کشاورزان در برداشت و انتقال محصول به انبار تعجیل نمایند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران توصیه می گردد که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان در برداشت و انتقال محصول به انبار تعجیل نمایند

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به تولیدنمایندگان توصیه می گردد که در واحدهای گلخانه، دامداری، مرغداری و انبارهای نگه داری محصولات کنترل دما و رطوبت را در دستور کار قرار دهند.

به گفته او، گلخانه داران از پوشش گلخانه در برابر وزش باد شدید و زنبورداران از کندوهای زنبور عسل در برابر بارندگی و سوز باد شبانه محافظت نمایند.

رفیعی می گوید: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان نسبت به استفاده از ضدیخ در ماشین آلات کشاورزی و تخلیه آب سم پاش ها بویژه در نقاط سردسیر اقدام نمایند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: زنبورداران نسبت به کوچک کردن دریچه کندوها و جلوگیری از رهاسازی کندوها اقدام نمایند.

طبق اعلام هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا 4 آذر 26.4 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 22.7 میلی متر و دوره بلندمدت 32.3 میلی متر است که این امر افزایش 16.3 میلی متر بارش نسبت به سال قبل و کاهش 18.4 درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در شمال غرب، بعضی منطقه ها غرب و استان های ساحلی خزر بویژه مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می دهد. در نوار شمالی کشور دما کاهش نسبی دارد.

روز دوشنبه در استان های اردبیل، دریای خزر و خراسان شمالی بارش ادامه دارد و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل بارش رخ می دهد.

وبلاگ اخبار جدید مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشاورزان در برداشت و انتقال محصول به انبار تعجیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان در برداشت و انتقال محصول به انبار تعجیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید