آمار مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی 9 نفر مبتلا به بیماری ایدز در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد شش نفر مرد و سه نفر زن هستند.

آمار مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از ایسنا، مجید شایسته اظهار کرد: بیماری ایدز از طریق وسایل مشترک مانند تزریق مواد مخدر، تیغ و وسایل تیز و برنده، فرآورده های خونی و خون، انتقال از مادر باردار به نوزاد و حین و پس از زایمان در دوران شیردهی و ارتباط جنسی انتقال می یابد.

وی با بیان این که بیشترین درصد علت ابتلا به ایدز از طریق ارتباط جنسی بوده است، اضافه نمود: این بیماری از طریق ظروف غذاخوری، روبوسی، عطسه، مسافرت و... منتقل نمی شود و این موارد راه انتقال نیست.

مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: دوری از مواد مخدر، عدم استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک و استفاده شده، درمان صحیح مادر باردار مبتلا به ایدز از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به ایدز است.

شایسته شرح داد: در حال حاضر دو مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در بیرجند و فردوس دائر است و در سایر شهرستان ها نیز مراکز بهداشتی به ارائه خدمت به مراجعان در مورد این بیماری مشغول هستند.

وی ادامه داد: این مراکز خدماتی مانند مشاوره، وسایل پیشگیری کننده و انجام آزمایش ایدز و سایر خدمات را در کمال امانت داری و رازداری به بیماران ارائه می دهند.

مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی 9 نفر مبتلا به بیماری ایدز در خراسان جنوبی، اضافه نمود: از این تعداد شش نفر مرد و سه نفر زن هستند.

شایسته با بیان اینکه تمامی مراحل درمان و خدمات ارائه شده به بیماران ایدز به صورت رایگان است، یادآور شد: تنها راه تشخیص ایدز انجام آزمایش خون است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته اطلاع رسانی ایدز هر روز با یک پیام از جمله رسانه و ایدز، سازمان ها و ایدز، ایدز و مسئولیت اجتماعی، زندگی با ایدز، خانواده و ایدز، جوانان، نوجوانان و ایدز و آزمایش و ایدز نامیده شده و تلاتش می شود در راستای آگاهی بخشی به جامعه گام برداریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمار مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید