چرا تی رکس چنین بازوهای کوچکی داشته است؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تیرانوزاروس رکس و بسیاری از هم نسل های آن جثه های بزرگ اما بازوهای کوچک داشتند.

چرا تی رکس چنین بازوهای کوچکی داشته است؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار جدید، تی رکس یک شکارچی شرور بود که قوی ترین نیش را در بین حیواناتی که تا به حال روی خشکی راه می رفت، داشت. این جانور بیش از 66 میلیون سال پیش در بیابان کرتاسه پایانی پرسه می زد و در پی تریسراتوپ یا ادمونتوزاروس می گشت.

بیشتر بخوانید:

آیا گربه ها مایع هستند؟

عکس | این خودروی اسپرت هیوندای به ایران می آید!

تنها چیزی که در خصوص پادشاه مارمولک های ظالم تهدید نماینده نبود بازوهای کوچک آن بود. تی رکس تنها دایناسور با بازوهای کوچک در مقایسه با بقیه بدنش نبود. بسیاری از هم نسل های آن گروهی از دایناسورهای دوپا که عمدتاً گوشتخوار هستند نیز این ویژگی را داشتند. اما چرا بسیاری از تروپودها چنین بازوهای کلفتی را تکامل دادند؟

مطالعه ای در سال 2021 که در مجله Acta Paleontologica Polonica منتشر شد نشان داد که تروپودهای خردنماینده استخوان مانند T. rex بازوهای کوچکی را تکامل دادند تا هنگام تغذیه دست های یکدیگر را گاز نگیرند.

شواهد دیرینه شناسی نشان می دهد که این حیوانات طعمه های خود را دسته ای می بلعند، بنابراین شاید آنها اندام های کوچک را تکامل داده اند تا از پاره کردن تصادفی بازوها به عنوان انبوهی از تروپودها که بر روی یک تریسراتوپ های تندرو فرود می آیند، جلوگیری نمایند.

اما در حال حاضر این فقط یک فرضیه است. جان هاچینسون، زیست شناس کالج سلطنتی دامپزشکی دانشگاه لندن که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: داستان خوبی است. اما من فکر می کنم، در نهایت، ما واقعا نمی دانیم.

هاچینسون، که بیومکانیک حرکت در حیوانات بزرگ زمینی - چه زنده و چه منقرض شده - را مطالعه می نماید، به تکامل اندام جلویی دایناسورها به گونه ای متفاوت نگاه می نماید؛ او بر این عقیده است که در تکامل تروپودها، در واقع دست ها کوتاه تر نشدند، اما پاها بلندتر شدند.

او ادامه داد: با بزرگتر شدن حیوانات، اندام های جلویی کوچکتر و سرشان بزرگتر می گردد.

از آنجایی که تیرانوزورها و هم نسل های تروپودشان سرهای بزرگتر و حالت دوپایی داشتند، کمتر از اندام جلویی خود استفاده می کردند. آنها آغاز به استفاده بیشتر از سر خود برای شکار و کشتن طعمه کردند. در نتیجه، طبق این ایده، اندام های جلویی به میزان بقیه بدنشان رشد نکردند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چرا تی رکس چنین بازوهای کوچکی داشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تی رکس چنین بازوهای کوچکی داشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید