برترین مکان های آبی جهان برای غواصی کردن

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، غواصی از جمله فعالیت های ورزشی در دنیا به شمار میرود که طیف وسیعی از آدم ها را به خود جذب کرده است. در حقیقت این طور باید گفت که کمتر کسی در دنیا می توان یافت که نسبت به این ورزش و سرگرمی آبی، حسی نداشته باشد و نخواهد لااقل برای یک بار هم که شده آن را تجربه کند! غواصی کردن یعنی سر زدن به دنیا هستی زیر آب، یعنی تماشای زندگی تمیز جانوران آبی و دیگر تعریفات این چنینی. پس اگر شما نیز به غواصی کردن ذره ای علاقه مند هستید با خبرنگاران همراه شوید تا با بهترین مکان های آبی دنیا برای غواصی کردن آشنا شوید و از سفر به زیباترین جزایر دنیا و بهترین جزایر دنیا برای غواصی لذت ببریید...

برترین مکان های آبی جهان برای غواصی کردن

بورنئی، سیپاندان

سیپاندان یکی از بکر ترین و بهترین مکان های آبی دنیا برای غواصی کردن و درک درستی از این فعالیت ورزشی می تواند تلقی شود و یکی از زیباترین جزایر دنیا و بهترین جزایر دنیا برای غواصی محسوب می شود. سیپاندان یک جزیره کوچک مرزی میان مالزی و اندونزی است. طبق گفته های ژاک ایو کستو (Jacques-Yves Cousteau) اسطوره غواصی فرانسوی، سیپاندان درست همان جایی است که تنها باید در آن به غواصی کردن مشغول شد! در دنیای آبی جزیره سیپاندان منطقه ها خارق العاده ای نظیر: منزلگاه قورباقه، پایگاه کوترماهیان، غار لاک پشت و دیوار لابستر قرار گرفته است که قطعا تماشا این منطقه ها می تواند برای هر غواصی لذت بخش و مفرح باشد و همین دلایل نیز به نظر کافی می آید تا جزیره سیپاندان را به عنوان یکی از برجسته ترین مکان های آبی دنیا برای غواصی کردن، خطاب کنیم.

کاستاریکا، جزیره کوکوس

اگر به رتبه بندی باشد، باید جزیره سیپاندان را اول و جزیره کوکوس را در جایگاه دوم برای غواصی کردن قرار دهیم. جزیره کوکوس یک منطقه حفاظت شده است و یکی از بهترین مکان های آبی دنیا برای غواصی کردن که نمی توان خیلی در آن در پی افراد محلی گذشت چرا که به طور کلی اقامت انسان ها در آن محدود می باشد! با توجه به تمام محدودیت های این منطقه، راه های ورودی و خروجی از آن نیز محدود می باشند و تنها به واسطه کشتی هایی که از کاستاریکا به سمن آن حرکت می کنند، می توانید خود را به جزیره کوکوس برسانید؛ در خاص بودن این جزیره، همین بس که خود را به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیا نامزد نموده است و در مجموع، منطقه اسرارآمیزی برای غواصی می باشد و یکی از زیباترین جزایر دنیا و بهترین جزایر دنیا برای غواصی می باشد که البته کمی هزینه های آن سنگین است و با جیب خالی حتی فکر کردن به آن هم اشتباه بزرگی است!

مصر، دریای سرخ دهب

دریای سرخ در سواحل مصر جا خوش نموده است و هر ساله مقصد تعداد بیشماری از غواصان مبتدی و حرفه ای می باشد! این دریا با تقدیم کردن چشم اندازهای غیر قابل وصف خود همواره می تواند برای انجام فعالیت های آبی، گزینه مناسبی به حساب آید! دهب به سبب ایجاد و شکل گیری صخره های متعدد مرجانی در خود، در میان اغلب علاقه مندان به این رشته ورزشی شناخته شده به شمار میرود که حیات جانوری متنوع و گوناگونی را نیز در خود جای داده است! ضمناً نباید فراموش کنید که اگر برای غواصی خود، دریای سرخ دهب را انتخاب نموده اید، می توانید بر روی عرشه کشتی اس اس تستلگرم نیز شنا کنید، فانون دریای را ببینید و از تماشا حفره های آبی معروف نهایت لذت را به دست آورید.

استرالیا، دیوار بزرگ مرجانی

اگر به استرالیا سفر کردید و در کنار دیوار بزرگ مرجانی آن به غواصی کردن نپرداخته اید، بدانید فرصت ایده آلی را از دست داده اید! به آب زدن آن هم در کنار دیوار بزرگ مرجانی می تواند سبب به وجود آمدن یک خاطره غیر قبال فراموشی برای شما شود. بزرگ ترین سیستم مرجانی دنیا همین جا واقع شده است و شامل بیش از 2900 تپه مرجانی واحد می باشد. طول این دیوار بزرگ مرجانی بالغ بر 2253.082 کیلومتر می باشد! داستان دیوار بزرگ مرجانی زمانی عجیب تر می شود که طبق گفته فضانوردان، حتی از آن بالا هم قابل مشاهده می باشد و بزرگ ترین ساخته دست موجوداتی است غیر انسانی که در دنیا معروفیت خاصی را دارا می باشند.

