجوست و دانشجویان این دانشگاه در رشته های کارشناسی ناپیوسته آبیاری و زهکشی، علوم و مهندسی آب، مترجمی زبان انگلیسی، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، علوم ورزشی در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در کنار کسب علم به مهارت آموزی احتیاج دارند، برلزوم استفاده مناسب از فرصتی که برای تحصیل رایگان و استفاده از امکانات آموزشی برای دانشجویان در مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک دانشگاه دولتی پیشرو در توسعه پایدار فراهم شده، تاکید می گردد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر همچنین اظهار داشت: برنامه راهبردی مرکز آموزش عالی کاشمر رفتن به سمت ارتقاء آن به مجتمع و سپس دانشگاه، و در مرحله بعد کوشش داریم به عنوان یک دانشگاه کارآفرین در منطقه فعال باشیم تا دانشجویان بعد از تحصیل مهارتی برای اشتغال داشته باشند و با اصول کسب و کار و مهارت افزایی و اشتغال آفرینی آشنا شوند.

معماریان اضافه کرد: در حال حاضر مرکز آموزش های آزاد، کارگاه های مجازی، مرکز رشد و ارتباط با صنعت در مرکز آموزش عالی کاشمر فعال و پذیرای دانشجویان صاحب ایده های نوین هستند و می توان از خدمات این مراکز بهره مند شد به طوری که با برنامه ریزی های صورت گرفته در مرکز رشد، دو کارگاه کارآفرینی و آشنایی با نوآوری، و کارگاه شتاب دهی و استارتاپ ها به زودی برگزار می گردد.

وی در ادامه از فعالیت مرکز مشاوره تربیت بدنی و ورزشی که ظرف دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و در آن خدمات تندرستی ارائه می گردد اطلاع داد و گفت: سالن های ورزشی دیگری نیز در این مجموعه وجود دارند که می توان برای استفاده از آن ها با هماهنگی مجموعه فوق برنامه و تربیت بدنی اقدام نمود.

معماریان اظهار کرد: در حوزه امور فرهنگی نیز کانون ها و انجمن هایی در این واحد دانشگاهی فعال هستند که هر یک از دانشجویانی که مهارتی در فن و حرفه ای دارند، می توانند آن را ارائه دهند و چنانچه احتیاج به تشکیل کانون و انجمن دیگری بود با هماهنگی مسئولان امور فرهنگی می توان در این زمینه اقدام کرد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: تمامی مسائل صنفی دانشجویان از کانال شورای صنفی که اعضای آن با برگزاری انتخاباتی تعیین شده اند؛ قابل پیگیری است و آن ها می توانند خواسته ها، نقدها و پیشنهادات دانشجویان را به مسئولان منتقل نمایند.

در این مراسم میثم عابدین پور معاون دانشجویی آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر نیز بر رعایت نکات آموزشی و انضباطی از سوی دانشجویان تاکید نمود و گفت: در بخش آموزش باید دانشجویان مدیریت زمان داشته باشند و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز دانشجویان باید مهارت های مختلفی در ذیل دوره تخصصی و رشته خود فرا بگیرند، زیرا این دوران سنگ بنای آینده است و دانشجویان باید برای افزایش مهارت های خود در دوره ها وکارگاه های آموزشی که برگزار می گردد، حضور فعالی داشته باشند.

عابدین پور اظهار کرد: در کنار آموزش، در حوزه دانشجویی به شور و نشاط دانشجویان نیز توجه می گردد هر چند دانشجویان نیز باید شئون دانشجویی را رعایت نمایند.

وی با تاکید براینکه با تمام توان جوابگوی مطالبات دانشجویان هستیم؛ اضافه کرد: در بخش فرهنگی کانون ها و انجمن هایی در مرکز آموزش عالی کاشمر فعالیت دارند که پویایی آن ها احتیاجمند مشارکت فعال دانشجویان است.

معاون دانشجویی آموزشی و پژوهشی مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: حدود 250 دانشجوی نو ورود در مرکز آموزش عالی کاشمر تحصیل خود را مهرماه 98 شروع نمودند و هم اکنون بیش از 800 دانشجو در شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی کاشمر رشد 100 درصدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی کاشمر رشد 100 درصدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید