cover letter ، کاور لتر چیست؟
به گزارش وبلاگ اخبار جدید، cover letter (کاور لتر) چیست؟
کاور لتر نامه ای است جهت توضیح قابلیت ها برای کسانی که میخواهند برای پذیرش تحصیلی (بیشتردر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا) یا کاری اپلای کنند که همراه رزومه خود ارسال میکنند تا توضیح دهند که چرا فرد مناسبی برای این موقعیت تحصیلی یا کاری هستند و مهارت های خود را دقیق و کامل در آن بیان میکنند . و با توجه به درخواست های بالا افراد واجد شرایط ، شخص تصمیم گیرنده ترجیح میدهد که یک کاور لتر همراه رزومه شما مطالعه کند تا متوجه کلیات بیشتر نسبت به شما شود تا راحت تر بتواند نسبت به افرادی که اپلای کرده اند تصمیم بگیرد. به همین دلیل چیزهایی را که در کاورلتر خواهیم نوشت اهمیت بسیاری دارد پس در نوشتن کاور لتر باید دقت بیشتری داشته باشیم.

نکات زیر را در نوشتن کاور لتر حتما رعایت فرماید:
- در کاور لتر حتما عنوان یا همان title مقاله را بنویسید.
- حتما شخص را مورد خطاب قرار دهید.
- خود را دقیق و کامل معرفی کنید (مانند : آخرین مدرک تحصیلی ، اگر پذیرش کاری است بگویید برای چه پستی درخواست میدهید ، تمام وقت میخواهید مشغول به کار بشید یا پاره وقت و....)
- چند نمونه از مهارت هاو تجربه های خود را که مورد نیاز آن ها است را شرح دهید.
- یک کاور لتر استاندارد نباید بیش از دو صفحه و کمتر از یک صفحه و نیم باشد.
- کاور لتر یک متن شرحی کوتاه میباشد که در چند پاراگراف خلاصه شده است.
- ادبیات متن کاور لتر بسیار اهمیت دارد و باید از ادبیات کاملا رسمی و علمی استفاده کنید.
- دلایل این که شما فرد مناسب جهت این موقعیت شغلی و تحصیلی میباشید را حتما باید بیان کنید و کامل شرح دهید.
- سعی کنید کاملا شفاف و بدون حاشیه و پیچیدگی مهارت ها و قابلیت های خود را شرح دهید.
- کاور لتر نباید هیچگونه غلط املایی و انشایی داشته باشد.
ساختار یک کاور لتر استاندارد شامل:
- معرفی : این بخش شامل معرفی کامل شما موقعیت شغلی و علمی ،زمینه های تحقیقاتی که داشته اید و ...
- خاتمه نامه: یکی از سخت ترین بخش های کاور لتر، پاراگراف مربوط به خاتمه نامه است برای نوشتن یک متن خوب در قسمت خاتمه نامه سعی کنید نهایت 5 تا 6 پاراگراف بنویسید و آن را چند بار بازنویسی کنید تا یک متن خوب به دست آورید . موضوع تحقیق شما و بخش بند های آنها بسیار مهم است پس سعی کنید در عین حال که متنی رسمی و علمی مینویسید بسیار شفاف و ساده شرح دهید جون ممکن است تمام اعضای هیئت مدیره در زمینه تخصص شما مشغول به کار نباشند. مقالات ، کتاب ها و همایش هایی که داشته اید را در این بخش نیز حتما ذکر کنید و در مورد آینده خود و علایقتان حتما نیز مختصر شرح دهید.
- سوابق تدریس: در این بخش باید سوابق تدریس خود را در زمینه های مختلف در یک یا دو پاراگراف به طور خلاصه شرح دهید . اگر شما قصد بورسیه شدن یا دریافت کمک هزینه به عنوان TA را دارید این بخش برایتان ضروری میباشد . پس از همین الان به این بخش بیندشید.
- سابقه کاری:در این بخش سعی کنید ابعاد برجسته شخصیت خود را در انجام کارهای گروهی باتوجه به سابقه های خود شرح دهید. چون این موضوع که شما را فردی نشان دهد که دارای توانایی تعامل میباشید از اهمیت بالایی برخوردار است.
- نتیجه گیری:در خاتمه جمع بندی کوچکی در رابطه با موضوع کلی داشته باشید و در سرانجام بد نیست آدرسی برای دسترسی آنلاین به شما مانند وب سایت یا هرچیز دیگری را ذکر کنید در خاتمه توصیه می شود متن خود را فارغ از هر گونه تشکر اضافی به نحوی که منتظر لطف هیئت بررسی برای قبولی شما است به خاتمه برسانید. این موضوع را قبول کنید که قرار نیست بدون تلاش شما لطفی در حق شما انجام شود چون شما می خواهید در یک رابطه دو طرفه وارد شوید که مستلزم تلاش بی وقفه شما خواهد بود.
یک نمونه کاور لتر:
[Date]
Ms. Rhonda West
Customer Service Manager
Acme Inc.
123 Corporate Blvd.
Sometown, CO 50802
(Re: Customer Service Representative Opening (Ref. ID: CS300-Denver
Dear Ms. West:
I was excited to see your opening for a customer service rep, and I hope to be invited for an interview.
My background includes serving as a customer service associate within both call-center and retail environments. Most recently, I worked on the customer service desk for Discount-Mart, where my responsibilities included handling customer merchandise returns, issuing refunds/store credits, flagging damaged merchandise for shipment back to vendors and providing back-up cashiering during busy periods.
Previously, I worked within two high-volume customer-support call centers for a major telecommunications carrier and a satellite television services provider. In these positions, I demonstrated the ability to resolve a variety of issues and complaints (such as billing disputes, service interruptions or cutoffs, repair technician delays/no-shows and equipment malfunctions). I consistently met my call-volume goals, handling an average of 56 to 60 calls per day.
In addition to this experience, I gained considerable customer service skills during my part-time employment as a waitress and restaurant hostess while in high school.
I also bring to the table strong computer proficiencies in MS Word, MS Excel and CRM database applications and a year of college (business major). Please see the accompanying resume for details of my experience and education.
I am confident that I can offer you the customer service, communication and problem-solving skills you are seeking. Feel free to call me at 555-555-5555 (home) or 555-555-5500 (cell) to arrange an interview. Thank you for your time-I look forward to learning more about this opportunity!
Sincerely,
Sue Ling
Enclosure: Resume
منبع: زانکو