جزایر هاوایی، کونامانتاس

اگر دلتان غواصی کردن در کنار ماهی های بزرگ الجثه ای نظیر: سفره ماهی های بزرگ و غول آسا، نهنگ های گوژدار و دلفین ها را نموده است، بدون معطلی خود را به کونامانتاس برسانید؛ کونامانتاس جایی است تفریحی که هم می توانید در آن به آب بزنید و هم صبر کنید تا در شب هنگام با درخشش پلانکتون ها شگفت زده شوید!

هندوراس، ایسلاس دلا باهیا، روآتان

روآتان سایت ها و ایستگاه های زیادی برای غواصی دارد که بهترین و معروف ترین و البته ارزان ترین آن ها، محل ماری است! و از زیباترین جزایر دنیا می باشد، این محل با توجه به وسعت و ظرفیت هایی که دارد می تواند مقصد مناسبی برای تمام غواصان دنیا به حساب بیاید؛ در محل ماری شقایق های دریایی، اسب های دریایی، مرجان های سیاه و طوطی ماهی های رنگارنگ مختلفی را می توان یافت که سبب تفریح تمام غواصان شود.

اکوادور، گالاپاگوس، طاق داروین

اگر غواصی خطرناک را دوست دارید، حتما سری به طاق داروین بزنید چرا که در آب های آن موجوات آبی بزرگ جثه ای همانند: کوسه های گالاپاگوس، لاک پشت های بزرگ، مارماهی ها، سفره ماهی ها، کوسه های کله چکشی، کوسه های ببری و کوسه نهنگ های مختلفی وجود دارد که می تواند یک غواصی پر ریسک را برای شما به ارمغان بی آورد.

گینه نو، پاپوآ، خلیج کیمبه

غواصی کنید، عکس ماکرو (عکسی است از نمای نزدیک و اغلب هم از سوژه های کوچک گرفته می شود.) بگیرید و فقط و فقط در یکی اغز زیباترین جزایر دنیا لذت ببرید! خلیج کیمبه تنوع جانوری زیادی دارد و می تواند برای غواصانی که از هنر عکاسی هم سر در می آورند، سوژه های زیادی را به وجود آورد! غواصی در این خلیج حس بودن در یک اکواریوم را می دهد؛ آنقدر تمیز و یکنواخت که گویی زندگی زیر آب بی تکاپو به جلو حرکت می نماید! با حضور در اعماق این خلیج می توانید از یک طرف نظاره گر تپه های مرجانی باشید و از طرف دیگر، کوه های بلندی که قله هایشان از آب بیرون زده را مشاهده نمایید.

فیلیپین، آنیلائو، خلیج سیکرت

وقتی نام خلیج سیکرت به میان می آید، بیشتر به جای اینکه به فکر جمع و جور کردن وسایل غواصیتان باشید، به فکر جمع و جور کردن تجیهزات عکاسی خود باشید چرا که خواسته و ناخواسته در جایی غواصی خواهید کرد که بهترین مکان آبی یا به تعریفی دیگر؛ بهشت عکاسان زیر آب می باشد. در این خلیج گونه های متنوع و مختلف آبی واقعا غیر قابل باور است و هر لحظه می تواند کلی سوژه عالی برای غواص عکاس را به وجود آورد!

میکرونزی، چوک، سانفرانسیسکو مارو

میکرونزی کشوری است در اقیانوس آرام که منطقه چوک آن از تخصصی ترین مکان های آبی برای غواصی به شمار میرود؛ چوک در سال 1972 با تمام ظرفیت ها و پتانسیل های آبی خود، کشف شد و آنقدر پیشرفت کرد که امروزه می توان از آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد غواصی دنیا نام برد. این منطقه کوچک آبی سراسر پر است از اژدر، مین های دریایی، بمب های متنوع، مهمات و سلاح های کوچک، ضد تانک و دیگر مصنوعات مرتبط با جنگ دنیای دوم می باشد و به نوعی به گورستانی از آثار مخروبه بر جای مانده از تمام کشتی های آن موقع، بدل گشته است! با تمام این ها، منطقه چوک گزینه خیلی مناسبی برای کسانی که تازه غواص شده اند و در مقاطع ابتدایی آن به سر می برند، خیلی مناسب نیست و اغلب بهتر است غواصان حرفه و چالش گر به این مکان آبی برجسته در دنیا، سفر کنند!

منبع: همگردی

به "برترین مکان های آبی جهان برای غواصی کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان های آبی جهان برای غواصی کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید