کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بیان کرد به طور مشترک با آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی 4 موشک به دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند

آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در اقدامی مشترک 4 فروند موشک سطح به سطح را به صورت آزمایشی به سمت دریای شرقی ژاپن پرتاب کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، بر اساس گزارش ها کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه در مانور های مشترک، یک روز پس از پرتاب موشک بالستیک میان برد کره شمالی، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت: هر دو طرف 2 موشک سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را پرتاب کردند که دقیقاً اهداف ساختگی را مورد اصابت قرار داد و توانایی متحدان را برای جلوگیری از تحریکات بیشتر نشان داد.

یونهاپ نوشت کره شمالی روز سه شنبه در اولین پرتاب IRBM خود پس از 8 ماه، یک پرتاب برد بلند را از موپیانگ ری (Mupyong-ri) در استان شمالی خود یعنی جاگانگ (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود 4 هزار و 600 کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

پیش از این طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا گفت اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب یک موشک بالستیک برفراز آسمان ژاپن، اقدامی خطرناک، بی مهابا و در خور محکومیت است.

پنتاگون نیز گفت که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت وگوهایی تلفنی را با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در خصوص این آزمایش موشکی کره شمالی انجام داده است.

وبلاگ اخبار جدید بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید