آمریکا بار دیگر معافیت 11 کشور را از تحریم های نفتی ایران تمدید کرد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش بار دیگر معافیت 11 کشور از جمله ژاپن، آلمان و فرانسه از تحریم¬های نفتی ایران را تمدید می کند.

آمریکا بار دیگر معافیت 11 کشور را از تحریم های نفتی ایران تمدید کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار جدید به نقل از شبکه خبری المنار، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه (14 مارس) در بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن درصدد است قانون معافیت تحریم های علیه ایران را برای یک دوره 180 روزه دیگر برای ژاپن و 11 کشور اروپایی تمدید کند.

در این بیانیه آمده است، 11 کشور مالی جهان یعنی ژاپن، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و انگلستان بار دیگر از خطر کنار گذاشتن از سیستم مالی آمریکا برای تبادلات مالی خود با ایران دور خواهند شد.

آمریکا با این حال گفته است، در صورتی که دیگر کشورهای خریدار نفت ایران، به طور تدریجی از خرید نفت ایران بکاهند، این کشورها مشمول معافیت خواهند شد.

آمریکا بیش از این ژاپن را به بهانه اینکه میزان واردات نفت خود از ایران را به میزان 40% کاهش داده است، مورد معافیت تحریم نفتی ایران قرار داد.

بر اساس قانونی که در سال 2011 به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رسید وزارت خارجه آمریکا هر شش ماه یک بار معافیت های تحریمی علیه ایران را بررسی می کند.

گفته می شود بیشتر خریداران عمده نفت ایران در سال 2012 مشمول معافیت های آمریکا شدند.

منبع: تسنیم

به "آمریکا بار دیگر معافیت 11 کشور را از تحریم های نفتی ایران تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بار دیگر معافیت 11 کشور را از تحریم های نفتی ایران تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید